Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:49:52
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:29:23
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 19:13:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:05:08
Vitrinekast door Frits C
Vandaag om 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk door ruben derks
Vandaag om 19:00:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:41:20
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door NS264
Vandaag om 18:15:26
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door prutser
Vandaag om 18:12:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 18:09:34
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jeroen Water
Vandaag om 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw. door jerrytrein
Vandaag om 17:32:09
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door MOVisser
Vandaag om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door BartvD
Vandaag om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Forever Rocofan
Vandaag om 16:03:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door prutser
Vandaag om 16:01:24
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 14:03:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:00:27
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 13:47:28
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 13:12:05
Eerste hulp bij Freecad door Eric v C
Vandaag om 12:43:20
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan door william_2
Vandaag om 10:28:30
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 07:28:45
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Thom
Vandaag om 02:36:02
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
  

Auteur Topic: Piko h0 NS 2200  (gelezen 311393 keer)

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #630 Gepost op: 08 January 2018, 15:51:22 »
Wel dien je nog de draaistellen in NS grijs mee te nemen en een extra kachelpijpje toe te voegen.

Jeroen

Hoi Jeroen,

De draaistellen zijn inmiddels grijs, ik moet nog imitatie lampjes boven de ruiten zijn voor de radiobediening.
Het losse webasto pijpje moet ik bij bestellen dat zit in een zakje met demper :-)
Resultaat zal ik nog delen :-)

Gr. Silvester
« Laatst bewerkt op: 08 January 2018, 16:48:10 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd »
Gr. Silvester

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #631 Gepost op: 20 January 2018, 18:30:33 »
 (y) Perfecto!

Ben reuze benieuwd straks naar het resultaat. We gaan het zien.

Groet, Jeroen
We're all riders on this train.

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #632 Gepost op: 20 January 2018, 18:43:25 »
Ik wil graag een 'preisertje' plaatsen die uit het raampje naar buiten hangt. Hiervoor zal ik netjes het transparante raampje moeten verwijderen.
Omdat het machinistenstoeltje redelijk in de weg zit is mijn vraag, ' of de machinist in onderstaande poses staand of zittend moet worden weggezet?'
Heb werkelijk geen idee. Wie dat weet mag het zeggen. Dan kan ik verder met koppen rollen en romp scheiden o.a  ;D



Ns 2319 & Ns 2243 te Vlaardingen Centrum 1982 ( foto: Albert Sas)


Ns 2351 in Italië. (foto:Roland)

Jeroen
We're all riders on this train.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #633 Gepost op: 20 January 2018, 19:46:43 »
Als je een 2200 staand bedient kom je met bovenkant hoofd al gauw tegen bovenkant raamopening... de beide foto's zijn volgens mij met de bedienaar zittend.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5378
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #634 Gepost op: 20 January 2018, 20:04:48 »
100% zeker zittend.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2615
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #635 Gepost op: 20 January 2018, 21:48:04 »
Wat doet die 2351 in Italie? Geweldige foto trouwens.

Gr. Frits

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Groet Frits

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #636 Gepost op: 20 January 2018, 23:31:34 »
Heren dank voor jullie heldere antwoorden! We laten hem lekker zitten.  ;D
Inmiddels ben ik aan de slag gegaan en heb de positie bepaald. Flink het mes erin gezet.

Deze kan ik nog veranderen totdat ik er tevreden mee ben. Na de vernummering (naar 2328) en het grijzen (lichtgrijs Humbrol 196) aan de binnenkant van het machinistenhuis, zal de definitieve positie van het 'Preisertje' worden vastgesteld en vervolgens vastgelijmd worden. Heb de boel nu nog aan dubbelzijdig tape vastgeplakt.



@Frits
In januari 1996 huurde Strukton & NS Infra Services een aantal 2200-en (waaronder dus de 2351) bij NS Cargo voor uitvoering van een contract voor vernieuwing van 130 kilometer spoor, tussen Bologna en Padova in de Italiaanse Po-vlakte. De 2351-2354 en de 2380 gingen pas op 6 maart 1996 op weg met een lange trein met werkmaterieel naar Italië.
OP 13 november van datzelfde jaar keerden de locs weer terug naar eigen bodem in Tilburg. Dit alles staat te lezen met foto's in het boek D.E.- locomotieven serie2200/2300 en 2400/2500 van Sicco Dierdorp en Davy Beumer.  (y)


Jeroen

« Laatst bewerkt op: 20 January 2018, 23:36:20 door Thowra »
We're all riders on this train.

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2615
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #637 Gepost op: 21 January 2018, 09:03:53 »
Jeroen bedankt. Leuke wetenswaardigheid.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Groet Frits

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #638 Gepost op: 21 January 2018, 12:53:58 »
De foto staat met nog meer foto's op de site van de maker: Rolandrail
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2514
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #639 Gepost op: 22 January 2018, 09:50:47 »
Is iemand al opgevallen dat het gevaarsein niet klopt?
Volgens het seinboek sein 413 hoort het gevaarsein uit twee rode lichten met één, twee of drie witte lichten te bestaan.
Op mijn Piko brand één rode met die witte lichten.
Dat had dus twee rode met twee witte moeten zijn.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2265
    • Biesje.nl
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #640 Gepost op: 22 January 2018, 22:29:30 »
Bij gevarensein branden simpelweg alle LEDs denk ik, ook die van het top sein. En omdat de witte LED overheerst valt de rode schijn in het niet van het witte licht. Het is dus een super licht roze sein geworden :P

Mvg,

Robert,

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #641 Gepost op: 30 January 2018, 23:17:35 »
Het geheel begint al gestalte te krijgen.


Toch wel jammer dat Piko in zijn spuitproces een fijn sinasappelhuidje heeft angebracht op de Ns 2200 modellen.  :-\ Heb de meeste oneffenheden wel weg weten te polijsten, maar hinderlijk vind ik het wel. De verf schijnt te droog op het model gespoten te zijn. Hopelijk gaat dit bij de volgende uit te komen modellen wel goed!

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 30 January 2018, 23:45:55 door Thowra »
We're all riders on this train.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #642 Gepost op: 31 January 2018, 00:25:01 »
Gaaf Jeroen, zo gaat die loc nog meer leven. (y)
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9409
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #643 Gepost op: 31 January 2018, 01:02:29 »
Waar zie je dat nu, dikke nagels zie ik, geen enkele wat voor een huid dan ook..*** wat verwacht je voor die knaken..

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #644 Gepost op: 31 January 2018, 12:33:52 »
Waar zie je dat nu, dikke nagels zie ik, geen enkele wat voor een huid dan ook..*** wat verwacht je voor die knaken..

Goed lezen Martin. De oneffenheden heb ik weg weten te polijsten. Dit heb ik gedaan voordat ik ging omnummeren. Ik weet dat Piko het wel kan en ook voor die prijs. Ik zie het maar als 'fabrieksfoutje'.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 31 January 2018, 13:58:25 door Thowra »
We're all riders on this train.