Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
  

Auteur Topic: Meininger Dampfloktage  (gelezen 4203 keer)

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4039
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Meininger Dampfloktage
« Reactie #15 Gepost op: 13 september 2018, 19:59:46 »
Colin.

Die Br 86 is compleet gereviseerd, dit houd in dat alle onderdelen die goed zijn ,schoon zijn gemaakt en voorzien zijn van een nieuwe laag verf.
Alles wat niet aan de kwaliteits-eisen van de heren daar voldoet is vervangen of gereviseerd.

Dit houd in dat deze Br 86 hier als bijna nieuw staat.

Natuurlijk kunnen de heren daar gewoon uit niets alles nieuw bouwen.

Hopelijk kan je hier wat mee, ga anders volgend jaar zelf eens kijken.
Het is altijd het eerste weekeind in september.

Kees.

Nijboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 634
  • Klein maar fijn N-spoor en een knipoog naar Z.
Re: Meininger Dampfloktage
« Reactie #16 Gepost op: 14 september 2018, 21:39:56 »
Wat een contrast met mijn bezoekje aan Hermeskeil een paar weken geleden... :P


puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4039
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Meininger Dampfloktage
« Reactie #17 Gepost op: 16 september 2018, 14:54:13 »
Ik ben ook nog even in Hermeskeil geweest, het was op een donderdag.

Helaas de hele hut dicht, ik heb daar wel wat schroot zien staan en een aantal zeilen over het een en ander.

Volgens mij is het gewoon een begraafplaats i.p.v een museum.

Kees.

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4039
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Meininger Dampfloktage
« Reactie #18 Gepost op: 18 september 2018, 19:43:16 »
Op het einde van de middag kwam dan gelukkig nog deze dame binnen.

Jawel het is een Br 42, zij is in 1948 gebouwd door WFL , eigenlijk zou zij het Reichbahn nr 42 2718 gaan dragen, maar daar heeft ze nooit mee rond gereden.
Zij is rechtstreeks naar Luxemburg gegaan en heeft daar tot 1964 dienst gedaan.

Hierna is zij op een sokkel beland in het Jacquinots park in Bettemburg.

In 1987 was er dan een vereniging ( CFL 5519 ) die de lok weer bedrijfs-vaardig wilden hebben.
De lok werd na het vallen van de DDR naar Meinigen gebracht om haar daar weer bedrijfs-vaardig te krijgen.
December 1991 was de tijd om haar terug te brengen naar Luxemburg, daar kwam zij aan deels gedemonteerd.

Op 16-05-1992 werd zij voor het eerst toegankelijk voor het publiek met een paar speciale ritten.

Sinds dien is zij het trotse bezit van de CLF.

Br 42 by Kees Borgers, on Flickr

Br 42 by Kees Borgers, on Flickr

Br 42 by Kees Borgers, on Flickr

Br 42 by Kees Borgers, on Flickr

Kees.