Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€128.00
Per saldo:
€-122.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
barry1972
Vandaag
om 01:52:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
bigboynl
Vandaag
om 01:23:06
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen
door
frits959
Vandaag
om 01:22:36
Einde Koemo ballast ???
door
Ronald69
Vandaag
om 01:14:28
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting
door
Bert_Apd
Vandaag
om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje
door
NS264
Vandaag
om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
NS264
Vandaag
om 00:19:08
LS Models 2024
door
Albert.H0
Vandaag
om 00:17:47
h0 diorama USA “The Paintshops”
door
Whis
Vandaag
om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
class 37
Vandaag
om 00:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel
door
orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn
door
Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source)
door
bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo
door
Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ)
door
gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0
door
Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen?
door
Michiel 80
19 april 2024, 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2)
door
tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant
door
Sicco Dierdorp
19 april 2024, 18:55:04
Aachenau West
door
MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes)
door
thonis
19 april 2024, 18:36:00
Openen Lima Hondekop
door
Mispoes
19 april 2024, 17:59:32
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?)
door
Ben
19 april 2024, 16:14:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
dh3201
19 april 2024, 15:30:48
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Op bezoek bij...
|
The Stephenson Locomotive Society Newcastle upon Tyne Centre
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: The Stephenson Locomotive Society Newcastle upon Tyne Centre (gelezen 6610 keer)
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8145
Lid MSG Haarlemmermeer
The Stephenson Locomotive Society Newcastle upon Tyne Centre
«
Gepost op:
25 juni 2017, 16:58:28 »
The Stephenson Locomotive Society Newcastle upon Tyne Centre
Clubruimte: The North of England Institute of Mining and Mechanical Engineers
Land: Noord Engeland
Schaal: Diverse schalen
Tijdperk: Wisselend
Website:
www.slsnewcastle.org.uk
De The Stephenson Locomotive Society Newcastle upon Tyne Centre hield 17 en 18 juni 2017 een tentoonstelling van banen met als thema;
Coal & limestone carrying model railways. (kolen & kalksteen modeltreinen)
Daar moesten we natuurlijk bij zijn!
Moeilijk was het niet te vinden zo vlak bij het centraal station van Newcastle.
Dit werd voor de tweede keer gehouden (eerder in 2016) in het prachtige The North of England Institute of Mining and Mechanical Engineers in Newcastle upon Tyne
Alleen het gebouw is al de moeite waard om deze modeltrein show te bezoeken.
Binnen gekomen in het mijn instituut stuit je op een immens standbeeld van Nicholas Wood.
Nicholas Wood is geboren in 1795. Hij werd de kolen manager bij Killingworth Colliery waar hij George Stephenson ontmoette. In 1814 werkten de twee mannen samen aan het bouwen van de Blutcher. Wood kreeg geleidelijk meer kennis van locomotieven en in 1820 stelde hij het gebruik van stoom voor als aandrijving voor de locomotief.
In 1825 werd Wood's invloedrijke boek, een praktische verhandeling over spoorwegen gepubliceerd. In het boek betoogde Wood sterk dat het beter was om stoomlocomotieven te gebruiken dan stationaire motoren op de spoorwegen. Nicholas Wood gaf parlementaire bewijzen voor de Liverpool & Manchester Railway en in 1829 was hij een van de drie rechters bij de Rainhill Trials.
In 1844 werd Wood een partner in het bedrijf dat Hetton Colliery bezat. Hij speelde een actieve rol in de verbetering van mijnveiligheid en was een aanhanger van de 1851 Mines Inspections Act. Nicholas Wood is overleden in 1865.
(bron: door mij vertaald van Wikipedia)
Dus zonder Wood hadden we nooit stoomlocomotieven gehad!
Bij het binnen treden worden we eerst nog uitgenodigd voor een lezing over stoomlocomotieven, helaas hebben we daar te weinig tijd voor.
We missen wel wat, niet alleen vanwege de lezing die best interessant zal zijn, maar ook
die ruimte
is heel bijzonder.
Wat was er te zien;
Een nieuwe N spoor baan van Joan Lowes die nog niet helemaal klaar was.
Deze stond in een aparte kamer.
Vervolgens in de bijzondere ruimte de andere banen.
Uitermate sfeervolle ruimte waar je als buitenstaander niet zo snel zal komen.
Als eerste Braddyll Colliery, veel te zien op een kleine baan.
Middle Peak, spoor ‘EM’ Derbyshire quarry sidings door Graham Hudson.
Alan Gray’s spoor ‘0’ St. George’s Pit.
Spoor ‘00’ Marine Park Yard, South Shields, gebouwd door Ian Blenkinsopp.
John Cook’s spoor ‘00’ Kepier Colliery.
Duncan Wilcock’s ‘P4’ schaal Croft Depot.
Daarna kunnen we nog naar boven, op de heerlijk lucht af van stoom!
Want daar tuft een 16mm smalspoor trein van Colin Laidler.
Verder was er nog een interessante fototentoonstelling te zien over hetzelfde thema, het vervoer van kolen.
Kortom, het bezoek was de moeite waard!
«
Laatst bewerkt op: 26 juni 2017, 10:59:05 door Bob R.
»
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
St00mboy
Offline
Berichten: 12016
Re: The Stephenson Locomotive Society Newcastle upon Tyne Centre
«
Reactie #1 Gepost op:
25 juni 2017, 19:36:58 »
Mooi verslag, Bob!
Leen.
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
Bert Senden
Offline
Berichten: 414
Re: The Stephenson Locomotive Society Newcastle upon Tyne Centre
«
Reactie #2 Gepost op:
26 juni 2017, 08:12:15 »
Een genot om naar te kijken. Een idee voor de Limburgse modelspoor verenigingen. Er is nog niemand die een complete kolenmijn heeft.
Gelogd
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 7040
46%, unchillfiltered, natural colour
Re: The Stephenson Locomotive Society Newcastle upon Tyne Centre
«
Reactie #3 Gepost op:
26 juni 2017, 10:18:13 »
Is weer eens wat anders dan de Jaarbeurs.
Wat een schitterende ruimte.
cheers
Hendrik Jan
Gelogd
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly
jjg koopmans
Offline
Berichten: 402
Re: The Stephenson Locomotive Society Newcastle upon Tyne Centre
«
Reactie #4 Gepost op:
27 juni 2017, 17:18:19 »
Leuk verhaal. Nicholas Wood besprak in zijn boek de eerder al gebouwde locomotieven en begint met Trevithick.
Dus "zonder Wood geen stoomlocomotieven" is een iets te vrije interpretatie van de geschiedenis.
Ik ben in het bezit van een derde druk uit 1838 en die is ooit van Lindsay Wood geweest, zoon van.
Mvrgr
Koopmans
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Op bezoek bij...
|
The Stephenson Locomotive Society Newcastle upon Tyne Centre