Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Prutsert
Vandaag om 22:15:54
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 22:12:00
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 22:09:31
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59

Auteur Topic: Eurospoor 2017  (gelezen 86897 keer)

Wim Vink

• Offline Offline
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Eurospoor 2017
« Reactie #405 Gepost op: 07 November 2017, 10:53:40 »
Heel korte reactie over de beurs van mijn kant.

Pluspunten:

# Ben op vrijdag geweest en kan niet anders zeggen dat het behoorlijk druk was. Dus toekomst!!
# Veel mooie banen. Zonder andere tekort te doen vooral de baan van Samuel (Schrotplatz) en Station Liverpool. De laatste had ik al een keer gezien maar hij blijf wel erg mooi.
# Goede presentatie Beneluxspoor stand. Daar kon je wel een uurtje kijken en kletsen.
#De aanwezigheid van Roco/Fleischman en Piko.

Minpunten:

# De al vaak genoemde "etensluchten". Gewoon smerig.
# Veel te veel handelaren met bijna alleen maar oude meuk.

Conclusie:

Prima editie en vooral doorgaan want er is duidelijk toekomst voor de modeltreinen hobby (y)
Ik ben er in ieder geval volgend jaar weer bij.

mvg
Wim
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

wimk

• Offline Offline
    • kusee.nl
« Reactie #406 Gepost op: 07 November 2017, 11:54:29 »
Toch grappig om te zien dat wat de één juist afkeurt door de ander juist wordt gewaardeerd.
Als ik mijn hoogtepunten en dieptepunten naast die van Wim Vink zet, dan zij we toch heel verschillend.

Ik ben ook op vrijdag geweest, en vond Eurospoor ook schitterend. Was er om 10 uur, en ging pas om 4 uur weg, en in die tussentijd heb ik veel gezien.

Minpunt was voor mij nou juist Liverpool. Door zijn grootte was het misschien indrukwekkend, maar ik heb er ongeveer 10 minuten gestaan. De bedieners sorteerden wat kartonnen kaartjes, klikten eens op een knopje zodat er een ander camerabeeld zichtbaar werd. In die tien minuten heb ik misschien twee treinen voorbij zien kruipen. Weinig te beleven. Dat was ook niet nodig, want op die grote perrons kon ik één preisertje zien staan, voor de rest helemaal kaal perron. Niet natuurgetrouw. De voorkant was door zijn grootte indrukwekkend, maar dat had je ook al snel gezien.

Minpunt is voor mij ook de Benleuxspoor baan (sorry jongens). Ik waardeer de inzet, maar al die diverse banen waar een Amerkikaanse trein door een Nederlands polderlandschap gaat en een meter verder weer een Engels dorpje passeert, nee, dat doet mij helemaal niets. Het idee is leuk, maar voor mij niet mijn ding. Ben dus snel doorgelopen.

Hoogtepunt was voor mij die baan met de 1 op 1 bedienpost uit die V160. Grappig gevonden en levensecht, vooral door het harde lawaai van de loc. Maar ondanks die aparte dingen was de baan ook gewoon netjes afgewerkt, veel detail, en dat is nou juist wat mij speciaal boeit.

Een ander hoogtepunt was voor mij die baan met dat vieze bruine water (de naam ben ik vergeten), ook heel gedetailleerd.
En die Franse baan (ook al de naam kwijt) met brug over ravijnen. Goed gebouwd met ontzettend veel detail. Je blijft naar zo'n baan kijken.

En voor mij waren die handelaren met oude meuk nou juist prettig. Kon ik met mijn beperkte portemonnai toch nog flink wat inslaan. Waar de één een wagentje van 40 euro nog niet goed genoeg vindt, kon ik voor 12 euro vier wagentjes inslaan. Ik ben juist blij met die tweedehands aanbiedingen.

Zo zie je maar weer, voor ieder is er wat te vinden op Eurospoor.
Samenvattend: voor mij een zeer geslaagde beurs.

