Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door VAM65
Vandaag om 13:29:35
Al mijn goede ideeën... door RobGood
Vandaag om 13:24:22
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:21:18
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 13:20:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
Raadplaatje door Keska
Vandaag om 12:43:13
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
NS 6000 (in schaal 0) door Rob Ellerman
Vandaag om 11:58:22
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Martijn193
Vandaag om 11:52:11
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Martijn193
Vandaag om 11:51:41
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:12:46
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Station Roodeschool door Sven
Vandaag om 08:56:02
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjen B.
Vandaag om 07:37:56
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakelt niet om door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
  

Auteur Topic: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?  (gelezen 40379 keer)

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4849
  • Modelspoor is emotie...
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #15 Gepost op: 10 maart 2017, 20:49:41 »
Om dus in voetbaltermen te blijven: de eredivisie bevindt zich in de museumhal en de amateurs staan in het stationsgebouw? Bedoel je het zo ongeveer?


Steyn

Nee, ik vond dat de aankleding achterbleef bij hetgeen er in de museumhal te zien was. Geen Fries bij de spoor 1 baan, vond het middenterrein er wat rommelig; de N USA baan had als achtergrond een paar blauw geschilderde stukken triplex oid staan; bij de BNL vond ik een paar modules echt de moeite waard, maar het geheel maakte niet een enorme indruk op me. Blijft een beetje een allegaartje (met alle respect overigens voor de bouwers).

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8406
  • Nooit uitgeklust....
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #16 Gepost op: 10 maart 2017, 20:57:03 »
Als amateur uit het stationsgebouw hebben we het erg druk gehad. De banen in het stationsgebouw dien "buiten mededinging" mee. Vanuit BNLS staan we er vooral voor het uitdragen van de hobby, laten we zien dat je met kleine kijkkasten ook een grote baan kunnen maken en vermaken we kleine (en grote ;)) kinderen. Niets meer, niets minder. Dat niet elke baan af is, geeft voor de banen in het station niet. Ik vindt het mooi dat de organisatie dit soort banen de ruimte geeft om de hobby uit te dragen. De echte pareltjes staan in W4.

Vandaag vele leuke en enthousiaste reacties gehad op de baan, vele nieuwsgierige kinderkoppies en 2 kilo paaseitjes zijn opgegaan aan de bezoekers... Wat mij betreft een geslaagde dag en ik kijk uit naar zaterdag en zondag!

@Simon: nogmaals mijn dank voor het gedoneerde trapje voor de kinderen! (y) Er is vandaag flink gebruik van gemaakt, dat zal de komende twee dagen nog veel meer worden! ;D

Gr.

Edsko

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8406
  • Nooit uitgeklust....
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #17 Gepost op: 10 maart 2017, 21:04:47 »


de BNLS vond ik een paar modules echt de moeite waard, maar het geheel maakte niet een enorme indruk op me. Blijft een beetje een allegaartje (met alle respect overigens voor de bouwers).
Rob,

De BNLS forum baan is voornamelijk bedoelt als laagdrempelige instap voor beginnende bouwers. Natuurlijk doen er ook gevorderde bouwers mee. De bakken zijn bedoelt om mensen aan het bouwen te krijgen. Dit is een relatief kleine bak die in relatief korte tijd tot een resultaat leidt. En van dat resultaat mag men wat vinden. Het gaat er hierbij ook om dat mensen in aanraking komen met andere technieken, denkwijzen etcetera.
Kortom, het gaat er niet om om een top bak te bouwen, maar een bak naar beste vermogen en ondertussen jezelf ook naar een hoger niveau te brengen op meerdere gebieden. Ikzelf zou nu op Grasland bijvoorbeeld ook een aantal dingen anders doen dan twee jaar geleden. Verrek, ik heb wat geleerd!

Ik nodig je uit om mee te doen met een bakkie Rob. ;)

Overigens, no hard feelings. :)

Gr.

Edsko

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4849
  • Modelspoor is emotie...
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #18 Gepost op: 10 maart 2017, 21:13:43 »

Ik nodig je uit om mee te doen met een bakkie Rob. ;)

Overigens, no hard feelings. :)

Gr.

Edsko

Dank je voor je aanbod Edsko. Ik ben bezig met plannen en tekenen voor een project maar wie weet...

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Bert_Apd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1848
  • N-Spoor DB Epoche III
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #19 Gepost op: 10 maart 2017, 21:14:56 »
Hallo allemaal,



Vivat Viaduct op OntraXs 2017...  (y)

Te vinden in de stationshal zelf (Overig #1)

Even een willekeurige greep uit de plaatjes van vandaag.



























