Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 06:27:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 06:12:05
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
  

Auteur Topic: Piko h0 NS 2200  (gelezen 284133 keer)

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1619
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #630 Gepost op: 08 januari 2018, 15:51:22 »
Wel dien je nog de draaistellen in NS grijs mee te nemen en een extra kachelpijpje toe te voegen.

Jeroen

Hoi Jeroen,

De draaistellen zijn inmiddels grijs, ik moet nog imitatie lampjes boven de ruiten zijn voor de radiobediening.
Het losse webasto pijpje moet ik bij bestellen dat zit in een zakje met demper :-)
Resultaat zal ik nog delen :-)

Gr. Silvester
« Laatst bewerkt op: 08 januari 2018, 16:48:10 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd »
Gr. Silvester

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #631 Gepost op: 20 januari 2018, 18:30:33 »
 (y) Perfecto!

Ben reuze benieuwd straks naar het resultaat. We gaan het zien.

Groet, Jeroen
We're all riders on this train.

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #632 Gepost op: 20 januari 2018, 18:43:25 »
Ik wil graag een 'preisertje' plaatsen die uit het raampje naar buiten hangt. Hiervoor zal ik netjes het transparante raampje moeten verwijderen.
Omdat het machinistenstoeltje redelijk in de weg zit is mijn vraag, ' of de machinist in onderstaande poses staand of zittend moet worden weggezet?'
Heb werkelijk geen idee. Wie dat weet mag het zeggen. Dan kan ik verder met koppen rollen en romp scheiden o.a  ;D



Ns 2319 & Ns 2243 te Vlaardingen Centrum 1982 ( foto: Albert Sas)


Ns 2351 in Italië. (foto:Roland)

Jeroen
We're all riders on this train.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #633 Gepost op: 20 januari 2018, 19:46:43 »
Als je een 2200 staand bedient kom je met bovenkant hoofd al gauw tegen bovenkant raamopening... de beide foto's zijn volgens mij met de bedienaar zittend.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #634 Gepost op: 20 januari 2018, 20:04:48 »
100% zeker zittend.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2615
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #635 Gepost op: 20 januari 2018, 21:48:04 »
Wat doet die 2351 in Italie? Geweldige foto trouwens.

Gr. Frits

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Groet Frits

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #636 Gepost op: 20 januari 2018, 23:31:34 »
Heren dank voor jullie heldere antwoorden! We laten hem lekker zitten.  ;D
Inmiddels ben ik aan de slag gegaan en heb de positie bepaald. Flink het mes erin gezet.

Deze kan ik nog veranderen totdat ik er tevreden mee ben. Na de vernummering (naar 2328) en het grijzen (lichtgrijs Humbrol 196) aan de binnenkant van het machinistenhuis, zal de definitieve positie van het 'Preisertje' worden vastgesteld en vervolgens vastgelijmd worden. Heb de boel nu nog aan dubbelzijdig tape vastgeplakt.



@Frits
In januari 1996 huurde Strukton & NS Infra Services een aantal 2200-en (waaronder dus de 2351) bij NS Cargo voor uitvoering van een contract voor vernieuwing van 130 kilometer spoor, tussen Bologna en Padova in de Italiaanse Po-vlakte. De 2351-2354 en de 2380 gingen pas op 6 maart 1996 op weg met een lange trein met werkmaterieel naar Italië.
OP 13 november van datzelfde jaar keerden de locs weer terug naar eigen bodem in Tilburg. Dit alles staat te lezen met foto's in het boek D.E.- locomotieven serie2200/2300 en 2400/2500 van Sicco Dierdorp en Davy Beumer.  (y)


Jeroen

« Laatst bewerkt op: 20 januari 2018, 23:36:20 door Thowra »
We're all riders on this train.

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2615
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #637 Gepost op: 21 januari 2018, 09:03:53 »
Jeroen bedankt. Leuke wetenswaardigheid.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Groet Frits

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8063
  • Spoor N
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #638 Gepost op: 21 januari 2018, 12:53:58 »
De foto staat met nog meer foto's op de site van de maker: Rolandrail
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2452
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #639 Gepost op: 22 januari 2018, 09:50:47 »
Is iemand al opgevallen dat het gevaarsein niet klopt?
Volgens het seinboek sein 413 hoort het gevaarsein uit twee rode lichten met één, twee of drie witte lichten te bestaan.
Op mijn Piko brand één rode met die witte lichten.
Dat had dus twee rode met twee witte moeten zijn.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2177
    • Biesje.nl
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #640 Gepost op: 22 januari 2018, 22:29:30 »
Bij gevarensein branden simpelweg alle LEDs denk ik, ook die van het top sein. En omdat de witte LED overheerst valt de rode schijn in het niet van het witte licht. Het is dus een super licht roze sein geworden :P

Mvg,

Robert,

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #641 Gepost op: 30 januari 2018, 23:17:35 »
Het geheel begint al gestalte te krijgen.


Toch wel jammer dat Piko in zijn spuitproces een fijn sinasappelhuidje heeft angebracht op de Ns 2200 modellen.  :-\ Heb de meeste oneffenheden wel weg weten te polijsten, maar hinderlijk vind ik het wel. De verf schijnt te droog op het model gespoten te zijn. Hopelijk gaat dit bij de volgende uit te komen modellen wel goed!

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2018, 23:45:55 door Thowra »
We're all riders on this train.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3786
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #642 Gepost op: 31 januari 2018, 00:25:01 »
Gaaf Jeroen, zo gaat die loc nog meer leven. (y)
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9165
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #643 Gepost op: 31 januari 2018, 01:02:29 »
Waar zie je dat nu, dikke nagels zie ik, geen enkele wat voor een huid dan ook..*** wat verwacht je voor die knaken..

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #644 Gepost op: 31 januari 2018, 12:33:52 »
Waar zie je dat nu, dikke nagels zie ik, geen enkele wat voor een huid dan ook..*** wat verwacht je voor die knaken..

Goed lezen Martin. De oneffenheden heb ik weg weten te polijsten. Dit heb ik gedaan voordat ik ging omnummeren. Ik weet dat Piko het wel kan en ook voor die prijs. Ik zie het maar als 'fabrieksfoutje'.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2018, 13:58:25 door Thowra »
We're all riders on this train.