Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Doneren
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€172.50
Per saldo:
€-77.50
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen
Kalender
Plaatje uploaden
Hoe werkt plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Filmwedstrijd
Youtube kanaal
Modelspoorwinkels
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
GORILLUS
Vandaag
om 16:59:16
Neurenberg: omgekeerd wensenlijstje
door
Jeronimos
Vandaag
om 16:48:30
Hall sensoren type 49E
door
AlbertG
Vandaag
om 16:47:00
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
door
GORILLUS
Vandaag
om 16:46:05
Asse-Bad - Assche-les-Bains
door
wpinkhof
Vandaag
om 16:45:11
Modelspoorbaan Fleischmann
door
Rolando
Vandaag
om 16:43:00
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes)
door
wpinkhof
Vandaag
om 16:40:57
Welke DCC decoder?
door
ron.kraaijkamp
Vandaag
om 16:39:59
Roco NS 200/300 Sik groen, model 2020, bedrijfsnummer 288
door
Eric B
Vandaag
om 16:38:00
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg, ofwel de Bimmelbahn
door
Rolando
Vandaag
om 16:29:33
Heen, En en Weer
door
Huup
Vandaag
om 16:25:04
PCC’s en andere trams voor Delft, h0
door
Sven
Vandaag
om 16:14:56
Raadplaatje
door
Arjen52
Vandaag
om 16:14:40
Het gaat goed met de treinhobby
door
Carl
Vandaag
om 16:10:02
Sankt Georgen.
door
NS264
Vandaag
om 16:00:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:58:25
ESU Ecos 2 uit te breiden om meerdere treinen handbediend te laten rijden?
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 15:56:38
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte
door
Frycio82
Vandaag
om 15:56:36
Lofzang op een Fleischmann BR 01
door
Karst Drenth
Vandaag
om 15:53:28
Depot + vervolg Vlieringen-2
door
Hans Reints
Vandaag
om 15:51:47
Decals vernissen
door
EddyK
Vandaag
om 15:51:44
IR lichtsluis van Modelbouwled, handleiding gevraagd.
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 15:31:49
Bruggen-IG: de Hef in N schaal...
door
jowi
Vandaag
om 15:20:28
Reichsbahn, periode 2e wereldoorlog
door
GORILLUS
Vandaag
om 15:19:59
Diodeschakeling met stroomdetectie
door
ron.kraaijkamp
Vandaag
om 15:15:11
Lenz en Esu Switchpilot Servo
door
Arnold
Vandaag
om 15:14:07
MB-module: "Nostalgie"
door
Joran
Vandaag
om 14:59:38
Werkplaats - (Baanplan H0)
door
martijnhaman
Vandaag
om 14:11:17
Fleischmann DB 103 142-6
door
Carl
Vandaag
om 14:07:49
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
charp
Vandaag
om 14:02:14
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Op bezoek bij...
|
The Stephenson Locomotive Society Newcastle upon Tyne Centre
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: The Stephenson Locomotive Society Newcastle upon Tyne Centre (gelezen 5014 keer)
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 7653
Lid MSG Haarlemmermeer
The Stephenson Locomotive Society Newcastle upon Tyne Centre
«
Gepost op:
25 juni 2017, 16:58:28 »
The Stephenson Locomotive Society Newcastle upon Tyne Centre
Clubruimte: The North of England Institute of Mining and Mechanical Engineers
Land: Noord Engeland
Schaal: Diverse schalen
Tijdperk: Wisselend
Website:
www.slsnewcastle.org.uk
De The Stephenson Locomotive Society Newcastle upon Tyne Centre hield 17 en 18 juni 2017 een tentoonstelling van banen met als thema;
Coal & limestone carrying model railways. (kolen & kalksteen modeltreinen)
Daar moesten we natuurlijk bij zijn!
Moeilijk was het niet te vinden zo vlak bij het centraal station van Newcastle.
Dit werd voor de tweede keer gehouden (eerder in 2016) in het prachtige The North of England Institute of Mining and Mechanical Engineers in Newcastle upon Tyne
Alleen het gebouw is al de moeite waard om deze modeltrein show te bezoeken.
Binnen gekomen in het mijn instituut stuit je op een immens standbeeld van Nicholas Wood.