Morgen ga ik ook de overige deelnemers nog eens goed bekijken. 

We moeten natuurlijk wel objectief kunnen stemmen voor de Expo Award 2017 ;)

Bert
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2017, 21:16:59 door Bert_Apd »

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5013
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #20 Gepost op: 10 maart 2017, 21:44:34 »
Vandaag mijn eerste beursdag met Schoonhoven gehad en daarbij heel veel geweldige gesprekken gehad. Vooral de herinneringen van beide zoons (in de 60 en in de 80) van de destijds Schoonhovense machinist Achterberg maakten het showen meer dan de moeite waard. Het is jammer dat mensen alleen op een forum mopperen als er niets rijdt op een baan, als je t ff had gevraagd wist je dat door een transportschade buiten mijn schuld er een aantal onderbrekingen zijn ontstaan die we morgen voor opening hopen op te lossen. Maar dan nog is het geen Amsterdam CS met elke drie minuten een trein, we praten wel over een toen al onrendabel tramstation :-* ;)
RETROBAHN A.G.

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8406
  • Nooit uitgeklust....
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #21 Gepost op: 10 maart 2017, 21:47:59 »
Bessel heeft mij overigens niet gebeten toen ik hem de vraag stelde over het ontbreken van treinverkeer. Ik heb wel de uitleg gehad. Hij baalde er stevig van dat er niets reed.
Bessel, ik hoop dat je het morgenochtend voor elkaar krijgt. Ik kom morgen nog een keer langs.

Bert_Apd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1848
  • N-Spoor DB Epoche III
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #22 Gepost op: 10 maart 2017, 21:55:27 »
... Het is jammer dat mensen alleen op een forum mopperen als er niets rijdt op een baan, ...

Helemaal mee eens, als er even niets rijdt kun je tenminste in alle rust de details bekijken en je bewondering uiten...
 
Juist daarom heb ik een hele poos stil gestaan bij Station Sauwerd, prachtig zoals daar bijvoorbeeld het vertakkingssein werd aangestuurd!  (y)

Maar het is natuurlijk jammer als je door schade niet kunt rijden...  :'(

Ook ik kom morgen nog een keer langs...

Groeten,
Bert
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2017, 22:01:20 door Bert_Apd »

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5543
  • Team Mitropa
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #23 Gepost op: 10 maart 2017, 22:48:04 »
Klopt dat het op Schoonhoven niet rijdt is ten dele mijn schuld. :'(
Bij het op een kar naar binnen rijden van de modulebakken van Schoonhoven is door het hobbelen over de sporen voor de ingang van de hal de modulebak van de kar afgevallen.
Dit is echt enorm balen als dit je overkomt bij het helpen van een modelbouwvriend.
Helemaal omdat je weet dat hij er jaren mee aan het bouwen is geweest.
De zichtbare schade hebben we gisteravond laat en vanochtend nog gerepareerd.

Bessel, ik hoop dat je het morgen weer aan het rijden krijgt.




« Laatst bewerkt op: 10 maart 2017, 22:50:53 door roadster36 »

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #24 Gepost op: 10 maart 2017, 22:58:37 »
Jemig! Dat is dan wel balen voor gevorderden!  :o  Dat is een moment dat je je over 10 jaar nog voor je kunt halen. Allebei dan maar sterkte gewenst ;)

Bjor

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #25 Gepost op: 10 maart 2017, 23:18:58 »
Er is maar 1 bouwer

De man had meegewerkt aan de constructie van bakken en onderstel.  Hij had niet de bovenbouw en scenery gemaakt, maar kon er wel de nodige informatie over geven. Aardige man  :P

Ben
Liefhebber van de Deutsche Reichsbahn Gesellschaft in tijdperk II in N en verder van alles dat met model- en grootspoor te maken heeft.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #26 Gepost op: 10 maart 2017, 23:25:32 »
Transportschade kan altijd gebeuren,komt wel de vraag wat kun je doen om het niet nog een keer te laten gebeuren.
Dat er niks rijdt is dan balen. >:(
Wat ik wel jammer vindt,modelspoorbanen met dienstregeling zo van computer doet het werk en rest koffie,
Komt eens een trein  en dat was het  of teveel treinen trein achter elkaar of treinen op themabaan die er helemaal niet in dat thema tijdvak/ thuisvak thuishoort.
Tot nu toe wat ik van foto zie kleine banen echter ik hoop dat bezoek morgen (zaterdag) niet bij mij  blijft overnachten anders kan ik zondag zelfs eens komen kijken eindelijk,naar spoormuseum.
Al heb ik somige banen gezien het gaat zich om het vermaak en kijken hoe andere mensen het bouwen
groet dennie

