Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 23:44:53
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 23:44:07
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
Vandaag om 23:43:09
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door spoorzeven
Vandaag om 23:27:20
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 22:57:24
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
Vandaag om 22:55:21
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39

Auteur Topic: Eurospoor 2017  (gelezen 86917 keer)

Maarten

• Offline Offline
Re: Eurospoor 2017
« Reactie #390 Gepost op: 06 November 2017, 21:05:47 »
Nou dit dus  8) (y)

met de groeten van Maarten

mDDM

• Offline Offline
« Reactie #391 Gepost op: 06 November 2017, 22:55:13 »
Na jaren van eindeloos gemopper op dit forum over Eurospooor, nu toch vooral positieve reacties. Wat een verademing! En als dan ook nog blijkt dat het aantal bezoekers is toegenomen, is er misschien toch weer toekomst, waar Leo nog niet lang geleden er serieus over nadacht om er maar mee te stoppen. Ik heb ook wel een paar minpuntjes op te merken (o.a. over de lange rijen vóór en vette rookwolken boven sommige foodtrucs), maar dat zijn vooral leerpunten.

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #392 Gepost op: 06 November 2017, 23:01:50 »
Even over de food trucks, die waren niet geregeld door Eurospoor, maar vielen onder verantwoordelijkheid van de Jaarbeurs. Ook Leo was er niet blij mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #393 Gepost op: 06 November 2017, 23:08:31 »
Eigenlijk is dit jaar een stom draadje. Ik baalde er al zat van dat ik mijn deelname moest cancellen, een dan hier ook nog zoveel positiefs lezen..... Bah zeg

Gekheid natuurlijk
(behalve dat balen van mijn deelname)

Ik hoorde dit keer ook vanuit mijn eigen klanten en keer meer positieve berichten en dat is een graadmeter dat een evenement weer in de lift is gestapt!!!

Volgend jaar heb ik mijn (schoon)familie alvast verboden en weekend weg te plannen

Groetjes
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #394 Gepost op: 06 November 2017, 23:51:24 »
Ik ben ook blij dat we zo'n beurs in Nederland hebben. Überhaupt zijn we nogal verwend met beurzen. Ontraxs, Rail, Eurospoor, Rijswijk. (En Valkenburg/smalspoor enzo). Allemaal met hun eigen karakter en "uitnodigings-keuzes".

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Eric-Jan Hartstra

• Offline Offline
« Reactie #395 Gepost op: 07 November 2017, 01:09:07 »
Ik kan genieten van een schilderijtje van een baan, zoals eerder genoemd een zijspoor dat in 1907 is  gesloten met een smalspoorlocomotief, maar ik kan ook veel plezier hebben van een baan waar treinen op echte lengte mogen rijden. Ik zag dit jaar dat N-spoor zo gek nog niet is. Mooie voorbeelden stonden er. En het is eerder in dit draadje genoemd, de lange modulebakken met gele treinen zijn de inspiratie voor kinderen. Dat is wat zij herkennen. Als daardoor een vonkje overspringt doet Leo precies wat hij volgens mij al 25 jaar wil. De hobby laten bestaan. En dan mogen we er allemaal een draai aan geven die we zelf leuk vinden maar als er geen nieuwe instroom komt wordt de hobby onbetaalbaar voor mensen die niet in staat zijn om zelf een schilderijtje in elkaar te zetten.

En fijn om te lezen dat de Pulled pork truck een ideetje was van de facility-manager van dienst van de Jaarbeurs. Op zich een goed idee want het eten was lekker, slecht uitgewerkt zullen we maar zeggen want je eigen frituur heeft ook een afzuiging. Voor hem goed dat hij dat niet op Kreadoe probeerde want die lucht krijg je nooit meer uit de strengetjes hobbykatoen.

