Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€128.00
Per saldo:
€-122.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Efteling spoorweg gaat elektrisch
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 13:03:39
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:03:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:49:29
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 12:42:42
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund
door
Arjan6511
Vandaag
om 12:36:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Sven
Vandaag
om 12:27:17
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 12:22:25
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34.
door
Bert Jolink
Vandaag
om 12:16:06
19 Toen
door
spoorzeven
Vandaag
om 12:00:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM?
door
Eric v C
Vandaag
om 11:50:56
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 11:20:45
Einde Koemo ballast ???
door
Rick
Vandaag
om 11:16:57
NS 6000 (in schaal 0)
door
FritsT
Vandaag
om 10:27:41
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen.
door
grossraumwagen
Vandaag
om 10:18:47
Treinreizen met m'n vader
door
defender
Vandaag
om 09:36:49
Update: baan in de tropen
door
tuurtje
Vandaag
om 09:30:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 09:15:54
25 jaar geleden
door
Willem1951
Vandaag
om 09:05:18
Station Roodeschool
door
Cor--24
Vandaag
om 08:29:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Starten met messing kits
door
1795
23 april 2024, 22:43:57
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid
door
MaraNCS
23 april 2024, 22:31:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Scratchbuilt
23 april 2024, 22:30:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Ronald69
23 april 2024, 22:14:29
Pools diorama H0
door
Klaas Zondervan
23 april 2024, 21:44:11
Ton bouwt goederenwagens
door
TonM
23 april 2024, 21:33:46
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0
door
Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:59:05
weerstandje en relais
door
Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:47:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
ES44C4
23 april 2024, 20:45:40
DR4024
door
Michaël dB
23 april 2024, 20:11:53
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Plaatsing seinen bij bestaand ontwerp, controle gevraagd
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omlaag
Auteur
Topic: Plaatsing seinen bij bestaand ontwerp, controle gevraagd (gelezen 10223 keer)
Wim Hesselink
Offline
Berichten: 866
Re: Plaatsing seinen bij bestaand ontwerp, controle gevraagd
«
Reactie #45 Gepost op:
20 juli 2018, 16:24:35 »
Hallo Gerard,
Simon gaf eerder aan dat hij lichtseinen wil, gecombineerd met mechanisch bediende wissels.
Nu denk ik dat die combinatie niet veel voor komt/kwam, maar het kan natuurlijk in theorie wel.
Persoonlijk zou ik alles inderdaad electrisch bediend maken, dus motoren bij de wissels en alles met kabels via kabelgoten aangesloten op het seinhuis. Dat maakt het simpel.
@Simon: door de afdekstenen van Faller te gebruiken, creeer je eigenlijk kabelgoten ipv trekdraadtraces. Die laatste zien er echt anders uit. En ja, die dingen van Auhagen zijn inderdaad een stuk duurder. Maar je kunt ze ook zelf maken uit plastic profiel (mocht je toch perse trekdraadtraces willen).
Groet, Wim
Gelogd
Nieuwe baan:
Kurtscheid
Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256
Simon BR39
Offline
Berichten: 73
Re: kabelgoten en dergelijke
«
Reactie #46 Gepost op:
23 juli 2018, 12:11:55 »
Dag heren,
Gerard: Correct. Oké, dat maakt het wel makkelijker dan...
Wim: Klopt inderdaad. Nee? Aan de ene kant vind ik dat wel jammer, vind die kabelgoten en dergelijke altijd wel interessant. Maar dat zou dan maar plaats moeten maken voor de werkelijkheid. Wat betreft de trekdraadtraces, dat was leuk geprobeerd dan
. Stel dat ik ga voor elektrische wissels dan zijn die Auhagen dingen dus niet bruikbaar (hier).
Bij de wissels komen dan de apparaten zoals zichtbaar hieronder met bijbehorende kabelgoot:
Is het dan afdoende als ik 1 nepdraadje (1mm zwarte draad oid) van de motor de kabelgoot in laat lopen? Moet er dan nog zo'n indusiemagneet oid bij of is dat van later tijdperk... En verdwijnen de draden van de seinen dan gewoon de grond in, of moeten die ook worden aangesloten via kabelgoten? En last but not least, moet ik ook al van die wisselverwarmingsinstallaties enzo plaatsen?
Gelogd
könings
Gast
Re: Plaatsing seinen bij bestaand ontwerp, controle gevraagd
«
Reactie #47 Gepost op:
23 juli 2018, 12:25:04 »
De foto die je plaatst geeft je het antwoord mbt je draad al. Indusiemagneten liggen als volgt: 1000Hz aan de verwittiger, 500Hz tussen de verwittiger en het stopsein en onder meer afhankelijk van de berekende benodigde remafstand tot het stopsein en als laatste de 2000Hz die ter hoogte van het stopsein ligt.
Kabelgoten liggen in de regel ook tot aan de lichtseinen; losliggende kabels zijn gevaarlijk.
Mvg Bas
Gelogd
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Offline
Berichten: 3602
Als het maar elektrisch is.
Re: Plaatsing seinen bij bestaand ontwerp, controle gevraagd
«
Reactie #48 Gepost op:
23 juli 2018, 12:36:26 »
Als je naar de foto kijkt, dan loopt de wisselkabel alsvolgt:
Wisselmotor naar paaltje met kastje en van kastje naar de kabelgoot.
Vanaf de motor direct de kabelgoot in is nooit het geval, is onderhoudstechnisch gemakkelijker.
Dit geld ook voor seinen. In de buurt van het sein staat een klein paaltje met daar op een doos voor het elektrisch doorverbinden van de seinkabel.
Groet,
Gerard van der Sel.
Gelogd
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Offline
Berichten: 3602
Als het maar elektrisch is.
Re: Plaatsing seinen bij bestaand ontwerp, controle gevraagd
«
Reactie #49 Gepost op:
23 juli 2018, 12:38:45 »
Indusie magneten zijn voor de seinen. Als de machinist niet oplet worden deze actief en laten de trein remmen/stoppen.
Groet,
Gerard van der Sel.
Gelogd
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
Simon BR39
Offline
Berichten: 73
Re: Plaatsing seinen bij bestaand ontwerp, controle gevraagd
«
Reactie #50 Gepost op:
23 juli 2018, 15:42:24 »
Dank voor de antwoorden. Om het even op te sommen:
Kabelgoten van het seinhuis naar elk sein en elke wissel.
Bij de wissel een draad naar een los kastje en daarvandaan naar de motor.
Bij elk voorsein, hoofdsein en daar tussenin een indusiemagneet.
Naast wat er aan seinen al was ingetekend, denk ik dat ik nu het meeste wel heb.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Plaatsing seinen bij bestaand ontwerp, controle gevraagd