Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 12:10:47
"Nederlandse" modellen door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:04:06
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
RhB H0m, Albulisch door Eric v C
Vandaag om 11:57:44
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
19 Toen door PlanU
Vandaag om 11:01:05
Piko lok digitaal rijdt direct weg door bellejt
Vandaag om 10:58:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door prutser
Vandaag om 10:58:03
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:45:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
EifelBurgenBahn door Eric v C
Vandaag om 10:25:57
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Eric v C
Vandaag om 10:22:59
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:09:06
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
Les Billards du Vivarais door Sven
Vandaag om 09:04:33
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:36:23
diorama, voor lange treinen. door Benelux795
Vandaag om 07:54:29
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 07:51:23
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:31:13
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
25 april 2024, 23:04:33
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
25 april 2024, 22:23:03
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door peterha
25 april 2024, 22:20:53
  

Auteur Topic: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?  (gelezen 40395 keer)

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7185
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #75 Gepost op: 12 maart 2017, 20:14:41 »
Na twee dagen wat aanklooien in het Mitropa kasteel, en dat is pure
gezelligheid. Vandaag eens samen voor het eerste in 5 jaar alle banen
kunnen bekijken en foto's gemaakt. Mijn toppers waren Kniephaven en
Château-Berthoud. Wij hebben nu al weer zin in volgend jaar!

Organisatie en deelnemers, het was weer fantasties!!  (y)  (y)

Mijn foto impressie op FaceBook, ook te zien wanneer je dat niet hebt.

https://www.facebook.com/Stedahults-creations-396338607409796/?ref=bookmarks
Mvh Steef

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8677
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #76 Gepost op: 12 maart 2017, 20:23:54 »
ik kon er maar twee maken en die wil ik jullie niet onthouden.

 ;D Dank je wel Hans! Ik ga de foto opslaan! Mijn kroel had ook al een paar leuke foto's gemaakt. René zal ons er ook wel een paar op de foto gezet hebben.

Het was een mooi weekend! 3,5 dag slopend! Om 16:45uur op zondagmiddag waren we "los". We konden niets meer doen. De voorraad doosjes was op. Iets van 350 "Happy meals-doosjes" met een bouwpakketje of een "gekleurd" huisje. Heerlijk gewoon! Blije kinderen, blije ouders. Grootvaders die met eigen gereedschap wel even hun kleinzoon komen "helpen" met het in elkaar zetten van het huisje. Kinderen die het zeker zelf willen doen en daar heel goed in blijken. Moeders die graag mee willen helpen of eigenlijk wel een eigen huisje willen bouwen.  Even een foto maken van het knutselen met Mama, papa, oom of oom? Geen probleem voor ons! Dat doen we graag! Ja, van alles meegemaakt. Vaste klanten die al meerdere jaren komen. Ook veel buitenlandse kinderen aan de tafels gehad zoals Duitsers, Belgen, Ieren, Japanners (waren er vorig jaar ook al), Chinezen, Hongaren, Italianen en vast nog veel landen die ik niet gehoord heb.

Ze hebben zich uiteindelijk prima vermaakt en de jongste heeft nog een huisje gekleurd.

Daar gaat het vooral om. Als de kinderen zich maar vermaakt hebben. Ik heb mij uitermate goed vermaakt, voldaan en met erg veel plezier gedaan. De trots als ze klaar waren met hun huisje en dat ze dat mee mochten nemen. Mooi voor de eigen modelbaan, de baan van papa of Opa!

Ik bedankt de heren die het de afgelopen dagen het mij hebben uitgehouden. Het was gezellig! Volgend jaar weer? Zeker als de heren mij weer willen hebben  ;D

Groeten Ronald
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2017, 20:25:51 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3306
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #77 Gepost op: 12 maart 2017, 20:28:55 »
Persoonlijk stoor ik me meer aan die mensen met compactcamera's en smartphones die op tien centimeter afstand een trein willen fotograferen.