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #396 Gepost op: 07 November 2017, 09:05:16 »
Waar denk je dat de rokken van onze forum baan nu naar ruiken? Om nog maar te zwijgen van de doeken die we op tafel hebben liggen. ::) :-\ 8)

+++2010***

• Offline Offline
« Reactie #397 Gepost op: 07 November 2017, 09:06:05 »
Überhaupt zijn we nogal verwend met beurzen. Ontraxs, Rail, Eurospoor, Rijswijk. (En Valkenburg/smalspoor enzo). Allemaal met hun eigen karakter en "uitnodigings-keuzes".

Reinout

Dat is het dus. Was ik nooit in Houten geweest, ook pas dit jaar, was ik zonder meer naar Eurospoor gegaan. Zutphen lijkt me ook leuk Je hebt gewoon erg veel keuze. De hobby is eigenlijk te groot en veelzijdig geworden om dit nog in 1 evenement bijeen te brengen. Eigenlijk zou dit veel beter zijn maar in plaats daarvan worden er steeds meer kleinere evenementen georganiseerd.

Mike 1961

• Offline Offline
  • Bruggenbouwer
    • Railsoverwater
« Reactie #398 Gepost op: 07 November 2017, 09:21:27 »
Eigenlijk zou dit veel beter zijn maar in plaats daarvan worden er steeds meer kleinere evenementen georganiseerd.
Als deelnemer ga ik het liefst naar kleinere evenementen. Hier hebben we als deelnemers veel meer onderling contact en met het publiek is er ook veel meer interactie.
Iedereen heeft veel meer tijd voor elkaar. Dat maakt het voor mij als deelnemer veel leuker.
Dit jaar had ik veel helpers die ook met de baan overweg kunnen. Hierdoor heb ik nog wel contacten met andere bouwers kunnen leggen. De mensen met minder helpers zijn amper bij hun eigen baan weg gekomen om de tentoonstelling zelf ook te kunnen bekijken. Dat is wel het nadeel van de grotere beurzen.
Met vriendelijke groeten,
Mike

+++2010***

• Offline Offline
« Reactie #399 Gepost op: 07 November 2017, 09:33:50 »
Als deelnemer ga ik het liefst naar kleinere evenementen. Hier hebben we als deelnemers veel meer onderling contact en met het publiek is er ook veel meer interactie.
Klopt als bezoeker ga ik daar ook liever heen. Je hebt rustig de tijd om alles te bekijken en om met mensen een praatje te maken.

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #400 Gepost op: 07 November 2017, 09:40:44 »
Iedereen heeft veel meer tijd voor elkaar. Dat maakt het voor mij als deelnemer veel leuker.
Dit jaar had ik veel helpers die ook met de baan overweg kunnen. Hierdoor heb ik nog wel contacten met andere bouwers kunnen leggen. De mensen met minder helpers zijn amper bij hun eigen baan weg gekomen om de tentoonstelling zelf ook te kunnen bekijken. Dat is wel het nadeel van de grotere beurzen.

Och, wij hebben een flink aantal hulpmachinisten. Daardoor kan ik bijna iedereen
wel te woord staan. Bij grote evenementen zijn het juist niet alleen mannen die je
een vraag komen stellen, ook vrouwen en kinderen. De laatste mogen ook nog van
ons rijden. Dat geeft hen net dat extra kersjes op het dagje uit met pap en mam.
Mvh Steef

sdz1976

• Offline Offline
  • ovmv.be
    • ovmv.be
« Reactie #401 Gepost op: 07 November 2017, 09:43:04 »
Waar denk je dat de rokken van onze forum baan nu naar ruiken? Om nog maar te zwijgen van de doeken die we op tafel hebben liggen. ::) :-\ 8)

Die doeken op tafel: naar het zweet van de demobeneluxers natuurlijk  ;D ;D ;D

Grtz,

Samuel.
Creatieve mensen hebben geen rommel.
Ze hebben overal ideeën liggen.

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #402 Gepost op: 07 November 2017, 10:04:44 »
Nou, nu heb ik ook eindelijk tijd om het eens vanuit onze kant te beschrijven. :)

Afgelopen donderdag begonnen met de opbouw. Zie hier voor een klein verslagje van die dag.