Wim K
Voor mij was nou juist

+++2010***

• Offline Offline
« Reactie #407 Gepost op: 07 November 2017, 12:51:20 »
Mooi geschreven Wim. (Inderdaad ook wel grappig de verschillende smaken/interesses).

iarnrod

• Offline Offline
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
« Reactie #408 Gepost op: 07 November 2017, 14:29:58 »
Jan staat ook even te genieten als hij met de BMB aan het spelen is.  :D

(Op die plek op afstand met het smartje een overzicht over de gehele breedte van de baan & in elk geval minder problemen op te lossen gehad als op schaal 1:1)
Even? En of we 2 dagen genoten hebben. Den anderen helft van het bed was er enkel op zondag, als betalende bezoekster & uitzonderlijk even als 1è vrouwelijke bestuurster op de BMB a/d smart. En ze vond het nogal leuk om wat kabaal te maken ter hoogte van de kijkende kids... (op zaterdag was ze op stap met de 'plastic'card te Woerden).

De BNLS was gewoon een beursje in een beurs! Aanbod van diverse schalen aan banen en aansturingen ervan, demo's, testmogelijkheden, decoder inbouw/locdokter, ... . Gewoon leuk om daar deel van te kunnen en mogen uitmaken. Thx!

Les meas!
Jan(tje)
« Laatst bewerkt op: 07 November 2017, 14:33:39 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #409 Gepost op: 07 November 2017, 15:12:37 »
......Den anderen helft van het bed was er enkel op zondag, als betalende bezoekster & uitzonderlijk even als 1è vrouwelijke bestuurster op de BMB a/d smart..........

Volgende keer wil ze vast een A4 stoomlok met geluid besturen.  ;)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 07 November 2017, 15:32:51 door St00mboy »

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #410 Gepost op: 07 November 2017, 15:16:59 »
Toch grappig om te zien dat wat de één juist afkeurt door de ander juist wordt gewaardeerd.
Als ik mijn hoogtepunten en dieptepunten naast die van Wim Vink zet, dan zij we toch heel verschillend.

Minpunt is voor mij ook de Benleuxspoor baan (sorry jongens). Ik waardeer de inzet, maar al die diverse banen waar een Amerkikaanse trein door een Nederlands polderlandschap gaat en een meter verder weer een Engels dorpje passeert, nee, dat doet mij helemaal niets. Het idee is leuk, maar voor mij niet mijn ding. Ben dus snel doorgelopen.

Wim K
Voor mij was nou juist

Ik vind het concept van de kijkdozen van de Beneluxbaan heel goed! alleen jammer dat er niet alleen bijvoorbeeld Nederlandse kijkdozen worden gebruikt, of Duitse of engelse voor mijn part, maar wel allemaal in hetzelfde land. Dan is het in mijn ogen een prima systeem!

FHJ Seller

• Offline Offline
    • TCM Opnieuw beginnen met een modelbaan
« Reactie #411 Gepost op: 07 November 2017, 16:10:59 »

TCM is tientallen keren uitgenodigd om deel te nemen aan Eurospoor.
Het bestuur van TCM denkt dat ze in de ogen van de organisatie van Eurospoor
een bijdrage geleverd hebben aan het Evenement Eurospoor, anders zouden ze niet zijn uitgenodigd.

Met een module baan waarvan de oorsprong ligt in 1992.

1.    Er is elk jaar is geprobeerd een nieuwe thema toe te voegen cq te moderniseren.
2.    In de loop van de jaren zijn er steeds meer en moderne materialen beschikbaar gekomen.
       Hierdoor ziet  een module van 5 jaar geleden  er al gauw wat versleten uit.
3.    Het is nagenoeg onmogelijk om een grote module-baan elk jaar van een nieuwe aankleding te voorzien, kosten en beschikbare tijd.
4.    Vaak is er geen ruimte beschikbaar om de gehele baan op te stellen en voor een langere tijd te testen op werking.
5.    De modules zijn met een oudere standaard als uitgangspunt opgezet, Bv M-track, of eigen module standaard.
6.    De modules zijn ongebouwd van analoog naar digitaal.
7.    Beschikbare opslag ruimte en transport kosten.
8.    Er kunnen meerdere bezoekers gelijktijdig kijken en genieten van een grote module baan dan van een diorama van bv 1.20
9.    Modelspoor kun je zien als een uit werking van een modelbouw thema.
10.   Modelbouw van een voertuig, vaartuig, vliegtuig, uitgevoerd als een diorama kan met een grotere
        en nauwkeurigheid en detail uit gewerkt  worden voor minder kosten.
11.   Niet elk clublid bezit dezelfde vaardigheid, het resultaat is dus een compromie van deze vaardigheden.
12.   Een diorama is meestal gebouw door 1 of 2 personen die de zelfde standaard hanteren.

