Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
Thom
Vandaag
om 00:38:33
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen
door
Ronald Halma
Vandaag
om 00:27:14
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht
door
KNed
Vandaag
om 00:15:53
Aachenau West
door
ceuleer
23 July 2025, 23:55:03
Sfeer op je modelbaan
door
Prutsert
23 July 2025, 23:41:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
23 July 2025, 23:40:21
Intellibox probleem
door
BenPluim
23 July 2025, 23:34:08
Mijn geweatherde modellen
door
Tedo
23 July 2025, 23:28:22
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
AndrevdG
23 July 2025, 23:23:58
De projecten van Ruben (NL H0)
door
hmmglaser
23 July 2025, 23:19:22
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Klaas Zondervan
23 July 2025, 23:08:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
puntenglijder
23 July 2025, 23:05:43
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
grossraumwagen
23 July 2025, 22:18:48
Een NS 5500 knutselen
door
vpeters1984
23 July 2025, 21:29:29
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eelco Storm
23 July 2025, 21:16:08
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
23 July 2025, 20:55:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
NS264
23 July 2025, 20:55:10
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
23 July 2025, 20:38:14
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
23 July 2025, 20:29:42
Gewoon wat busfoto's
door
RikM
23 July 2025, 20:08:03
Station Roodeschool
door
Torikoos
23 July 2025, 19:26:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
23 July 2025, 19:07:01
Line-up foto's van modellen
door
ArjanB
23 July 2025, 17:55:11
Loc omnummeren tijdperk I
door
Prutsert
23 July 2025, 16:40:28
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Hans1963
23 July 2025, 16:19:44
Göhrener Viaduct
door
MaraNCS
23 July 2025, 15:58:15
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
RobbertJan
23 July 2025, 15:41:04
Frans loodsje et cetera
door
Huup
23 July 2025, 14:38:08
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
23 July 2025, 13:32:25
Bahnstrecke 5867
door
Jelmer
23 July 2025, 12:08:08
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling? (gelezen 1381 keer)
oudebiels
Offline
Berichten: 436
Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?
«
Gepost op:
25 March 2017, 08:58:27 »
Hallo,
Ik las ergens in een oude draad op dit forum dat de Roco 215 niet zo geschikt is (was) voor pulsbreedteregeling. Dit zou liggen aan de motor in de oudere (eerdere) versies van deze loc.
Wat er dan mee gebeurde werd me niet helemaal duidelijk helaas.
Mijn vragen nu:
wat
maakt een electromotor minder geschikt voor pulsbreedteregeling en
hoe
uit zich dat 'minder geschikt zijn', en is hier eventueel wat aan te doen (buiten de -te dure- inbouw van een andere motor?
Bestaat er ergens een lijstje van geschiktheden van e-motoren die in de modelspoorhobby gebruikt worden?
Dank voor info hierover
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 22504
Re: Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?
«
Reactie #1 Gepost op:
25 March 2017, 09:05:00 »
Welke draad is dat dan?
Kan me er niks bij voorstellen, juist niet bij die oude Rocoknollen. In ieder geval had ik destijds zelfgebouwde pulsregelaars en de Roco's reden er best op.
Er is weleens discussie over klokankermotoren en pulsbreedteregeling. Lage frequenties dan beter vermijden. Maar die oude Roco's hadden zeker geen klokankermotoren.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26645
Re: Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?
«
Reactie #2 Gepost op:
25 March 2017, 10:42:00 »
De keuze voor een hoge pulsfrequentie is vooral van belang bij digitaal rijden. De cruise control in de decoder zorgt dan voor een soepel verloop.
Ik werk (analoog) al jaren met de Weistra regelaar die pulsen afgeeft variërend van 20 tot 100 Hz en dat werkt uitstekend, ook op een loc met klokankermotor. Alleen de vlakke motoren van Lima reageren er nogal bokkig op.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
oudebiels
Offline
Berichten: 436
Re: Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?
«
Reactie #3 Gepost op:
25 March 2017, 16:49:23 »
Citaat van: henk op 25 March 2017, 09:05:00
Welke draad is dat dan?
Gelukkig kon ik de draad terugvinden:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,17406.0.html
" Hans sprinter
Berichten: 1460
Re: Roco BR 215 ombouw probleem
« Reactie #8 Gepost op: 01 februari 2009, 15:59:23 » "
Ik hoop nu maar dat ik de tekst goed gelezen heb...
Groet van oudebiels (ook aan Klaas)
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Wat maakt een e-motor minder geschikt voor pulsbreedteregeling?