@wimWat is dat voor wit spul op het houtwerk? Lijkt wel op lijm of zo.
Ik blijf met een vraagje zitten...V36 was al gauw duidelijk maar Brawa?Het chassis met die nok vond ik hier:http://www.bahnwahn.de/steckbrief/lmdbv36234/
De winnaars van het raadplaatje afgelopen weekend zijn:#Frank (Frank103)#Frank (spoorzeven)#Frank (Frank 123)#Kees (puntenglijder)#Jacob (NS1220)#Wies#Michiel (Vroeger)#Hans (bigboynl) Zaterdag in Houten om 12.00 uur ergens achterin het restaurant weer ouderwets koekhappen
Het komt mij tamelijk onlogisch over. Het station staat zo te zien bovenop een berg en is gebouwd van de materialen die in de buurt te vinden zijn: rotsblokken en de stammen van de bomen. Die heb je hoog op een berg in voldoende mate voorhanden. Het huis ernaast is vakwerk, een onderlaag van gebakken stenen, houten frame met de muren ertussen opgevuld met twijgen en aangesmeerd met klei of leem. Klei en leem vind je in een rivierdal, niet bovenop een berg, dus om zo'n huis te bouwen moet je alles naar boven sjouwen. Dat zal men dus niet zo snel doen. En verder: in het station zit een restaurant, dan ga je toch geen cafe beginnen in het pand ernaast?Als ik een huis naast het station zou willen zetten, dan zou ik iets zoeken in dezelfde stijl. Het huidige vakwerkhuisje zet je dan in het dal neer.