Als TCM hebben we vele jaren met plezier deelgenomen aan Eurospoor, en danken de organisatie,
Leo en Chitra en hun ondersteuners, voor het in ons gestelde vertrouwen.
We danken de vele bezoekers die langdurig bij onze module baan bleven staan kijken en de gevoerde gesprekken met de deelnemers.   

U zult onze 25 jarige modulebaan niet meer tegenkomen op welk evenement dan ook.

https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,68324.0.html

Veel van de module banen van het eerste begin hebben er tevens voor gezorgd
dat een evenement als bv Eurospoor gevuld kon worden met banen.   

Namens het bestuur TCM
Mvg Frans
N spoor, HO spoor, Lenz systeem,
Roco systeem,Zimo, Uhlenbrock,
Roco Multimaus(Pro), Nanox-S88, Genli,
S88-XPress-NetLI, Software Koploper,
TCM modelbaan.
Lid: Treinen Club Midden Nederland

Ad Cleijsen

• Offline Offline
« Reactie #412 Gepost op: 07 November 2017, 16:20:05 »
Das nou jammer, hoe het ook zij.

Velen hebben blijkbaar genoten van die 25 jarige modelbaan. Om dat nu onverkort de container in te dumpen gaat mij te ver. Hier hadden keuzes gemaakt kunnen worden.
- Maak je er iemand blij mee en geef je het weg, of verkoop voor een vriendenprijs.
- Recyclen van het materiaal
- Hergebruik van de modules

Hoop dan wel dat iets anders gaat komen. Ik ben wel op Eurospoor geweest, maar het hele ding niet gezien. Was met andere dingen bezig. https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,75392.msg3221783063.html#msg3221783063

gr. Ad
« Laatst bewerkt op: 07 November 2017, 16:24:07 door Ad Cleijsen »

Ben

• Offline Offline
« Reactie #413 Gepost op: 07 November 2017, 16:22:01 »
Gefeliciteerd met je 25-jarige baan TCM

Het is natuurlijk schandalig dat dit in de vuilcontainer wordt gepleurd en dat er ook nog een foto hier wordt gepost. Heb er weinig waardering voor.

Gr, Ben.

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #414 Gepost op: 07 November 2017, 16:30:43 »
Ze hebben toch echt geprobeerd de baan te verkopen. Blijkbaar was er niemand die er brood in zag. Als je de baan niet meer kunt opslaan en ook geen plek meer hebt om als club bij elkaar te komen, blijft er weinig anders over dan dit vrees ik.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #415 Gepost op: 07 November 2017, 16:34:37 »
Zie bericht 16 dec 2016 ben

Citaat
Het bestuur van de vereniging is op vrijdag 16-12-10216 geïnformeerd door de eigenaar van de loods.

Dat de ruimte welke door TCM gebruikt wordt voor opslag en het bouwen aan de baan per 1-1-2017 ontruimd dient te zijn.

Na een periode van 10 jaar welke we gebruik hebben mogen maken van deze ruimte komt hieraan een einde.
Alle actie welke in het afgelopen jaar is ondernomen om een alternatieve ruimte te vinden heeft nu niet tot een resultaat geleid.

We danken de eigenaar van de loods voor mogen gebruiken van de ruimte.

Spijtig voor ons als vereniging nu er geen alternatief is gevonden, welke ook betaalbaar is.

Dit tot gevolg  heeft dat deze Club-baan zal verhuizen naar de stort.
Een club baan minder voor beurzen  met een afmeting van 26x15 vloeroppervlak.

Het bestuur TCM

Maar goed, weggeven was een betere optie geweest dan weggooien. Al was het maar per modulebak.
Denk dat als je dit op Eurospoor had laten weten aan de mensen dat er best mensen waren die een bak wilde hebben.