Liefst met twee polsen in de scenery om de camera te ondersteunen, daarbij nèt niet het groen of de trekdraden (bij Sauwerd gezien) wegmaaiend... Ik zou er niet tegen kunnen als ik standhouder was.
Reinier

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4452
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #78 Gepost op: 12 maart 2017, 20:40:05 »
Je wist het waarschijnlijk niet, maar Trambaantje stond ook op Ontraxs. Af en toe heb ik Marc even afgelost, zodat hij ook wat van het moois op het evenement kon zien (maar dan blijft ie toch lang bij de baan staan kletsen met forumgenoten  ???  ;) ). Op het laatst nog even een filmpje geschoten wat tien jaar modelbouwen op heeft geleverd. Op de terugreis zondagochtend in Rotterdam uitgestapt en wat tramgeluiden opgenomen, die ik onder het filmpje heb gezet. Beter dan dat geklep van Martijn, maar daar zal deze vriendelijke tramliefhebber het zelf ook wel mee eens zijn.  ;D

<a href="https://www.youtube.com/embed/KrOl6ncy8JY" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/embed/KrOl6ncy8JY</a>


Moet je er wel bijzeggen dat ondanks mijn geklep ik die tram wel netjes en soepel het peron laat halteren.  8)
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #79 Gepost op: 12 maart 2017, 20:54:02 »
Ik krijg wel een beetje het gevoel dat je geen kritische noot mag hebben in de beoordeling...

Wanneer iemand een punt aangeeft wat hij minder vond, komt er een hele uitleg waarom dat niet zo is.
Vind ik jammer.
Ik heb ook m'n puntjes, daarmee val ik niemand aan of vind ik niet dat mensen niet hard hebben gewerkt.
Het is puur hoe ik het beleef en mijn persoonlijke voorkeur.
Wanneer meerdere mensen iets aangeven kan de organisator dit volgende keer in het achterhoofd houden.
Dus bijvoorbeeld een wat grotere baan.

Ga ik volgend jaar?
Als ik kan ZEKER!

Maar laat de mensen die niet alles briljant vinden, dit ook gewoon kunnen vinden  (y)
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #80 Gepost op: 12 maart 2017, 21:02:30 »
Zoals inmiddels gebruikelijk komt de fotoreportage gedurende deze week on-line.
De eerste foto's zijn al ontwikkeld en hangen aan het lijntje te drogen. Ze zijn te zien op: https://www.flickr.com/photos/renewolf/albums/72157677950483543
Later deze week meer moois van Ontraxs

René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #81 Gepost op: 12 maart 2017, 21:11:47 »
Als het niet druk zou zijn dan wordt de beurs het jaar daarop niet meer georganiseerd....

Desalniettemin vind ik eigenlijk dat hier een valide punt aangedragen wordt, waar de organisatie best wat positiever op had mogen reageren, Ronald. Dan reageer niet niet met "je weet niet waar je over praat". Dan zeg je "ik kan me voorstellen dat je dat vervelend vind en we gaan kijken of we wat met je suggestie kunnen."

Als het de bedoeling is mensen uitgebreid de kans te geven kennis te maken met hoogstandjes op modelbouwgebied, dan kan het niet zo zijn dat bezoekers het gevoel hebben dat bepaalde diorama's min of meer "bezet" gehouden worden door fotografen met een flinke uitrusting.

Dan is het een terechte suggestie dat er op een nader te kiezen tijdstip ruimte gegeven kan worden aan dat soort fotografen waarna de gewone bezoekers weer ongestoord van al het moois kunnen genieten.

Eelco

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8677
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #82 Gepost op: 12 maart 2017, 21:30:34 »
@Eelco: Ik ben geen onderdeel van de organisatie  ;) Dat is een andere Ronald.  ;D  :angel:

Ik zie die discussie iedere keer bij iedere beurs, Rail, Rijswijk, Eurospoor en On TraXS! weer langs komen. Mensen die zich daar aan ergeren. Ik reageer zo omdat die mensen ook hun werk moeten doen. In 3 dagen tijd 25 tot 30 banen op de foto zetten op één of andere manier.

In de eerste edities draaiden de banen nog door tot het avondeten van de deelnemers om de standhouders en andere deelnemers de kans te geven om te kijken. Dan werden er ook foto's gemaakt. Ook nu zag ik nog steeds tot het avondeten de fotografen bezig. En ook voor openingstijden waren ze bezig bij de diverse banen.

Maar ook omdat een dag extra heel wat meer betekent dan even een dagje eerder de baan opzetten is. Voor iedereen die betrokken is bij de beurs.  Stel dat je een volwassen-avond invoert: wat als het druk wordt op die avond? Moet je dan instellen dat iemand maar één dag naar een beurs mag komen? Dan weet je zeker dat je unieke bezoekersaantallen hebt.... En mogelijk rustiger... Nee, je gaat daar nooit uitkomen. Je kan niet iedereen naar het zin maken. Maar of je ook alles klakkeloos op het internet moet zetten is vraag twee.

Groeten Ronald.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2017, 21:32:23 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7403
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #83 Gepost op: 12 maart 2017, 21:43:30 »
Op een Duits forum stond dat "'t was in Amsterdam" de 1e prijs had gewonnen: klopt dat? Weet iemand de rest van de uitslag?