Vrijdag was meteen een leuke dag. Er was snel al redelijk veel publiek. Waar ik eerst bang was om in een verloren hoekje te zitten, had Leo er prima voor gezorgd dat het rode tapijt keurig langs/door onze stand liep. Goed geregeld. De aanloop kwam dan ook snel op gang, evenals de gesprekken met mensen. Zo heb ik een goed en constructief gesprek gehad met Ronald Visser en Wim Vink. Ik heb nog met veel meer mensen gesproken, maar niet alle namen onthouden, helaas. De mannen van Artitec heb ik ook nog maar even lastiggevallen. ;) Altijd goed. Was ook een goed en constructief gesprek. Daar komt nog iets moois uit voort.
Veel enthousiaste reacties over zowel de forumbaan als de BMB. Ook die mannen hebben de tijd van hun leven gehad en (terecht) veel positieve commentaren in ontvangst mogen nemen. Het idee van het bord dat boven hun baan uit torent, dat gaan we kopieren. :)
De compleet gereviseerde keerlusbakken beleefden hun vuurdoop. Zonder enige vorm van echt testen zijn ze neergezet en gewoon maar gekeken of het goed zou lopen. En dat ging eigenlijk redelijk goed. Er zat wel een aantal vreemde dingen in, zoals plotseling stilstaande treinen, een seep die uitviel en nog wat andere dingen. Echter werden die zaken allemaal snel opgelost door Paul Bender en Servé. Mannen: dank voor de troubleshooting! Top!  (y)
Vanaf ongeveer 15:45 werd het aanmerkelijk rustiger op de beurs. Zelf ben ik rond 16:45 vertrokken, en toen was er al niet heel veel volk meer. Maar wel een hele leuke dag gehad!

Zaterdag vroeg weer naar de beurs om wat zaken af te ronden en demogevers binnen te laten. Echter, de baan wilde niet rijden. Uiteindelijk reed alles wel weer, dus het is weer goed gekomen. Weer veel gesprekken gevoerd met mensen, oa Roco. Wel heb ik vergeten om even binnen te wippen bij de mensen van Piko. Ze stonden gewoon tegenover Roco en op mijn lijstje.... aiaiai....  :-X :-\ :'( Dat ga ik inhalen, eerst even contact zoeken met ze.
Verder weer veel aanloop gehad op de stand en bij onze banen. Wat mij opviel, was dat onze flyers die oproepen om mee te doen aan de forum baan bijna compleet op zijn. Ik had een kleine 200 stuks op de keerlussen gezet en ik heb er nog 12 over. Nu maar hopen dat er ook echt aanmeldingen uit voort komen.
De tea trays trokken ook erg veel bekijks. Mensen zijn verbaasd wat er mogelijk is op zo'n klein oppervlak en dat het allemaal nog rijd ook. Alles lekker houtje touwtje gedaan qua verbinding, maar rijden deed het. Ik lees ook veel positieve commentaren over dit concept. Ik zou zeggen, allemaal naar de Action en een tea tray (of een ander dienblad) halen en bouwen maar!
's Avonds uit eten geweest met z'n dertienen. Was erg gezellig bij de Chinees. Zie foto's hieronder.

Zondag weer een goede dag gehad. Weer veel volk mogen begroeten en voor mij wat minder mensen gesproken. Was ook wel even fijn om niet steeds in gesprek te zijn. Had ik maar geen bestuursfunctie moeten accepteren...  ;)
Al met al hebben wij weer een prima uitvoering gehad van Eurospoor en zijn de volgende plannen alweer gesmeed voor de komende uitvoering. De naam van Tom staat al met pen op de lijst van demogevers. ;)
Het afbreken en inpakken ging als een speer. De nieuwe veilingkarren (deense karren) bevallen prima. Alles opladen, en zo de bus induwen. het werkt uitstekend. Nadeel: ik moet mijn schuur op korte termijn anders inrichten om deze karren na Rijswijk te stallen. Ach, moet ik ook weer eens de boel opruimen, waarom ook niet. Meuk wegmikken en spullen anders inrichten.

