Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door mass am see
Vandaag om 16:18:47
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
Vandaag om 16:12:37
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door henk
Vandaag om 16:10:25
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 15:57:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Gewoon wat busfoto's door Ronald69
Vandaag om 15:38:03
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ben
Vandaag om 15:32:10
Aachenau West door mass am see
Vandaag om 15:28:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 14:52:20
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 13:20:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:12:46
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
  

Auteur Topic: Piko h0 NS 2200  (gelezen 283876 keer)

manuelspot

  • Gast
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #165 Gepost op: 13 juni 2017, 15:33:41 »
Betreffende de dummy.

Hierover heb ik al contact gehad met Piko. Echter is het zo dat een dummy niets goedkoper zal zijn dan een gemotoriseerd model. En dit gaat Piko dus ook niet doen. Wanneer men een dummy model in zijn collectie wil hebben zal hij of zij deze zelf van de motor en tandwielen moeten ontdoen.

De discussie of er een dummy moet of zal komen kun je gelijk stoppen. Want dat gaat Piko toch niet maken.

Groetjes, Manuel

Casmir

  • Offline Offline
  • Berichten: 604
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #166 Gepost op: 13 juni 2017, 16:15:44 »
Dus beide locs komen met grijze band om de voetplaat dan?!
Geel is die niet geweest bij de 2327 en 2342.

Waarom komen ze niet gewoon meteen gele band om de voetplaat,die zijn veel gangbaarder en veel mooier zo.
Een grijze band zag je maar zelden rijden,volgens mij waren er maar heel weinig loks met een grijze band.
Ik heb vroeger langs de havenspoorlijn gewoond in R'dam lombardijen en heb verschrikkelijk veel 2200 zien passeren, maar zelden met een grijze band.
Casmir
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2017, 20:20:41 door Bert van Gelder »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #167 Gepost op: 13 juni 2017, 16:39:01 »
Het zou goed kunnen dat dit is gedaan om het model te kunnen uitmelken. Door eerst een versie met grijze voetplaat te produceren verkoopt deze goed, omdat er altijd mensen zijn die per se een 2200 willen hebben. Die mensen kopen straks ook een versie met gele voetplaat, terwijl bij omgekeerde volgorde van produceren dit misschien niet was gebeurd.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5198
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #168 Gepost op: 13 juni 2017, 17:08:35 »
Betreffende de dummy.

Hierover heb ik al contact gehad met Piko. Echter is het zo dat een dummy niets goedkoper zal zijn dan een gemotoriseerd model. En dit gaat Piko dus ook niet doen. Wanneer men een dummy model in zijn collectie wil hebben zal hij of zij deze zelf van de motor en tandwielen moeten ontdoen.

De discussie of er een dummy moet of zal komen kun je gelijk stoppen. Want dat gaat Piko toch niet maken.

Groetjes, Manuel
Helder en dank voor je bericht. Dat betekent dat je een uitdaging hebt met de Klompentrein als ook klopt dat je die niet met een dummy kunt rijden vanwege ontsporingsgevaar. De loks rijden immers omgekeerd ten opzichte van elkaar (beide met de huif tegen de trein).
Groet, Frank
Groet, Frank

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3399
    • Flickr
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #169 Gepost op: 13 juni 2017, 17:09:14 »
Het zou goed kunnen dat dit is gedaan om het model te kunnen uitmelken. Door eerst een versie met grijze voetplaat te produceren verkoopt deze goed, omdat er altijd mensen zijn die per se een 2200 willen hebben. Die mensen kopen straks ook een versie met gele voetplaat, terwijl bij omgekeerde volgorde van produceren dit misschien niet was gebeurd.
Inderdaad dat is de redenering vaak.
Bovendien zijn we de tijd dat een fabrikant (ok wellicht op die ene na) maar één of hoogstens twee varianten maakt wel ver voorbij hoor.... uiteraard komen er nog varianten met gele band.
De grijze rand was overigens gangbaarder dan je denkt schat ik zo in. In tijdperk IV waren er toch best veel van.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8062
  • Spoor N
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #170 Gepost op: 13 juni 2017, 17:28:16 »
Het zou goed kunnen dat dit is gedaan om het model te kunnen uitmelken. Door eerst een versie met grijze voetplaat te produceren verkoopt deze goed, omdat er altijd mensen zijn die per se een 2200 willen hebben. Die mensen kopen straks ook een versie met gele voetplaat, terwijl bij omgekeerde volgorde van produceren dit misschien niet was gebeurd.
Goed punt, je kan er ook vanuit gaan dat Piko eerst de oerversies brengt (2297 bruin zonder demper en logo, 2342 geel/grijs met grijze voetplaat) en dat de nieuwere versies (2218 bruin met A-sein, demper en logo en 2207 geel/grijs met gele voetplaat) volgend jaar worden aangekondigd. Volgens mij zijn de Hondekoppen in deze volgorde uitgebracht en lijkt de N 1200 ook op deze manier uit te komen.

