Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:10:47
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Bert55
Vandaag om 17:02:41
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 16:59:59
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 16:59:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 15:15:11
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
  

Auteur Topic: Station Daarhuizen 2.0  (gelezen 15164 keer)

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #15 Gepost op: 23 oktober 2018, 16:23:22 »
Dat klopt! Tillig wissels hebben electrisch geleidende puntstukken, dus die moeten apart worden geschakeld (afhankelijk van de wisselstand). Door de combinatie van wissels krijgt het middelste wissel dus 4 isoleerlasjes.
Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Juroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 408
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #16 Gepost op: 23 oktober 2018, 18:10:18 »
Henk,

Wellicht weet je het al, maar de 'soldeerlipjes' aan de onderkant van het wissel zitten er soms niet erg stevig aan (hoe zou ik dat weten?)



De volgende keer dat ik dit type wissel toepas zal ik het lipje vooraf aan de rail solderen.

Groet Juroen.

HenkN

  • Minder ruimte, kleinere baan: Station Daarhuizen 2.0
  • Offline Offline
  • Berichten: 217
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #17 Gepost op: 23 oktober 2018, 18:40:58 »
Dank voor de tip.
Werkt het ook als je 1 draad aan de railstaven soldeert i.p.v. het lipje?
Groet,
Henk
Station Daarhuizen 2.0. Pendelbaan Nederlands. Tillig elite en Rocoline, Roco Z21

Juroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 408
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #18 Gepost op: 23 oktober 2018, 18:56:47 »
Ik heb, nadat ik het lipje per ongeluk los trok inderdaad een draad aan de onderkant van de rails gesoldeerd, één draad die aan beide railstaven vastzit.

Groet Juroen

HenkN

  • Minder ruimte, kleinere baan: Station Daarhuizen 2.0
  • Offline Offline
  • Berichten: 217
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #19 Gepost op: 16 maart 2019, 14:09:06 »
Vandaag aan het doorborduren op de electrische aansluiting van de Tillig wissel.
Ik heb deze wissels > Tillig Elite W3


Kan ik het puntstuk op deze manier polariseren? Of moet de draad aan de 2 railstaven die uit het puntstuk vertrekken?


Station Daarhuizen 2.0. Pendelbaan Nederlands. Tillig elite en Rocoline, Roco Z21

Juroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 408
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #20 Gepost op: 17 maart 2019, 09:20:47 »
Henk,

Volgens mij kan je het op die manier doen. Het is alweer even geleden dat ik ermee in de weer was.

Heb je een multimeter? Dan kan je meten of het puntstuk en de twee railstaven 'na het puntstuk':
1) met elkaar verbonden zijn
2) geïsoleerd zijn ten opzichte van de rest.

Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken (ingebouwde situatie) op mijn baantje.

Groet, Juroen


Frans Peeters

  • Offline Offline
  • Berichten: 1404
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #21 Gepost op: 18 maart 2019, 21:37:27 »
Zo kan je het puntstuk perfect polariseren.

Bijkomend ook een draadje leggen tussen de tongen en aanliggende rail, zo verzeker je een goede stroomvoering door de tongen en reken je niet op het contact tussen tong en aanliggende rail.
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem (B) op 19 & 20 Oktober 2024

HenkN

  • Minder ruimte, kleinere baan: Station Daarhuizen 2.0
  • Offline Offline
  • Berichten: 217
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #22 Gepost op: 19 maart 2019, 07:49:36 »
Dank Frans en Jurken.
Frans, geen scherpe foto, maar op deze manier die ik het nu.
Station Daarhuizen 2.0. Pendelbaan Nederlands. Tillig elite en Rocoline, Roco Z21

Juroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 408
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #23 Gepost op: 19 maart 2019, 15:06:25 »
Dat zijn de juiste plaatsen, zo heb je alle delen onder spanning.

Succes met de inbouw.

Groet, Juroen

Frans Peeters

  • Offline Offline
  • Berichten: 1404
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #24 Gepost op: 20 maart 2019, 10:03:41 »
perfect aangesloten.
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem (B) op 19 & 20 Oktober 2024

HenkN

  • Minder ruimte, kleinere baan: Station Daarhuizen 2.0
  • Offline Offline
  • Berichten: 217
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #25 Gepost op: 20 maart 2019, 12:59:04 »
Dank Frans en Juroen
Met vriendelijke groet
Henk
Station Daarhuizen 2.0. Pendelbaan Nederlands. Tillig elite en Rocoline, Roco Z21

HenkN

  • Minder ruimte, kleinere baan: Station Daarhuizen 2.0
  • Offline Offline
  • Berichten: 217
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #26 Gepost op: 21 januari 2020, 21:42:25 »
De werkzaamheden aan Daarhuizen hebben lang stil gelegen.
Inmiddels ben ik begonnen aan de bedrading.
Daarhuizen wordt dit keer in segmenten gebouwd zodat bij een eventuele verhuizing niet weer de hele baan een trieste aftocht zal beleven.
Dus segment op z'n kant en knutselen maar.

Station Daarhuizen 2.0. Pendelbaan Nederlands. Tillig elite en Rocoline, Roco Z21

Ronzol

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #27 Gepost op: 23 januari 2020, 15:46:57 »
Dat ziet er zeer netjes uit.

HenkN

  • Minder ruimte, kleinere baan: Station Daarhuizen 2.0
  • Offline Offline
  • Berichten: 217
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #28 Gepost op: 01 februari 2020, 11:24:10 »
Wat gaat er niet goed?
Een paar berichten hiervoor ging het in dit draadje over het aansluiten van mijn Tillig wissels.
Inmiddels ben ik ze op die manier aan het inbouwen, maar gisteren bij en test bleek er iets vreemds aan de hand.
Bij afbuigende instelling blijkt het rechtdoor gaande deel spanning te hebben.
Zet ik de wissel in de rechtdoor stand, dan gebeurt het omgekeerde.
Ik schakel de wissels handmatig met een Cobalt wisselmotor.
Graag hoor ik jullie idee hierover.

Met vriendelijke groet,
Henk
Station Daarhuizen 2.0. Pendelbaan Nederlands. Tillig elite en Rocoline, Roco Z21

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8474
    • Midland
Re: Station Daarhuizen 2.0
« Reactie #29 Gepost op: 01 februari 2020, 12:48:14 »
Hoi,

Waarschijnlijk moet je je wissel-puntstukken polariseren.
Ik weet niet of dat bij Tillig al voorbewerkt is.

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#