Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door aad52
Vandaag om 15:33:13
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 15:23:03
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 15:15:11
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
  

Auteur Topic: Hoekse Lijn, fotodraadje v/d afbraak & wederopbouw  (gelezen 23458 keer)

Trainhunter

  • Offline Offline
  • Berichten: 57
Re: Hoekse Lijn, fotodraadje v/d afbraak & wederopbouw
« Reactie #30 Gepost op: 30 mei 2017, 15:03:27 »
Beste Matthijs van Heijningen,

Het lijkt mij na ter plaatse te zijn geweest idd een zwaar vertekend beeld op die foto.
Ik heb een Panorama foto gevonden waar iets op te zien is, maar absoluut ook niet duidelijk.

Het eilandperron voor de Metro wordt beduidend korter dus zal het stuk wat op de foto staat waarschijnlijk gewoon gelijk gemaakt worden en zoals U meldt groen of lage bosschages worden.


Ik kon niet uit het zelfde perspectief fotograferen, maar dit kon ik er van maken op 28-05-2017.



Ook vanaf de overweg Vlaardingerdijk/ Pr. Julianalaan heb ik een opname gemaakt.

Verder ben ik ook nog langs de Stations Maassluis West en Maassluis Steendijkpolder geweest.

Als je heel goed kijkt zie je zelfs de TBA's al op de perrons hangen.

Steendijkpolder aan de westkant.


Ook Station Vlaardingen West krijgt vorm, spoor 2 is ook gelegd maar moet nog geballast en geschift worden.
Bovenleiding komt er ook aan, de span- en hangdraden zijn er al op spoor 1 en 4.


Ook Vlaardingen Centrum krijgt al vorm.

Vanaf de Oostzijde

En vanaf de Westzijde

Aansluiting emplacement Vulcaanhaven net na Vlaardingen Oost

Hier is de aansluiting naar het nog aan te leggen emplacement Vulcaanhaven.

En hier krijgt Vlaardingen Oost al enige vorm met een nieuw perron.


Wordt Vervolgd

M vr gr  Trainhunter
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2017, 15:06:56 door Trainhunter »

RhB-Mikey

  • Lokifahrer Mikey
  • Offline Offline
  • Berichten: 685
  • Rhätische Bahn fan
    • Flickr
Re: Hoekse Lijn, fotodraadje v/d afbraak & wederopbouw
« Reactie #31 Gepost op: 30 mei 2017, 15:32:18 »
Allemaal leuk maar al jaren staan er  tekeningen en inpresies van alle stations op de website

http://hoekselijn.mrdh.nl
Lid van Vereniging Spoorgroep Zwitserland, Regio Zuidwest

klik hier voor mijn filmpjes

Bouwt aan Bahnhof Langwies
Mijn eerste grote tentoonstelling Smalspoormodelbouwdagen 2023

Trainhunter

  • Offline Offline
  • Berichten: 57
Re: Hoekse Lijn, fotodraadje v/d afbraak & wederopbouw
« Reactie #32 Gepost op: 30 mei 2017, 15:53:23 »
Ja........laten die ook de vorderingen zien?
Ik geloof dat er mensen in den lande met hun hart nog in Vlaardingen, Schiedam of Maassluis zitten en dit graag volgen.

Misha

  • Offline Offline
  • Berichten: 118
Re: Hoekse Lijn, fotodraadje v/d afbraak & wederopbouw
« Reactie #33 Gepost op: 30 mei 2017, 17:31:12 »
Zeker! 🖒

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk


Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Hoekse Lijn, fotodraadje v/d afbraak & wederopbouw
« Reactie #34 Gepost op: 30 mei 2017, 17:35:28 »
Hou mij maar op de hoogte, ben er blij mee
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Ronaldp

  • Offline Offline
  • Berichten: 797
Re: Hoekse Lijn, fotodraadje v/d afbraak & wederopbouw
« Reactie #35 Gepost op: 30 mei 2017, 18:14:00 »
Ik ben ook blij met deze foto's

mvg ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2353
Re: Hoekse Lijn, fotodraadje v/d afbraak & wederopbouw
« Reactie #36 Gepost op: 31 mei 2017, 08:54:49 »
Ik ben ook blij met de foto's  (y)

mvg,

Matthijs

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re: Hoekse Lijn, fotodraadje v/d afbraak & wederopbouw
« Reactie #37 Gepost op: 31 mei 2017, 11:52:39 »
Hallo allemaal,

Ik ben net even wezen kijken bij station Vlaardingen centrum;

 
De sporen liggen er nu weer.


Een stopmachine is bezig om de hobbels uit het spoor te halen.


Het spoor langs het nieuwe perron.


De twee electrahuisjes of hoe die dingen ook mogen heten zijn
ook al gesloopt.
De bomen die ernaast stonden zijn ook weg. Er blijft steeds minder herkenbaars over.