Was er een minder roemloos einde geweest.
Ik neem echter aan dat het echt puur de bakken zijn en de gebouwen en landschapsdetaillering eraf gehaald zijn.  :P
« Laatst bewerkt op: 07 November 2017, 16:48:35 door Chris »

iarnrod

• Offline Offline
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
« Reactie #416 Gepost op: 07 November 2017, 16:48:04 »
Ik vind het concept van de kijkdozen van de Beneluxbaan heel goed! alleen jammer dat er niet alleen bijvoorbeeld Nederlandse kijkdozen worden gebruikt, of Duitse of engelse voor mijn part, maar wel allemaal in hetzelfde land. Dan is het in mijn ogen een prima systeem!

Blijkbaar begrijpen enkelen het opzet van de BNLS / BMB OO module banen niet:
Laat dit net nou een stukje opzet zijn:
Wie niet de ruimte heeft om zelf met lange treinen te gaan rijden thuis, kan gewoon zijn bakkie maken (eventueel meerdere samengevoegde modules).
En een paar keer per jaar komt men waar dan ook bijeen op 'rij dagen' / 'doe dagen'.
We zijn geen aparte club vereniging, Hebben geen eigen lokaal, en zijn daardoor wat mobiel door uit te kijken naar plaatsen waar we voor 1 dagje terecht kunnen, waardoor we es dicht van huis bijeen komen. En de andere keer het land doorheen moeten hossen.
Iedereen kan en mag volgens eigen keuze zijn thema kiezen. Zolang men rekening houd met de technische kenmerken en vereisten van de bak en overgangen.
Het geheel mag dan niet correct ogen, maar iedere deelnemer kan hierdoor en mag dan wel zijn lange treinsamenstellingen eens laten rijden. Waar je anders niet afzonderlijk de eerste stap zou zetten, kan in groep een aanleiding zijn voor... .

Voorlopig zijn er per land onvoldoende deelnemers om welke reden dan ook beschikbaar om er een volledige stand mee te vullen.
En daarbij wat doe je dan met de enkelingen/deelnemers, liefhebbers van andere land thema's? Beschikbare ruimte?
Vragen die je in en met de groep moet kunnen oplossen.

Gr,
Jan(tje)
« Laatst bewerkt op: 07 November 2017, 16:54:35 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

+++2010***

• Offline Offline
« Reactie #417 Gepost op: 07 November 2017, 16:52:03 »
Hier staat een deel te koop, een deel gedumpt http://www.tcmidden.nl/

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #418 Gepost op: 07 November 2017, 17:15:28 »
Het BNLS concept is niet opgezet om hysterisch correct te rijden, maar om mensen aan het bouwen te krijgen. Dat was in den beginne de doelstelling. Dus laag drempelig en met alleen de noodzakelijk regels om alles (goed) rijdend te krijgen.

Neemt niet weg dat het een ieder vrij staat om het concept wel of niet leuk te vinden.  (y) Wil je een baan met een land als thema? Prima, start maar op. Zie BMB. Het concept is er om te kopieren. Dus kom maar op met de FMB, DMB, LMB, SMB etc....  (y)

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #419 Gepost op: 07 November 2017, 17:24:29 »
Het is natuurlijk schandalig dat dit in de vuilcontainer wordt gepleurd en dat er ook nog een foto hier wordt gepost. Heb er weinig waardering voor.

Ik vraag het me af. Veel geïnteresseerden in een baan hebben er al 1 thuis staan, diegene die er geen thuis hebben staan, hebben de ruimte er niet voor, of hebben daar een andere reden voor. De vraag naar modelbanen is klein, het aanbod is waarschijnlijk groter. Mijn huidige baan heeft te koop gestaan (lengte 2.50m), en welgeteld 2 reacties gehad, waarvan 1 alleen voor de huisjes.

Daarnaast kan je niet alles blijven bewaren. Dat ik mijn baan te koop had gezet, was ook alleen maar om te kijken of er mensen geïnteresseerd waren. Ik had um met evenveel liefde in de container gegooid.

Ik vond het plaatje dus eigenlijk wel ludiek.

Groet,
Michel