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4238
    • Modeltrein projecten
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #84 Gepost op: 12 maart 2017, 22:01:30 »
Klopt. En de kids award. Marcel Ackle 2e plek, Henk Wüst 3e plek.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5016
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #85 Gepost op: 12 maart 2017, 22:02:58 »
Amsterdam is er inderdaad met de hoofdprijs vandoor. Met alle beursdagen drie rijen dik mensen voor je kraam ook niet helemaal onverwacht.
Hulde voor forumgenoot SimonH die zich vermande om persoonlijk excuus te maken voor de opmerking over Schoonhoven. Zo erg was het niet en we moeten hier van getypte tekst niet meer maken dan het is,  maar bijzonder netjes dat hij zelf nog even langskwam. En natuurlijk de stoomtram even kon zien rijden  ;D
RETROBAHN A.G.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4851
  • Modelspoor is emotie...
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #86 Gepost op: 12 maart 2017, 22:10:02 »
@ Reinout: zag het net ook op de site van het museum. De HTM ging er met beide prijzen 'vandoor'. Overige vermeldingen:?

@ Ronald: in een van de voorgaande jaren is het wel eens zo geweest dat de fotografen van de diverse hobbybladen na sluitingstijd in de gelegenheid werden gesteld hun plaatjes te maken. De ' ellende' was alleen dat er zoveel te fotograferen valt, dat je al dat moois in één of twee uur nooit op de gevoelige chip krijgt....

Mogelijke (deel)oplossing: fotografen alleen gebruik laten maken van het bestaande licht op de banen, dat scheelt in ieder geval die grote lichtbakken.

Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken, want natuurlijk snijdt het mes naar meerdere kanten: de lezers van de diverse bladen willen door het jaar heenregelmatig mooie banen in 'hun' tijdschrift. Daarnaast strekt het de diverse bouwers ook tot eer wanneer hun baan mooi gefotografeerd in een of meerdere tijdschriften gepubliceerd wordt. En het publiek wil naar de banen kijken, maar stoort zich dan ook weer wanneer mede hobbyisten hun foto's maken... Tja, wie het ultieme compromis weet mag het zeggen...

Rob
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2017, 22:12:26 door Wijktrein »
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Jan D

  • Offline Offline
  • Berichten: 332
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #87 Gepost op: 12 maart 2017, 22:12:36 »
Ook ik heb genoten van de heerlijke sfeer en prachtige banen op Ontraxs. Discussies over mooi / minder mooi en goed / niet goed doe ik niet aan mee. Naar mijn idee blijft dat een persoonlijke smaak verhaal en blijft het een eindeloze discussie. Wel een groot compliment voor de organisatie die toch maar elk jaar weer een prachtig geheel neerzet. En wie weet, als ik komend jaar aan het bouwen toekom dat ik volgend jaar misschien in de beneluxspoor demo baan kan meedraaien. Heb nu ook weer staan genieten van alle modules. Eerst het bestelde bakkie maar eens binnen hebben en in elkaar zetten. Dan volgt de rest vanzelf.

Groet Jan

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25302
    • Pagina van klaas
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #88 Gepost op: 12 maart 2017, 22:17:53 »
Mogelijke (deel)oplossing: fotografen alleen gebruik laten maken van het bestaande licht op de banen, dat scheelt in ieder geval die grote lichtbakken.
Dan moet er wel voldoende licht op de banen staan. En daar scheelt het bij velen nog aan. Ik heb ook wat foto's gemaakt, maar vaak waarschuwde mijn camera: sluitertijd te lang voor opname uit de hand.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Modelspoor expo / Ontraxs 2017 wat vond u ervan, wat hebben we gescoord?
« Reactie #89 Gepost op: 12 maart 2017, 22:19:31 »
Dan is het een terechte suggestie dat er op een nader te kiezen tijdstip ruimte gegeven kan worden aan dat soort fotografen waarna de gewone bezoekers weer ongestoord van al het moois kunnen genieten.

Hoe stel je je dat voor? Bij elke modelbaan een medewerker van het museum of iemand van de organisatie die mensen met spiegelreflexcamera's weg gaat jagen als die op een verkeerd tijdstip opduiken? Lijkt me toch niet hè? Ik moet Ronald Koerts hier volkomen gelijk geven: hier ga je toch niet uitkomen. En jouw oplossing is slechts een oplossing op papier, die in de praktijk onhaalbaar is.


Steyn