Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:37:30
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards door daan2353
Vandaag om 00:28:35
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door daan2353
03 December 2025, 23:50:58
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Ronald A.
03 December 2025, 23:40:37
Piko blauwe 1000 door Benelux795
03 December 2025, 23:38:23
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
03 December 2025, 23:29:01
Platine vraag door MadhouseNL
03 December 2025, 23:28:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
03 December 2025, 23:22:36
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ronald A.
03 December 2025, 23:19:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
03 December 2025, 22:49:56
Da's Daz 2 door Huup
03 December 2025, 22:40:08
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
03 December 2025, 22:21:37
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
03 December 2025, 22:19:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
03 December 2025, 22:18:59
13 en 14 december Christmas-Express door Seinhuis
03 December 2025, 21:30:50
Rail away door Huup
03 December 2025, 21:28:59
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
03 December 2025, 20:36:08
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
03 December 2025, 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
03 December 2025, 20:19:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
03 December 2025, 19:22:02
W.V. Kalender 2026 door puntenglijder
03 December 2025, 19:18:38
US diorama in H0 door Ronald Halma
03 December 2025, 19:17:26
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Frank 123
03 December 2025, 19:03:52
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door 1200blauw
03 December 2025, 18:07:08
Roco 290 digtaliseren door Ferdinand Bogman
03 December 2025, 17:47:00
Raadplaatje door hervé
03 December 2025, 17:06:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
03 December 2025, 16:26:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door g-j
03 December 2025, 16:21:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
03 December 2025, 15:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
03 December 2025, 14:08:37
  

Auteur Topic: Weert, maar anders  (gelezen 16234 keer)

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3569
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Weert, maar anders
« Reactie #45 Gepost op: 24 May 2020, 12:31:48 »
Zeer fraaie lokloods past mooi bij het sporenplan (y) (y), maar ja die is ook op het echt gebaseerdt ;D  (y)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5663
Re: Weert, maar anders
« Reactie #46 Gepost op: 24 May 2020, 20:24:59 »
Aanvulling: mail aan Markenburg werd vandaag direct beantwoord. Echt top service!
Groet, Frank

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2878
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re: Weert, maar anders
« Reactie #47 Gepost op: 24 May 2020, 21:10:01 »
Frank
Ik heb ,t even door genomen,maar het is een mooi sporenplan en een mooie ruimte
Markenburg heeft mooi spul voor het bouwen van een stations omgeving.

Cor

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5663
Re: Weert, maar anders
« Reactie #48 Gepost op: 27 October 2022, 13:57:15 »
Het heeft een tijd geduurd, maar hier eindelijk weer eens een bericht over mijn baan. Eén van de redenen dat ik geen tijd had voor de baan is geweest dat ik mijn verzameling dia's moest klaarstomen voor overdracht aan de NVBS. Je kunt wel meer dan vierduizend dia's over de schutting kieperen, maar daar zit men uiteraard niet op te wachten. Dus moest ik een en ander zo goed mogelijk documenteren voordat de overdracht kon plaatsvinden. Dat is inmiddels achter de rug. Weliswaar moet ik nu alle fotonegatieven nog doen, maar die wachten nog maar even. Nu eerst weer tijd voor de baan. Om de locloods (Markenburg, qua bouw identiek aan die in Weert stond) goed kwijt te kunnen, heb ik het sporenplan iets moeten aanpassen. Dat betekende de reeds geplakte sporen weer loshalen en alles opnieuw aanleggen. Dat is ook goed te zien aan de beschadigingen van de ondergrond, de bekende blauwe (maar zwart geverfde) platen. Dat gaan we gewoon weer repareren. Ook heb ik vast een afsluitbord gefabriekt, dat voor de loodsdeur staat. Wissel 187 (dat voor de loods ligt; alle seinen en wissels krijgen de originele nummers anno 1970) is zogenaamd geklemd: dat wil zeggen dat het niet meer kan worden omgelegd, omdat ik het omzetpalletje heb verwijderd. ProRail bestaat nog niet in mijn periode (circa 1970-1980) en dus ligt het wissel er nog wel. In de zestiger jaren werd de loods nog gebruikt door de Firma Koudijs (diervoeders). Later nog door NS zelf. Er stond een Ovaleramer in die werd gebruikt voor calamiteitenoefeningen ter plekke. Twee foto's van de toestand vanaf vandaag:






Groet, Frank

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2878
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re: Weert, maar anders
« Reactie #49 Gepost op: 27 October 2022, 15:17:02 »
Dat vind ik weer leuk
Kan iki ook genieten van jou bouwplannen en vorderingen , maar nog een hoop werk te verzetten gewoon lekker door blijven bouwen dan doe ik dat ook.

Cor