Verder hebben we het hele weekend nog een plezierige verstekeling in de stand gehad genaamd Samuel. Was erg gezellig om je erbij te hebben man!  (y)

Namens Het bestuur en de vrijwilligers wil ik Leo en Chitra ontzettend bedanken voor de hulp en goede zorg die wij mochten ontvangen. En natuurlijk voor de megagrote stand! Dat was wat mij betreft een eenmalig iets, deze grootte. Volgend jaar terug naar een kleinere stand. De test met de stoelen en statafels is maar ten dele geslaagd, dus daar moet ik iets anders op verzinnen. Wel erg fijn dat ons de ruimte is geboden om dit te proberen.  (y)

Namens het bestuur wil ik alle vrijwilligers op de stand bedanken voor hun deelname. Zonder jullie tomeloze inzet was dit nooit gelukt. Ik heb de eerste aanmeldingen van vrijwilligers voor Eurospoor 2018 alweer binnen. :D

Verder heb ik voor de BNLS forumbaan alweer een aantal aanmeldingen. Ik zal die mensen deze week contacten voor het verdere verloop. Mensen die mee willen doen, contact mij aub even via PB of meld je aan via dit draadje. Neem ik contact met je op.

Dan nu nog een paar foto's om dit af te sluiten.

Beurschef tea tray in actie. Hij vond het stiekem heel erg leuk. Was goed om je weer te zien genieten Steef!

Jan staat ook even te genieten als hij met de BMB aan het spelen is.  :D

En dan met de hele bende bij de Chinees...

We hebben het er maar even van genomen... ;)

Tot volgend jaar op Eurospoor op 9, 10 en 11 november 2018!

Johnnytrein

• Offline Offline
« Reactie #403 Gepost op: 07 November 2017, 10:20:11 »
Is dat een fragment uit de hongerigen spijzen anno 2017?
Groetjes
Johnny

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #404 Gepost op: 07 November 2017, 10:45:15 »
Ja, na zo'n lange dag was een gezellig chineesje geen overbodige luxe. :P

Als BMB-deelnemers zijn we met elkaar vier dagen lang alleen maar met onze treinen en onze baan bezig geweest en we hebben ervan genoten.
Het was een fantastische ervaring om dit op zo'n grote beurs voor publiek te kunnen doen - de jubileumbeurs nog wel - en de samenwerking met BNLS en binnen het BMB-team was voorbeeldig.
Brits modelspoor is misschien niet iedereen zijn "cup of tea", maar wij hopen dat het publiek onze inbreng kon waarderen.
We willen hierbij de organisatie en het BNLS bestuur bedanken voor de gastvrijheid en ondersteuning op de BNLS-stand, de goede sfeer en de prettige samenwerking.

De BMB-deelnemers waren:

Bovenaan v.l.n.r.: Cor Lathouwers (cor59), John Siemons (Red Racing Rebel),  Rob van Staveren (Suchet), Henk Goosen (Derailed) Jelle Polstra (Pinkelpa), Thijs Koolhaas (Thijs1271).
Onderaan v.l.n.r: Werner Bastiaanse (mdjr78), Paul Janssen en ondergetekende.
Jan Herman (iarnrod) was helaas al vertrokken toen deze foto gemaakt werd, maar we hebben gelukkig nog een actiefoto waarop hij met zijn fraaie Ierse trein aan het rijden is:

Hans van de Burgt was helaas verhinderd, maar vanuit zijn ziekenhuisbed op de achtergrond toch aanwezig.

Het was onze eerste beurs met een aangeklede baan en wat ons betreft smaakt het naar meer....

Leen.
« Laatst bewerkt op: 07 November 2017, 10:54:09 door St00mboy »