Dus beide locs komen met grijze band om de voetplaat dan?!Geel is die niet geweest bij de 2327 en 2342.
Betreffende de dummy.Hierover heb ik al contact gehad met Piko. Echter is het zo dat een dummy niets goedkoper zal zijn dan een gemotoriseerd model. En dit gaat Piko dus ook niet doen. Wanneer men een dummy model in zijn collectie wil hebben zal hij of zij deze zelf van de motor en tandwielen moeten ontdoen.De discussie of er een dummy moet of zal komen kun je gelijk stoppen. Want dat gaat Piko toch niet maken.Groetjes, Manuel
Het zou goed kunnen dat dit is gedaan om het model te kunnen uitmelken. Door eerst een versie met grijze voetplaat te produceren verkoopt deze goed, omdat er altijd mensen zijn die per se een 2200 willen hebben. Die mensen kopen straks ook een versie met gele voetplaat, terwijl bij omgekeerde volgorde van produceren dit misschien niet was gebeurd.
De grijze rand was overigens gangbaarder dan je denkt schat ik zo in. In tijdperk IV waren er toch best veel van.
De loks rijden immers omgekeerd ten opzichte van elkaar (beide met de huif tegen de trein).
Heb eigenlijk liever dat Piko de IC of IC+ rijtuigen gaat maken./quote]ICR bedoel je, of toch ICK of ICL of misschien de ICB
Het is in ieder geval de reden waarom Amerikaanse modellen vaker als dummy worden geleverd.
Waarom komen ze niet gewoon meteen gele band om de voetplaat,die zijn veel gangbaarder en veel mooier zo.Een grijze band zag je maar zelden rijden,volgens mij waren er maar heel weinig loks met een grijze band.Ik heb vroeger langs de havenspoorlijn gewoond in R'dam lombardijen en heb verschrikkelijk veel 2200 zien passeren, maar zelden met een grijze band.Casmir
Dat betekent dat je een uitdaging hebt met de Klompentrein als ook klopt dat je die niet met een dummy kunt rijden vanwege ontsporingsgevaar. De loks rijden immers omgekeerd ten opzichte van elkaar (beide met de huif tegen de trein).