Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Peter J K
Vandaag
om 02:28:53
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
DJV
Vandaag
om 01:30:48
Mijn geweatherde modellen
door
DJV
Vandaag
om 01:30:22
Overstap naar HTM
door
Dave.......
Vandaag
om 00:50:06
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
24 October 2025, 23:41:26
Rocky Rail 6400
door
ceuleer
24 October 2025, 23:22:35
Raadplaatje
door
Dpc Fo
24 October 2025, 23:14:01
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Taigagaai
24 October 2025, 22:57:51
Bf Kibronn
door
Benelux795
24 October 2025, 22:56:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
24 October 2025, 22:49:49
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
24 October 2025, 22:43:01
Aanstaande zaterdag en zondag Modelbeurs in De Goorn NH
door
wmrail
24 October 2025, 22:19:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
VulcanRaven
24 October 2025, 21:08:50
Yet Another Servo Decoder
door
spock
24 October 2025, 21:02:54
Artitec 6300
door
ModelWessel
24 October 2025, 20:57:33
Pendel module Viessmann 5214
door
Te 2/2
24 October 2025, 20:55:12
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Rick
24 October 2025, 20:35:22
sein decoder Z21 10837 programeren
door
n-driver
24 October 2025, 20:18:02
Z21 Pro Link en Wifi
door
n-driver
24 October 2025, 20:13:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
HOHans
24 October 2025, 19:44:52
Project seaside Germany
door
Frank 123
24 October 2025, 19:35:40
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32)
door
rbroerse
24 October 2025, 19:28:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
24 October 2025, 19:23:43
MoBaBro.de
door
henk
24 October 2025, 19:22:58
Nederlands-materieel in Spoor-1
door
FritsT
24 October 2025, 19:20:09
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
24 October 2025, 19:18:31
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
1200blauw
24 October 2025, 19:06:46
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
24 October 2025, 17:49:25
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren
door
Slotticar
24 October 2025, 16:22:48
Een nieuw baantje op Micromodules
door
Ronald Halma
24 October 2025, 16:04:50
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Van groene naar orient-rode DB BR 140
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Van groene naar orient-rode DB BR 140 (gelezen 2670 keer)
Locwissel
Offline
Berichten: 509
Van groene naar orient-rode DB BR 140
«
Gepost op:
11 September 2017, 19:12:06 »
Hallo,
Op basis van de inmiddels al weer "oude" Roco H0 140 167-8 is hier, na wat plamuren, schuren en verven de orient-rode tijdperk V 140 130-6 ontstaan.
De 140 130-6 bij binnenkomst in het Bahnhofsvorfeld.
Na het afkoppelen van de goederentrein vertrekt de 140 130-6 als Lokzug op weg naar een volgende klus.
Groet,
Sven
Gelogd
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 4295
Re: Van groene naar orient-rode DB BR 140
«
Reactie #1 Gepost op:
11 September 2017, 19:44:07 »
Huh?
Aan 1 kant dubbele en aan de andere kant enkele lampen?
Foto's van de verbouwing?
Martijn
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
Rondje_HO
Offline
Berichten: 8136
Re: Van groene naar orient-rode DB BR 140
«
Reactie #2 Gepost op:
11 September 2017, 21:06:15 »
Ja, en weer op die mooie baan
Daar willen we ook wel meer van zien
Gelogd
Met vr. groet, Martijn.
Mijn banen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70445.0.html
Nieuw; nu met foto's:
https://www.flickr.com/gp/151072373@N04/240tu5
Locwissel
Offline
Berichten: 509
Re: Van groene naar orient-rode DB BR 140
«
Reactie #3 Gepost op:
11 September 2017, 21:19:38 »
Bij de Bundesbahn reden destijds (en bij de huidige DB-AG rijden nog tot op de dag van vandaag) legio Einheits-electrolocs van het type 110.1 , 139, 140, 141 en 150 waarvan bij reparaties, na bijvoorbeeld aanrijdingen en/of revisies, het betreffende depot aan de éne loczijde de oorspronkelijke "Einheitslampen" (grote lampen met geïntegreerde sluitseinen) heeft laten zitten, maar de andere, aangedane, loczijde voorzag van de, inmiddels standaard geworden, dubbele seinlampen.
Groeten uit Waldberg,
Sven
Gelogd
Rondje_HO
Offline
Berichten: 8136
Re: Van groene naar orient-rode DB BR 140
«
Reactie #4 Gepost op:
11 September 2017, 22:02:57 »
Netjes gedaan!
Waar heb je de decals vandaan als ik vragen mag?
Gelogd
Met vr. groet, Martijn.
Mijn banen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70445.0.html
Nieuw; nu met foto's:
https://www.flickr.com/gp/151072373@N04/240tu5
Locwissel
Offline
Berichten: 509
Re: Van groene naar orient-rode DB BR 140
«
Reactie #5 Gepost op:
11 September 2017, 22:53:26 »
Voor de Bundesbahn 140 035-7 geldt voor wat betreft de lampen-indeling op de locfronten hetzelfde verhaal als bij de 140 130-6. Aan de éne kant 3 en aan de andere kant 5 stuks.