Tot zover voor deze keer. Groeten Ruud B.



« Laatst bewerkt op: 02 juni 2017, 02:58:19 door Forever Rocofan »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Trainhunter

  • Offline Offline
  • Berichten: 57
Re: Hoekse Lijn, fotodraadje v/d afbraak & wederopbouw
« Reactie #38 Gepost op: 02 juni 2017, 23:31:55 »
 :o Al net zo snel als op Vlaardingen Centrum komt er zicht op het sporenplan van Vlaardingen Oost.

Hier een blik over het toekomstig emplacement Vulcaanhaven, gezien vanaf Vlaardingen Centrum. 02-06-2017

Blik gericht naar Vlaardingen Centrum. 02-06-2017

De strengelsporen langs het perron van Vlaardingen Oost. 02-06-2017

Uit een iets ander standpunt, ahum zeg maar  :angel: :police:

Trainhunter

  • Offline Offline
  • Berichten: 57
Re: Hoekse Lijn, fotodraadje v/d afbraak & wederopbouw
« Reactie #39 Gepost op: 02 juli 2017, 20:52:27 »
Na een maand van stilte ben ik vandaag is even in Hoek van Holland wezen kijken, helaas kom je slecht overal bij om mooie foto's te maken en ook het weer/licht zaten niet mee.
Hieronder een kleine impressie van de toestand per vandaag 02-07-2017.


Zicht op het langste perronspoor, nu nog spoor 3..........

Hier uit een iets ander standpunt, iets meer over het toekomstig perron.

Hier het 2e perronspoor, nog geen spoornummer te bespeuren.

Hier wat meer zoom, als men iets rechts uit het midden kijkt ziet men de portalen van het opstelterrein.

Hier zicht over het perron en spoor naar de toekomstige situatie richting Strand.
Ik vraag mij alleen af of dit ook zo blijft als er doorgereden gaat worden naar het Strand...........

Hier zijn de bouten te zien waarmee de perrronplaat wordt verankerd op de perronwand.

Zicht op het opstelterrein waar uitlopende en beginnende Metro's worden gestald.

En hier landinwaarts zicht op het bordes en 2 opstelsporen.

Zijn er nog wat mensen die ook e.e.a. kunnen plaatsen, ik zal toch niet de enige met interesse in dit helaas uitlopende project zijn??? Men zegt tot 2 maanden uitloop, door externe factoren.

Groeten,

Trainhunter

Trainhunter

  • Offline Offline
  • Berichten: 57
Re: Hoekse Lijn, fotodraadje v/d afbraak & wederopbouw
« Reactie #40 Gepost op: 05 juli 2017, 21:06:06 »
Hedenmiddag is deze onderstaande verklaring afgegeven door het project bureau en alle betrokken gemeentes.

Lees hier het gezamenlijk persbericht van de MRDH, gemeentes Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen en Maassluis, Projectbureau Hoekse Lijn en RET. 

Vertraging bij ombouw Hoekse Lijn

Door verschillende tegenvallers duurt de ombouw van de Hoekse Lijn langer dan verwacht. Het projectbureau Hoekse Lijn van de gemeente Rotterdam heeft vandaag de nieuwe planning bekendgemaakt. In februari 2018 kunnen alle reizigers snel en veilig tussen Rotterdam en Hoek van Holland Haven reizen. Betrokken partijen betreuren de vertraging en de gevolgen die deze heeft voor reizigers, bewoners en andere belanghebbenden.

Voor de ombouw van het drieëntwintig kilometer lange traject dat vier gemeenten doorkruist, is afgelopen maanden hard gewerkt om de strakke planning van vijf maanden voor de daadwerkelijke ombouwwerkzaamheden te halen. Tijdens de uitvoering van de werkzaamheden zijn echter enkele onverwachte tegenvallers opgetreden, enerzijds in de ondergrond en anderzijds in het spoorbeveiligingssysteem. Zo werd in de grond meer bodemvervuiling en asbest dan verwacht aangetroffen en werden er, ondanks onderzoek vooraf, oude en deels in gebruik zijnde kabels en leidingen van andere partijen aangetroffen. Deze moesten eerst worden verwijderd of verlegd. Daarnaast is er een vertraging in de ontwikkeling van de spoorbeveiligingssoftware en vielen de eerste softwaretesten tegen. Hierdoor is de beveiliging niet op tijd klaar.
Als gevolg van de vertraagde oplevering van de beveiligingssoftware is ook de benodigde documentatie hiervan vertraagd. Deze documentatie is nodig voor de indienststellingsvergunning. De indienststellingvergunning wordt uiteindelijk verleend door de Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH), als verklaring dat de lijn veilig en betrouwbaar in gebruik kan worden genomen. Vanzelfsprekend staat veiligheid voorop bij de oplevering van de Hoekse Lijn en worden op dit gebied geen concessies gedaan.