Nicholas Wood is geboren in 1795. Hij werd de kolen manager bij Killingworth Colliery waar hij George Stephenson ontmoette. In 1814 werkten de twee mannen samen aan het bouwen van de Blutcher. Wood kreeg geleidelijk meer kennis van locomotieven en in 1820 stelde hij het gebruik van stoom voor als aandrijving voor de locomotief.
In 1825 werd Wood's invloedrijke boek, een praktische verhandeling over spoorwegen gepubliceerd. In het boek betoogde Wood sterk dat het beter was om stoomlocomotieven te gebruiken dan stationaire motoren op de spoorwegen. Nicholas Wood gaf parlementaire bewijzen voor de Liverpool & Manchester Railway en in 1829 was hij een van de drie rechters bij de Rainhill Trials.
In 1844 werd Wood een partner in het bedrijf dat Hetton Colliery bezat. Hij speelde een actieve rol in de verbetering van mijnveiligheid en was een aanhanger van de 1851 Mines Inspections Act. Nicholas Wood is overleden in 1865.
(bron: door mij vertaald van Wikipedia)
Dus zonder Wood hadden we nooit stoomlocomotieven gehad!
Bij het binnen treden worden we eerst nog uitgenodigd voor een lezing over stoomlocomotieven, helaas hebben we daar te weinig tijd voor.
We missen wel wat, niet alleen vanwege de lezing die best interessant zal zijn, maar ook
die ruimte
is heel bijzonder.
Wat was er te zien;
Een nieuwe N spoor baan van Joan Lowes die nog niet helemaal klaar was.
Deze stond in een aparte kamer.
Vervolgens in de bijzondere ruimte de andere banen.
Uitermate sfeervolle ruimte waar je als buitenstaander niet zo snel zal komen.
Als eerste Braddyll Colliery, veel te zien op een kleine baan.
Middle Peak, spoor ‘EM’ Derbyshire quarry sidings door Graham Hudson.
Alan Gray’s spoor ‘0’ St. George’s Pit.
Spoor ‘00’ Marine Park Yard, South Shields, gebouwd door Ian Blenkinsopp.
John Cook’s spoor ‘00’ Kepier Colliery.
Duncan Wilcock’s ‘P4’ schaal Croft Depot.
Daarna kunnen we nog naar boven, op de heerlijk lucht af van stoom!
Want daar tuft een 16mm smalspoor trein van Colin Laidler.
Verder was er nog een interessante fototentoonstelling te zien over hetzelfde thema, het vervoer van kolen.
Kortom, het bezoek was de moeite waard!
«
Laatst bewerkt op: 26 juni 2017, 10:59:05 door Bob R.
»
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
St00mboy
Team BMB
Offline
Berichten: 11066
Re: The Stephenson Locomotive Society Newcastle upon Tyne Centre
«
Reactie #1 Gepost op:
25 juni 2017, 19:36:58 »
Mooi verslag, Bob!
Leen.
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
Marij Stoffels
Offline
Berichten: 289
Re: The Stephenson Locomotive Society Newcastle upon Tyne Centre
«
Reactie #2 Gepost op:
26 juni 2017, 08:12:15 »
Een genot om naar te kijken. Een idee voor de Limburgse modelspoor verenigingen. Er is nog niemand die een complete kolenmijn heeft.
Gelogd
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 6202
46%, unchillfiltered, natural colour
Re: The Stephenson Locomotive Society Newcastle upon Tyne Centre
«
Reactie #3 Gepost op:
26 juni 2017, 10:18:13 »
Is weer eens wat anders dan de Jaarbeurs.
Wat een schitterende ruimte.
cheers
Hendrik Jan
Gelogd
Je bent nog lang niet zielig!
jjg koopmans
Offline
Berichten: 278
Re: The Stephenson Locomotive Society Newcastle upon Tyne Centre
«
Reactie #4 Gepost op:
27 juni 2017, 17:18:19 »
Leuk verhaal. Nicholas Wood besprak in zijn boek de eerder al gebouwde locomotieven en begint met Trevithick.
Dus "zonder Wood geen stoomlocomotieven" is een iets te vrije interpretatie van de geschiedenis.
Ik ben in het bezit van een derde druk uit 1838 en die is ooit van Lindsay Wood geweest, zoon van.
Mvrgr
Koopmans
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Op bezoek bij...
|
The Stephenson Locomotive Society Newcastle upon Tyne Centre