Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De (3d) knutsels van Ronald. door Johan Schalken
Vandaag om 10:12:14
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 10:12:00
7 april De Karel on tour door haes
Vandaag om 10:10:09
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 09:46:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
  

Auteur Topic: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?  (gelezen 40221 keer)

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4451
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #45 Gepost op: 11 maart 2017, 20:03:58 »
vandaag een superdag gehad.

Het was in Amsterdam is echt een pracht baan.
heel lang bij staan kijken.

hoop bekenden gesproken.

en nog wat gekocht



1:87 torenkraan



souvenir wagon van het museum. kan mooi bij de andere 2.
en een wisselaandrijving.



giek is 93cm en de toren is 50cm



kleine tram zo



ding is gigantisch  :o

Groeten Martijn 
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #46 Gepost op: 11 maart 2017, 20:15:05 »
  :D

En weer ondersteboven van de fraaie baantjes en banen. Ook de handel presenteerde zich keurig verzorgd. Heerlijk, zonder kiloknallerbakken onverkoopbare zesdehands rommel.
Dikke pluim voor de organisatie  (y) en exposanten  (y)
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2017, 20:18:40 door sneek »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #47 Gepost op: 11 maart 2017, 20:17:37 »
Een kleine impressie:

IMG_7345 by Simon H.2009, on Flickr

IMG_7347 by Simon H.2009, on Flickr

IMG_7348 by Simon H.2009, on Flickr

IMG_7359 by Simon H.2009, on Flickr

IMG_7365 by Simon H.2009, on Flickr

IMG_7370 by Simon H.2009, on Flickr

IMG_7374 by Simon H.2009, on Flickr

IMG_7378 by Simon H.2009, on Flickr

IMG_7383 by Simon H.2009, on Flickr

IMG_7407 by Simon H.2009, on Flickr

IMG_7412 by Simon H.2009, on Flickr

IMG_7418 by Simon H.2009, on Flickr

IMG_7433 by Simon H.2009, on Flickr

IMG_7436 by Simon H.2009, on Flickr
Heußenstein : HO, DB 1957

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #48 Gepost op: 11 maart 2017, 20:32:02 »
Tja...

Excuses voor mijn eerdere negatieve bericht, ik had niet stilgestaan bij de mogelijkheid dat een gevalletje vallen ook nog mogelijk was  :-X

En daarom niet meteen iets gaan roepen op het internet. Dat doen al genoeg andere gekken hier, probeer daar niet bij te gaan horen ;) Zeker zonde als je later in het weekend nog een herkansing neemt om de baan nog een keer te zien. :)

Goed, de tweede dag achter de rug. Een nieuwe plek voor de kinder- en knutselhoek. Een mooie plek midden in de grote hal, veel licht, veel daglicht, veel aanloop! Veel kinderen gehad op vrijdag (veel meer dan vorig jaar) en vandaag een constante stroom van kinderen. De gehele dag volle bak. Alle vrijwilligers hadden mooi druk!

Bij de speelhoek was het heel druk. Een aantal ouders zijn volgens mij niet verder gekomen dan de speelhoek.  ;D

Morgen maar eens proberen wat van de banen te zien. Had iemand al Marc's Trambaantje gezien?  ;D ;D

Voor de degenen die gaan: Geniet van de vele variatie aan stijlen, bouwgroottes en uitvoering van onze mooie modelbouwhobby. Het zal niet altijd in je straatje liggen maar de bouwers hebben het gebouwd met veel liefde en plezier. Als goed kijkt zal je dat in iedere baan vinden.  En ook geniet van de ambiance die het museum bied bij dit alles.

Op naar hopelijk een mooie en drukke zondag! Tot morgen!

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #49 Gepost op: 11 maart 2017, 20:36:14 »
Fijne dag gehad, we waren met zijn vieren.
Mooie en heel mooie banen en baantjes gezien. Daarom ga je er ook heen.

Zonder andere banen tekort te willen doen sprong voor mij Schoonhoven eruit. Het is mijn woonplaats en de baan is heel mooi en zorgvuldig gemaakt.
Het bleek dat er transportschade was geweest. Dat is natuurlijk sneu.  :-\ Maar vandaag kon er gelukkig weer gereden worden.
Verder maakte de bijzonder chique opstelling van de BNLS-Forumbaan op mij indruk, mijn complimenten jongens!  (y)

Leen.


Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4979
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #50 Gepost op: 11 maart 2017, 21:31:33 »
Excuses voor mijn eerdere negatieve bericht, ik had niet stilgestaan bij de mogelijkheid dat een gevalletje vallen ook nog mogelijk was  :-X De pech had je ook dat bij de twee buurmannen het treinverkeer ook beperkt was.
Is je al lang vergeven, wat ik in het algemeen maar zeggen wil is dat als je iets niet weet over een baantje, vraag er gewoon even naar ;) Vanmorgen dankzij de assistentie van Floris Dilz snel een noodoplossing gesoldeerd en de pendeldienst hervat. Vandaag wederom een topdag gehad met veel interessante bezoekers, ondermeer uit Schoonhoven (y). Toch zal deze editie mij het meest bij blijven door het bezoek van de hoogbejaarde heer Achterberg, die als kind speelde op het emplacement en met z'n vader af en toe mee mocht rangeren op de lok. Gisteren rond 4 uur kwam de man binnen, een oud en enigszins krom mannetje met een wandelstok, voor wie het hoogst haalbare de wandeling van de ingang naar stand nummer 1 leek. De man wierp een blik in het stationnetje, veerde rechtop en riep:
 "jaaaa!" Zijn ogen begonnen te glimmen. "Hier was inderdaad de kassa, met links de postbalie. En die grote kachel in het wachtlokaal.En daarachter werden de kolen gelost. Maar blijven staan mochten de kolenwagens niet meneer, dan moest er stageld betaald worden aan de stationschef. Dus al vooraan het terrein liet de rangeerder wat kolen van de wagens vallen en die waren voor ons, dan werd er wel een oogje toegeknepen. En de goederenloods, daarachter bloeiden prachtige dahlia's. Maar weet je waarom... de toiletten waren zo vies he, dus het personeel ging stiekem achter de loods. Bemesten he.. " En zo ging de man een uurtje door, tot zijn benen onvast werden en we helaas afscheid moesten nemen.
De persoonlijke herinneringen die mijn werkstuk naar boven brachten zijn onbetaalbaar, dat maakte mijn dag helemaal goed. Hier doe je het voor... dus wat een ander ook nog vindt van het resultaat, mijn beloning heb ik al gehad.


Verder weinig tijd gehad om rond te kijken, maar de mooiste banen zijn hier al aangestipt. Nog wel even tegen het trambaantje van Marc aangelopen. Voor mij persoonlijk een echte verrassing, gewoon een heel leuk baantje geworden!


Dus heb je morgen een uurtje, gewoon even naar het museum komen, het is echt de moeite wel waard.
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2017, 21:39:08 door Besselspoor »
RETROBAHN A.G.

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7176
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #51 Gepost op: 11 maart 2017, 21:36:59 »
.....mijn beloning heb ik al gehad.

En zo ist!   (y)
Mvh Steef

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #52 Gepost op: 11 maart 2017, 23:12:03 »
Tadaaah, ik heb m'n traditionele video af (13 minuten):



Ik vond het een geslaagde On traxs! Die geniale Amsterdamse trambaan. Schoonhoven. Sauwerd (mijn favoriet). De Belgische baan. Bimmelbahn. Trambaantje. En nog zat ander moois. Volgend jaar weer! (En morgen/zondag m'n dochter 's middags even snel rondleiden :) )

Reinout

Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Eric-Jan Hartstra

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #53 Gepost op: 11 maart 2017, 23:13:46 »
Mag ik zeggen dat ik aangenaam verrast ben na de eerste recensies die ik las. Ik heb vandaag vier uur naar banen gekeken en ik moet zeggen dat het prachtig was. Misschien komt het voor mij wel omdat er veel Nederlands was dit jaar. Ik heb zeker tien banen ademloos bekeken. Wat een kwaliteit.

Maar terwijl ik zeg Nederlands denk ik aan de pendelbaan van Jaap, een van de absolute hoogtepunten en daar is geen woord Nederlands aan. Ik heb je niet aangesproken want je was zo leuk in gesprek met een jong Duits stel maar wat ben jij een ambassadeur voor onze hobby.

De Bimmelbahn vind ik ook waanzinnig. Rust, ruimte en romantiek (Eisenbahnromantik). Ik heb niet veel met de treinen maar de details van de baan zijn prachtig.

