Google+
Doel:€250.00
Donaties:€53.20

Per saldo:€-196.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-09-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

  

Auteur Topic: Without automatisch  (gelezen 19042 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 2341
Re: Without automatisch
« Reactie #150 Gepost op: 20 augustus 2018, 14:23:52 »
 Hoi Klaas,
 Zo ziet mijn bedienings/kijkpaneel eruit :


Ik zie dat er nog wat " tekenrestjes  "op staan  ,die heb ik met een delete al weer weggewerkt !

Groeten ,
peter
Grootbedrijf NS 1924-heden .
 0 baan  met NS loks  2100 en 3900  en  eloks  1100, 1200, 1300 en Mat 24  2 rail en bovenleiding .
 De  baan heeft een kopstation en  een kruisingsstation in een ovaal .Werkende lichtseinen Een  lok BR 023 is  in planning.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15920
    • Pagina van klaas
Re: Without automatisch
« Reactie #151 Gepost op: 01 september 2018, 13:47:23 »
Het project heeft even op pauze gestaan omdat ik dacht genoeg leds in huis te hebben. Die gedachte bleek onjuist dus moest er eerst wat besteld worden. Inmiddels zijn we 48 leds en een heleboel soldeerpunten verder. Nu nog even de dradenspaghetti netjes bundelen, deksel er op en verder met het volgende punt op het lijstje.

Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 2341
Re: Without automatisch
« Reactie #152 Gepost op: 01 september 2018, 14:16:12 »
Zo, Klaas ,mooi gesoldeerd.
Nu nog mooi bundelen,met zoiets  als dit heb ik altijd moeite er wat moois van te maken...
Peter
Grootbedrijf NS 1924-heden .
 0 baan  met NS loks  2100 en 3900  en  eloks  1100, 1200, 1300 en Mat 24  2 rail en bovenleiding .
 De  baan heeft een kopstation en  een kruisingsstation in een ovaal .Werkende lichtseinen Een  lok BR 023 is  in planning.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15920
    • Pagina van klaas
Re: Without automatisch
« Reactie #153 Gepost op: 01 september 2018, 14:35:45 »
Peter, is een kwestie van per draad bedenken langs welke route hij moet lopen, dan langs die route leggen en op maat knippen. Na het vastsolderen springen de draden alle kanten op. Maar als je er allemaal inzitten bij het gemeenschappelijk punt beginnen met bundelen en dan ziet het er ineens een stuk netter uit.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15920
    • Pagina van klaas
Re: Without automatisch
« Reactie #154 Gepost op: 06 september 2018, 21:57:50 »
Volgend punt op het lijstje, de opstelsporen van de DE-2's. Die staan samen op een spoor dat daartoe in 2 secties is verdeeld. Zo af en toe werd er één door contactproblemen te laat gedetecteerd zodat hij doorschoot in de andere sectie. Ik heb nu over de sporen een hefboom gemonteerd die een microswitch bedient. En die schakelt een weerstand tussen de spoorstaven die alsnog de detector activeert. Op de arm zit een stukje tochtstrip geplakt als stootkussen.
Buiten dat moet natuurlijk het contactprobleem bij beide treinstellen verholpen worden, maar dit is gewoon een extra zekerheid.

Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 3919
Re: Without automatisch
« Reactie #155 Gepost op: 07 september 2018, 10:23:37 »
Hoi Klaas,

Mooie KISS oplossing (y) Zou alleen de hefboompjes iets hoger hangen. Tenminste, ik zou liever gewoon de kap raken dan de (imitatie) koppeling die toch iets zwakker is. Gaat misschien wel goed maar iets met Murphy... :angel:


Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15920
    • Pagina van klaas
Re: Without automatisch
« Reactie #156 Gepost op: 07 september 2018, 10:54:00 »
Timo, ik was eerst ook van plan om de hefboom hoger te zetten, maar dan komt hij boven de modulerand uit en dat maakt het kwetsbaar bij transport. De praktijk wijst uit dat de koppeling stevig genoeg is om de botsing te doorstaan. Het is een echte boem-is-ho-constructie. Als de microswitch schakelt wordt de railspanning bijna direct uitgeschakeld. De trein blijft dus niet doordrammen.
Bovendien moet dit een noodopvang blijven. Als de trein zelf goed gedetecteerd wordt zal hij stoppen vlak voordat de hefboom wordt geraakt.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15920
    • Pagina van klaas
Re: Without automatisch
« Reactie #157 Gepost op: 11 september 2018, 14:39:19 »
-De DE-2 blauw, verlichting werkt niet. Uitzoeken hoe dat komt en verhelpen.

-De DE-2 rood, motordraaistel neemt geen stroom af, waardoor het treinstel te laat wordt gedetecteerd en niet op tijd stopt. Uitzoeken hoe dat komt en verhelpen.
Deze puntjes van mijn lijstje zijn ook afgewerkt. De verlichting van de blauwe blijkt nu wonderlijk genoeg gewoon te werken. Ik ga niet uitzoeken hoe dat kan. ;D

Het probleem met de rode bleek ook vrij eenvoudig. Aan het motordraaistel wat een draad afgebroken bij het stroomafnameveertje. Er zat nog genoeg lengte in, dus opnieuw aangestript en vastgesoldeerd.

Meteen maar beide treinstellen een smeerbeurtje gegeven.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3186
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Without automatisch
« Reactie #158 Gepost op: 11 september 2018, 15:56:00 »
De verlichting van de blauwe blijkt nu wonderlijk genoeg gewoon te werken. Ik ga niet uitzoeken hoe dat kan. ;D
Beetje slap, maar je hebt groot gelijk.
Zoals (over)grootvader zaliger altijd zei: "Als het werkt er niet aanzitten, dan gaat het ook niet kapot."

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15920
    • Pagina van klaas
Re: Without automatisch
« Reactie #159 Gepost op: 11 september 2018, 16:17:24 »
Dan moet ik denken aan een verhaal dat ik ooit over de marine hoorde. Als ze een nieuw vergiet, pardon, fregat hadden aangeschaft gingen ze eerst proefvaren.
Als de resultaten tegenvielen haalden ze de motor uit elkaar om te zien waar dat aan lag.
Als de resultaten meevielen haalden ze de motor uit elkaar om te zien waar dat aan lag. ;D
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

Ronald Halma

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 9662
  • No more OT.....
    • Team USA Metusa Junction
Re: Without automatisch
« Reactie #160 Gepost op: 11 september 2018, 17:41:14 »
 ;D ;D (y)