De grijze rand was overigens gangbaarder dan je denkt schat ik zo in. In tijdperk IV waren er toch best veel van.
Is daar niet een of ander boek over?  :P

De loks rijden immers omgekeerd ten opzichte van elkaar (beide met de huif tegen de trein).
En waarom zou dat uitmaken? Bovendien hoeven de locs niet omgekeerd van elkaar te staan.

Heb eigenlijk liever dat Piko de IC of IC+ rijtuigen gaat maken./quote]
ICR bedoel je, of toch ICK of ICL of misschien de ICB  :)


N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9164
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #171 Gepost op: 13 juni 2017, 17:28:53 »
Citaat
Het is in ieder geval de reden waarom Amerikaanse modellen vaker als dummy worden geleverd.

Dat valt eigenlijk best wel tegen, zijn vaak de zgn. B-units, motorbakken..

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4238
    • Modeltrein projecten
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #172 Gepost op: 13 juni 2017, 17:45:39 »
Dat was vroeger in de tijd van de oude Athearns. Een loc kostte 25$ gemotoriseerd en 15$ als dummy.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Mischa

  • Offline Offline
  • Berichten: 182
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #173 Gepost op: 13 juni 2017, 19:28:34 »
Dus beide locs komen met grijze band om de voetplaat dan?!
Geel is die niet geweest bij de 2327 en 2342.

Waarom komen ze niet gewoon meteen gele band om de voetplaat,die zijn veel gangbaarder en veel mooier zo.
Een grijze band zag je maar zelden rijden,volgens mij waren er maar heel weinig loks met een grijze band.
Ik heb vroeger langs de havenspoorlijn gewoond in R'dam lombardijen en heb verschrikkelijk veel 2200 zien passeren, maar zelden met een grijze band.
Casmir

Volgens het grote boek hebben er 19 met grijze rand gereden. Waarvan het merendeel er toch zo'n 15 jaar mee rond heeft gereden. Of zelfs tot de buitendienststelling
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2017, 20:22:39 door Bert van Gelder »
Mischa

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3786
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #174 Gepost op: 14 juni 2017, 08:27:18 »
Het zou goed kunnen dat dit is gedaan om het model te kunnen uitmelken. Door eerst een versie met grijze voetplaat te produceren verkoopt deze goed, omdat er altijd mensen zijn die per se een 2200 willen hebben. Die mensen kopen straks ook een versie met gele voetplaat, terwijl bij omgekeerde volgorde van produceren dit misschien niet was gebeurd.

Jij snapt het  ;D daarom zal de tijdperk 3a versie ook wel als eerste bruine worden uitgebracht.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #175 Gepost op: 14 juni 2017, 09:01:07 »
Dat betekent dat je een uitdaging hebt met de Klompentrein als ook klopt dat je die niet met een dummy kunt rijden vanwege ontsporingsgevaar. De loks rijden immers omgekeerd ten opzichte van elkaar (beide met de huif tegen de trein).
Dat was alleen bij de "Arnhemse" trekduwtrein (Arnhem - Winterswijk), n.a.w. omdat die een keerdriehoek bij de hand hadden in de vorm van Arnhem Goederen.
De Zwolse trekduwtreinen (naar Enschede en naar ik aanneem ook naar Emmen) reden volstrekt willekeurig, regelmatig treinen gefotografeerd met een loc met de huif naar buiten.

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3507
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #176 Gepost op: 15 juni 2017, 13:07:41 »
Beide locs met neus naar buiten  ;D
760701 Winterswijk by Gerard van Vliet, on Flickr
Lok 2343 en andere 2200 met trek-duw trein,
Winterswijk,
01 juli 1976.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #177 Gepost op: 17 juni 2017, 22:29:17 »
 :)
Leuke opname!
Ik heb ze alleen december 1982 - mei 1983 en mei 1985 - mei 1987 gezien, toen was het altijd met cabine buiten :-)

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2103
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #178 Gepost op: 18 juni 2017, 11:16:08 »

Copyright Realix

Hier lijkt de achterste toch ook met de cabine tegen de rijtuigen te staan. Gezien het weggeschilderde radiosymbool op de 2271 is deze opname uit de jaren '80.

En nog twee:


« Laatst bewerkt op: 18 juni 2017, 11:19:14 door Tedo »
Grtz!
Tedo

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5198
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #179 Gepost op: 18 juni 2017, 11:26:33 »
Jullie hebben mij overtuigd: alles kan zo ongeveer en het hoeft dus zeker niet deze samenstelling te zijn:


Winterswijk, 110981 met 2259 en 2202
Groet, Frank