Station Sauwerd is ook al zo'n juweel. Ik snap nu waarom mensen soundmodules gebruiken. Wat klinkt dat goed.

Groeten uit Holland, prachtig decor, de Citroen HY is van een ongekende schoonheid. Die zeilboot, dat kom je zelden tegen. Ik kon de gebruikte treinen niet helemaal plaatsen maar hanteer ook het principe dat alles mag.

Schoonhoven vind ik echt heel mooi, het laat zien wat een rust, ruimte en tijd er vroeger was. Kom daar nu eens om. Prachtige baan.

Schrotplatz, elk detail is er het is zo mooi. De roest, de treurigheid en de kleinigheid. Schoonheid in bruin.

En trambaantje, mijn hoop dat ik op mijn Amsterdamse woning ook een baantje kan beginnen. Marc laat zien dat het kan met een prachtig oppervlak. Alleen ben ik blij dat ik die Neoplan niet op de weg hoef te zetten.

En dan zijn dat al toppers, doe ik gewoon nu mijn top drie. Ik ben gek op eilanden. Het is een tik maar voor mij is het vakantie als de laatste boot vertrokken is. Kan de baas bellen maar eerder dan morgen kan ik niet weg. Twee banen hadden heel goed dit thema.

Allereerst Kniephaven, in Z. Ik vond het geweldig kan niet anders zeggen. Ik vind h0 al zo klein.

Dan Oostmahorn, liefde op het eerste gezicht met de veerboot maar ook de geweldig  zelfgebouwde trucks zijn voor mij als vrachtwagenliefhebber een genot.

Ja en als Amsterdammer smelt je gewoon voor baan nummer 13. Dat is geen eredivisie, dat is een Champions League winner. Zo geweldig mooi.

Morgen zal ik proberen er ook wat foto's bij te zetten maar dat lukt nu niet.
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2017, 23:16:20 door Eric-Jan Hartstra »

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #54 Gepost op: 11 maart 2017, 23:32:23 »
Zakkie zeeschuim van Huub...



Één zakkie dus. En aan een drietal BNSL forumbaan deelnemers heeft Huub nog twee zakken weten te slijten. Dus er komen nogal wat boompjes op de baan te staan "Grown by Huub"!  8)

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #55 Gepost op: 12 maart 2017, 00:10:06 »
Ik zie wel dat ik veel moois en veel gezelligheid mis...  :)

Kees Hoeks

  • Offline Offline
  • Berichten: 162
  • Dijks boemeltje
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #56 Gepost op: 12 maart 2017, 00:17:05 »
Vrijdag heb ik Ontrax bezocht, genoten van de fantastische banen. Tips gekregen bij Mitropa over
het zelf bouwen van huizen en andere objecten. Met grote bewondering zie ik dat er steeds weer
(nog geen Ontrax gemist) bouwers zijn die schitterende gedetailleerde banen maken. Ook
lof voor de organisatie om zo,n beurs neer te zetten.
Net nog even de film van Reinout van Rees gekeken. Dan beleef je het nogmaals. Top.

Groet, Kees

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #57 Gepost op: 12 maart 2017, 04:58:39 »
Ik lees niks over het geniale concept van die Australische man. Zijn zeer gedetailleerde baantje pas in een koffer en de man reist er mee de halve wereld over.  :laugh: Klein half uurtje met hem staan praten, zeer vriendelijke man. Vrijdag had hij helaas wel een kleine storing in z'n baantje, het locje deed het dan wel, dan niet.. :( Baalde hij wel van. Ik vond dat ook een fraai baantje.  (y)
Groeten Joop, machinist Lls

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #58 Gepost op: 12 maart 2017, 07:25:26 »
Helemaal mee eens, Joop! Een prachtig stukje werk dat ook nog eens een echte wereldreis gemaakt heeft in een koffer vanuit Australië via Italië naar Nederland :)

Zo, op naar dag 3. Tot nu toe zijn we best tevreden over de tentoonstelling. Dus; kom naar Utrecht naar het NSM om nog 1 dag te kunnen genieten van al dit moois! (y)

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3580
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #59 Gepost op: 12 maart 2017, 07:28:15 »
Wouw Reinout bedankt voor het filmpje en wat een mooie banen. Een paar daarvan kende ik niet en moet ik nog eens opzoeken of er meer over geschreven is. (y)
Gr. Joke