Overigens ben ik ook nog in bezit van de blauw/beige 140 162-9 met eveneens ongelijk ogende locfronten. Maar die loc is sowieso al een aparteling onder de Einheitslocs. Afijn, komt nog wel een keer aan bod.
De opschriften zijn overigens van Andreas Nothaft.
Groeten uit Waldberg,
Sven
Gelogd
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 4295
Re: Van groene naar orient-rode DB BR 140
«
Reactie #6 Gepost op:
11 September 2017, 23:10:15 »
Super cool! Ik hou wel van de 'afwijkenden'. En erg mooi gemaakt!
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
Rondje_HO
Offline
Berichten: 8136
Re: Van groene naar orient-rode DB BR 140
«
Reactie #7 Gepost op:
11 September 2017, 23:31:24 »
Citaat van: waldberg op 11 September 2017, 22:53:26
...De opschriften zijn overigens van Andreas Nothaft...
Dank!
Gelogd
Met vr. groet, Martijn.
Mijn banen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70445.0.html
Nieuw; nu met foto's:
https://www.flickr.com/gp/151072373@N04/240tu5
Hans Grasmaijer
Offline
Berichten: 3312
Re: Van groene naar orient-rode DB BR 140
«
Reactie #8 Gepost op:
12 September 2017, 00:42:28 »
"Wat plamuren, schuren en verven" noem je dat..super mooi gedaan.
En de actiefoto's zijn ook al zo mooi.
Gelogd
Tschuss Genossen
Locwissel
Offline
Berichten: 509
Re: Van groene naar orient-rode DB BR 140
«
Reactie #9 Gepost op:
12 September 2017, 04:18:13 »
Thank you
Gelogd
Falcon10
Offline
Berichten: 2702
Wel Belg, niet gek !
Re: Van groene naar orient-rode DB BR 140
«
Reactie #10 Gepost op:
12 September 2017, 07:05:42 »
*applausje voor de meesterombouwer*
'k moet em zelf niet hebben op men baan, hou liever van de standaard uitvoeringen, maar je werkje is zeker lovenswaardig ! Prachtig gedaan !
Gelogd
Falkenheim spoorbaan
Locwissel
Offline
Berichten: 509
Re: Van groene naar orient-rode DB BR 140
«
Reactie #11 Gepost op:
12 September 2017, 10:31:56 »
Dag Falcon,
Bedankt, maar wel een beetje teveel eer hoor..
Meesterombouwer op dit gebied is in mijn beleving nog altijd Bart Claessen.
Mijn b(r)ouwsels zijn uitsluitend voor eigen gebruik en daarbij zijn deze stuk voor stuk met relatief heel eenvoudige middelen tot stand gekomen.
Uitgangspunt voor alle vierassige zogenaamde DB Kasten-locs die hier rijden is de bekende Roco 140 167-8 (43388) uit de negentiger jaren.
In mijn beleving is deze modelloc nog steeds toonaangevend in modelbouwland: Ik heb er een tijd geleden een keer een hele serie voor weinig op de kop weten te tikken via een veilingsite.
Superzwaar, stil, krachtig en ook los voor relatief weinig tweedehands verkrijgbaar. Technische aanpassingen zijn er weinig of niet nodig. De aanpassingen die ik doe vallen eigenlijk al meer in het kader van persoonlijke smaak en wensen. Alleen slipbandloos maken voor nóg betere rijeigenschappen, de beroerde lichtopbrengst in de topseinen verbeteren middels LED, de sluitseinen in de grote koplampen weergeven middels LED en de loc voorzien van sounddecoder waarmee uiteindelijk alle lichtbeelden van de seinen afzonderlijk schakelbaar worden gemaakt. Meer is het niet.
Voor mij persoonlijk is het een uitdaging om juist de wat van de standaard afwijkende voorbeelden uit te kiezen om na te bouwen, maar natuurlijk rijden er hier ook wat locs op basis van een doodgewone standaard voorbeeld in de rondte.
Hier de 140 195-9 zo standaard als het maar kan. Standaard luchtroosters, standaard beglazing, standaard seinen, standaard dakgoten standaard kleurstelling.
En toch is het een wat bijzondere 140. Het is namelijk de enige 140 in de eerste serie van 140 001 tot en met 140 757 die voorzien is van een trek-duw inrichting (uitzondering hierop is de locserie 139). Alle overige 140 uit de tweede serie vanaf 140 757 zijn wel allen voorzien van een trek-duw inrichting.
De 140 195-9 is ook de enige met vaste buffers voorziene 140iger die tevens is voorzien is van een luchtinlaat op het locfront (tussen de beide onderste lampen).
Dus al met al toch ook weer een beetje een vreemde eend in de bijt. Ach, het zijn maar weetjes. Ik zal er vanaf nu niemand meer mee lastig vallen
Groeten uit Waldberg,
Sven
Gelogd
Falcon10
Offline
Berichten: 2702
Wel Belg, niet gek !
Re: Van groene naar orient-rode DB BR 140
«
Reactie #12 Gepost op:
12 September 2017, 10:47:56 »
Heb zo het idee dat jij heel wat opzoekwerk gedaan hebt naar de 140 reeks
Gelogd
Falkenheim spoorbaan
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Van groene naar orient-rode DB BR 140