Schoenmaker blijf bij je leest
Hallo Wim,Ziet er inderdaad leuker uit zo, maar.........Ik weet dat je van realiteitsgetrouwheid houdt en dan is een dergelijke opstelling van muzikanten niet erg juist. Ze staan namelijk nooit echt helemaal tegenover elkaar, zeker niet met zo'n kleine groep. Je krijgt dan geen mooie samensmelting van klank en je wilt juist een mooie klank richting je publiek sturen. Bedenk dus waar je publiek hoofdzakelijk zal zitten of staan en daar stuur je de totaalklank in een enigszins halfronde opstelling naar toe.Dan ook nog de volgorde: slagwerker in het midden, lage instrumenten (hoorn, tuba) rechts (zoals je er tegenaan kijkt) en hoge instrumenten links (fluit (?, niet helemaal goed te zien), trompet en sax).Groeten,Bert (wiens vak muziek is )
Met ....vooral de dame rechts in het rood, is het ook bij de fontein een stuk gezelliger geworden
Hoi Bart,Oei....de opstelling van de muzikanten is fout. Je moet het maar weten natuurlijk. Ieder z'n vak toch?Maar ik kan de opstelling niet meer veranderen. De figuurtjes zijn met superlijm op het laser karton geplakt en kunnen niet mee verplaatst worden zonder dat het karton kapot gaat.Maar gelukkig zien alleen deskundigen de foutieve opstelling. En deze verzoek ik een keer een oogje dicht te knijpen
Schoenmaker blijf bij je leest Musici oefenen niet op zicht maar op gehoor en als ze zo staan komt daar niets van terecht Elkaar zien is alleen maar voor de eerste inzet nodig.Bovendien oefenen ze ook in dezelfde opstelling als wanneer ze daadwerkelijk uitvoeren....
Hoi,Dat valt wel tegen Wim , na alle mijlpalen aankomen met folie, geen JuweelaMeen dat die folie zelfklevend is.Enne, als de industrie begint wil ik wel een keertje komen buurten.En nog wat, de bouw van de baan begon als "mijn eerste.....etc", nou inmiddels ben je een ervaren bouwer, wordt het niet tijd voor een echte naam van jouw baan?Btw, positieve kritiek Gr Koen.
...Ja folie valt wel een beetje tegen maar ik heb geen goed alternatief kunnen vinden. Althans niet met een "kinderkopjes" motief....
Dat ligt er wel aan welk korps je hebt denk ik, en wat voor soort optreden het is. Het inspelen/oefenen vlak voor een optreden doen we altijd op de plek waar je dan net toevallig staat, meestal bij de personen waar je dan mee stond te praten. En dan staan we echt helemaal door elkaar. Dezelfde instrumenten staan niet eens bij elkaar. Bugel en bariton kunnen dan prima naast elkaar staan, terwijl daar tegen over een bariton en trompet naast elkaar stonden te praten, en dus nu spelen. En behoorlijk in een cirkel naar elkaar kijkend in plaats van richting het punt waar we uiteindelijk het publiek verwachten.Groet, Roelco