Reizigers en omwonenden
De hoogste prioriteit gaat deze zomer uit naar het zo snel mogelijk afronden van de ombouw, zodat bewoners langs de lijn vanaf september geen overlast meer ervaren van de werkzaamheden. Voor reizigers op de Hoekse Lijn betekent de nieuwe planning dat zij tot in februari 2018 zijn aangewezen op het vervangend busvervoer.
Om de overlast voor reizigers zoveel mogelijk te beperken en het vervangend vervoer verder te optimaliseren, start de RET na de zomer met een proef waarbij tijdens doordeweeks extra spitsritten worden ingezet tussen Vlaardingen Centrum en Schiedam Centrum. Daarnaast zet de RET de komende maanden verschillende sympathieke winacties in.

Hoekse Lijn
De bestuurscommissie van de Vervoersautoriteit MRDH heeft de nieuwe planning goedgekeurd. Op basis van een second opinion zal er in het najaar een meer exacte datum in februari 2018 bekend worden. Vanaf 2014 werkt het projectbureau Hoekse Lijn van de gemeente Rotterdam in opdracht van de Vervoersautoriteit van de MRDH aan de ombouw van de Hoekse Lijn van trein- naar metroverbinding. Vanaf 3 april 2017 is de treindienst beëindigd en zijn de werkzaamheden voor de ombouw in een stroomversnelling gekomen. Zo is het tracé van de Hoekse Lijn achter station Schiedam Centrum – ter hoogte van het uitloopspoor - gekoppeld aan het bestaande metrotracé. Zijn de bestaande stations gesloopt. En is daarna gestart met de nieuwbouw van de stations Schiedam Nieuwland, Vlaardingen Oost, Vlaardingen Centrum, Vlaardingen West, Maassluis Centrum en Maassluis West. In Maassluis wordt gebouwd aan het nieuwe station Steendijkpolder. En in Hoek van Holland wordt tijdelijk eindstation Hoek van Holland Haven gerealiseerd. Naast de stations is op veel plekken de baan geheel vernieuwd: oude sporen zijn verwijderd en vervangen door nieuwe. Er zijn nieuwe bovenleidingsportalen geplaatst met bovenleiding en op meerdere plekken zijn wissels ingebouwd. En over 23 kilometer is sprake van een geheel nieuw kabeltracé.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: Hoekse Lijn, fotodraadje v/d afbraak & wederopbouw
« Reactie #41 Gepost op: 05 juli 2017, 21:13:36 »
Bladiebla...
Het lijken tegenwoordig wel Amsterdammers daar in 010.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5176
Re: Hoekse Lijn, fotodraadje v/d afbraak & wederopbouw
« Reactie #42 Gepost op: 05 juli 2017, 21:31:44 »
Wel een heel forse vertraging (half jaar!). Inderdaad het sprookje van in die regio gaat altijd alles op tijd lukken ook van de baan. Benieuwd of Vopak daar op wacht / kan wachten. Zouden zo maar de strengelspoor constructie bij Oost en Nieuwland en het nieuwe emplacement Oost bij voorbaat overbodig kunnen zijn. Maar goed: het raccordement DSM in Delft is straks meer dan drie jaar vertraagd als het in gebruik wordt genomen. Plannen schijnt echt moeilijk te zijn. Er zijn altijd onverwachte zaken mogelijk, zo blijkt.
Groet, Frank

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Hoekse Lijn, fotodraadje v/d afbraak & wederopbouw
« Reactie #43 Gepost op: 06 juli 2017, 00:53:04 »
Tsja, dat is het nadeel van onder de grond werken.
Je kunt nog zoveel tekeningen hebben van hoe het onder de grond zou moeten zijn, maar de niet-getekende problemen kom je pas tegen als je aan het graven bent...

Trainhunter

  • Offline Offline
  • Berichten: 57
Re: Hoekse Lijn, fotodraadje v/d afbraak & wederopbouw
« Reactie #44 Gepost op: 06 juli 2017, 18:32:05 »
Tsja dat is zo, er zit wel meer verrassends onder de grond wat men niet weet.
Maar de grootste vertraging komt door de beveiligingsboer die niet levert, een al jaren beproefd systeem dan toch weer zo verk.......n dat het niet meer werkt. Het hele net is pas van allemaal nieuwe beveiliging voorzien, kan je mij niet wijs maken dat deze leverancier dat niet kan leveren. Men weet het al vanaf 2014, en het is al een tijdje geleden aanbesteed. Hadden ze maar meegelift op de beveiligings update van de rest van het net..............
Vraag me ook af of er nog een boeteclausule uit het contract opgegraven gaat worden  ???