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1869
  • Roco Fccpps vriend
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #27 Gepost op: 11 maart 2017, 00:12:32 »
Gemengde gevoelens, maar geen spijt van bezoek. Ik had wel het gevoel dat er minder banen waren dan vorig jaar, maar kan aan mij liggen. Niet geteld. De hal waar o.m. PiccommIT staat, vorig jaar stonden daar toch ook banen, nu alleen fabrikanten en leveranciers?
Highlights voor mij Oeversijde, Station Sauwerd (mooi hoor die lengte, heb 't wel een beetje gehad met die banen van 1 meter en minder breed, hoe mooi gedetailleerd ook), Bimmelbahn (Jahnbahn geloof ik, erg mooi hoe de achtergrond foto's in de zijkanten doorliepen  (y) ) en 't was in Amsterdam.

Oostmahorn was ook mooi, maar die analoge besturing kan echt niet meer. Rijgedrag is niet meer van deze tijd, doet echt afbreuk aan het geheel. Als je het verschil ziet met digitale aansturing (heren, ga eens kijken bij de demobaan van PicommIT of een andere digitale, hoe soepel dat rijdt). Een multimuis en 3 decoders kan er toch wel af?

In mijn ogen was het niet erg druk, zeker ook omdat er toch wel een redelijk aantal "gewone" Spoorwegmuseum bezoekers waren die geen weet hadden van Modeltrein Expo On Trax.
Me af en toe verbaasd, tegen het ergeren aan, aan het grote aantal mensen dat alleen via hun camera lijkt te kijken. Als je bij een baantje staat te kijken en om je heen staan 5-6 mensen met camera te dringen voor het ideale plekje, waarvan 3 met statief..... Ik neem bewust geen camera meer mee, gewoon kijken is toch het leukst. En al die banen komen wel een keer in een tijdschrift voorbij dus....

Maar nogmaals, absoluut geen spijt. Maar of ik volgend jaar weer ga, ik weet het nog niet.
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2017, 00:18:57 door Albert.H0 »
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Noordpool

  • Offline Offline
  • Berichten: 172
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #28 Gepost op: 11 maart 2017, 06:48:25 »
Samen met mijn dochter van bijna twee een heerlijke dag gehad. Ja ik vind de ene baan mooier dan de andere, maar zie in alle banen dat deze met liefde voor modelspoor zijn opgebouwd. Juist leuk is om te zien dat de ene modelbouwer helemaal opgaat in allemaal bewegende deeltjes terwijl de ander het landschap tot op de grasspriet nauwkeurig het landschap uitbeeld.
Voor mij een + aan deze beurs is dat de fabrikanten er staan met hun nieuwtjes en dat er gelegenheid is even een praatje met ze te maken. Een ++ aan de beurs zijn de winkeliers, juist die met allerlei klein series scenery artikelen.
Heerlijk om tussen te struinen.
Of ik wat gekocht heb, nee?..... Net verhuisd en de modelbaan zolder moet eerst nog afgewerkt worden. Waarschijnlijk in editie 2018 hoe die dan ook heten gaat, zal ik wel met een tasje de beurs aflopen met spullen die aan mijn nieuwe baan toegevoegd gaan worden.
Lid:
OMC Hilversum

haes

  • Offline Offline
  • Berichten: 825
  • Hellendoorn en NAM Schoonebeek in FiNe
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #29 Gepost op: 11 maart 2017, 08:47:19 »
Vandaag mijn eerste beursdag met Schoonhoven gehad en daarbij heel veel geweldige gesprekken gehad. Vooral de herinneringen van beide zoons (in de 60 en in de 80) van de destijds Schoonhovense machinist Achterberg maakten het showen meer dan de moeite waard. Het is jammer dat mensen alleen op een forum mopperen als er niets rijdt op een baan, als je t ff had gevraagd wist je dat door een transportschade buiten mijn schuld er een aantal onderbrekingen zijn ontstaan die we morgen voor opening hopen op te lossen. Maar dan nog is het geen Amsterdam CS met elke drie minuten een trein, we praten wel over een toen al onrendabel tramstation :-* ;)
Trek het je niet aan. De baan is mooi en het was leuk om nu eens geen foto's maar hem in het echt te zien
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2017, 07:54:45 door haes »
Hellendoorn station en Schoonebeek Olieverlading in FiNescale/Fremo N normen