Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
Gewoon wat busfoto's door mass am see
Vandaag om 14:19:56
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 14:16:12
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 14:13:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 13:47:16
Al mijn goede ideeën... door RobGood
Vandaag om 13:24:22
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:21:18
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 13:20:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Martijn193
Vandaag om 11:52:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:12:46
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Station Roodeschool door Sven
Vandaag om 08:56:02
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakelt niet om door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
  

Auteur Topic: Kosten & tentoonstellingen (n.a.v. rail 2017)  (gelezen 9068 keer)

Leo_H

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Eurospoor
Re: Kosten & tentoonstellingen (n.a.v. rail 2017)
« Reactie #15 Gepost op: 28 februari 2017, 13:04:24 »
Wil je daarmee zeggen dat de deelnemer de kosten voor een beursdeelname maar moeten dragen?
Sommigen stellen geld boven plezier in de hobby en dan slaat het door naar de andere kant, daarover verbaas ik me wel eens... maar dat is taboe om over te hebben, dus dat doe ik dan ook maar niet meer.
Zie de aanmeldingen wel komen. Groet,
Leo (EUROSPOOR)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12331
    • sleutelspoor
Re: Kosten & tentoonstellingen (n.a.v. rail 2017)
« Reactie #16 Gepost op: 28 februari 2017, 13:10:17 »
Leo jij doet het toch ook om er wat aan te verdienen? Als ik er voor kan zorgen dat door middel van mijn inbreng jou portemonnee gevuld word, dan mag ik daar toch ook wel een stukje van hebben, of zie ik dat verkeerd?
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2017, 13:20:39 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Ad Cleijsen

  • Offline Offline
  • Berichten: 950
Re: Kosten & tentoonstellingen (n.a.v. rail 2017)
« Reactie #17 Gepost op: 28 februari 2017, 13:13:42 »
oh, dat wordt allemaal betaald dus?
Dacht dat je op uitnodiging kwam, vereerd was en gewoon die kant op sjouwde. En vervolgens zelf je kosten voor je rekening nam, dus ook zelf een aardige bus huurt.

Voor mij zou het al geweldig zijn als de onkosten betaald worden, maar zou me vooral vereerd voelen.
Nu heb ook niet het gevoel dat dat voor mij een roadshow moet gaan worden  ::)

Levert toch een hoop inzichten op dit forum.

gr. Ad
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2017, 13:20:35 door Ad Cleijsen »

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7848
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Kosten & tentoonstellingen (n.a.v. rail 2017)
« Reactie #18 Gepost op: 28 februari 2017, 13:20:06 »
en levert ordners vol met correspondentie op.
Misschien tijd om eens over te stappen op Email?  ;)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Leo_H

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Eurospoor
Re: Kosten & tentoonstellingen (n.a.v. rail 2017)
« Reactie #19 Gepost op: 28 februari 2017, 13:33:33 »
Leo jij doet het toch ook om er wat aan te verdienen? Als ik er voor kan zorgen door mijn inbreng dat jou portemonnee gevuld word dan mag ik daar toch ook wel een stukje van hebben, of zie ik dat verkeerd?

Ten eerste moet je dat (tegenwoordig) nog maar afwachten of de organisatie daaraan verdient, dat is echt geen zekerheid (zie Genk), maar de vergoedingen worden wel van tevoren vastgesteld, dat is dus wel een zekerheid voor de deelnemers. En ten tweede, waarom doe je mee aan een tentoonstelling? Toch niet om ervoor te zorgen dat de organisatie geld verdient, maar toch wel omdat jij graag je expositie aan een groot publiek wil laten zien en een paar leuke dagen wilt hebben? Maar dat ga je jezelf ontzeggen als je niet (geheel) vergoed krijgt.....?

Dat speelde door mijn hoofd toen ik las dat iemand pijn in z'n portemonnee kreeg, no big deal, alles blijft bij ons uiteraard zoals het is (voor wie z'n wenkbrauwen fronst). Deze discussie kan nog zeker 60 pagina's doorgaan als we dat willen, maar dat wil niemand. Ik in ieder geval niet. Mag van mij weer over Rail2017 gaan vanaf hier.
Allen nog een prettige dag gewenst,
Leo (EUROSPOOR)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25302
    • Pagina van klaas
Re: Kosten & tentoonstellingen (n.a.v. rail 2017)
« Reactie #20 Gepost op: 28 februari 2017, 15:19:58 »
Ik begrijp niet goed dat dat met sponsoring niet wil lukken.
Wie had je dan in gedachten als sponsor? Een sponsor wil natuurlijk wel dat het enige publiciteit oplevert.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Kosten & tentoonstellingen (n.a.v. rail 2017)
« Reactie #21 Gepost op: 28 februari 2017, 16:06:23 »
Toch haak ik hier in .
Kijk eens naar lokale tentoonstelling voorbeeld 3 samenwerkende vereniging (spoorgroep zuid) in  limburg,entree is dan 5 euro en dan krijg je boekje mee en daar staan dan netjes deelnemers maar ook een waslijst met sponsors.
Dus met sponsors werkt wel maar hoeveel moeite en tijd hier niet in gaat zitten om die sponsors te vinden.
Echter een school is niet vergelijkbaar met de jaarbeurs of hallen in houten qua ruimte en huur.
*Daarnaast is het volgende vraag hoe groot is de baan?
*hoe groot is het te transporteren object in dit geval module bakken, stapelbaar of niet?
*Aanhanger of vrachtwagen huren of transport aan organisatie overlaten ,bij intermodelbau dortmund krijg je huur (vracht/aanhang) wagen van organisatie jij hoeft alleen op te halen de wagen bij verhuurbedrijf.
*komt vereniging van ver moet dan overnachtingen geboekt worden,meestal is dan een maximum aantal leden dat op organisatiekosten kan blijven rest leden moet zelf betalen pension/hotel.
*Een vereniging moet ook huur betalen van clubgebouw en  verzekering en hoopt op publiciteit en meer leden te krijgen
Wat me wel opvalt aan houten dat je extra moet betalen in houten als met 2 personen bent.
***De tafelhuur bedraagt vanaf € 25.- voor een tafel in de zaal en  vanaf € 30.- voor een wandplaats (indien er plaats is).De afmeting van de tafels is 160 cm x 76 cm. De deelnemer betaalt de op zijn naam gehuurde tafel(s). Voor zijn begeleider(s) betaalt hij de toegangsprijs volgens de staffel aan de ommezijde.***
Dit is te lezen op aanmeldformulier van  organisatie houten
Daarbij moet ik zeggen door dit doen is de entreeprijs ook nog wel zeer betaalbaar.
groet dennie

Nulspul

  • Online Online
  • Berichten: 226
Re: Kosten & tentoonstellingen (n.a.v. rail 2017)
« Reactie #22 Gepost op: 28 februari 2017, 17:22:59 »
Goh dit draadje heet nabespreking Rail 2017  Houten :D

En ik lees alleen maar van geldzaken over beurzen ::)

Organisatoren worden er beter :laugh: van en deelnemers doen het voor de lol, en om de organisator te helpen om de winter door te komen ::).

Dus wil je wat verdienen organiseer een beurs (y)

Bertus


Vriendelijkheid kost geen geld

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Online Online
  • Berichten: 9164
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Kosten & tentoonstellingen (n.a.v. rail 2017)
« Reactie #23 Gepost op: 28 februari 2017, 17:37:23 »
Krijg je als een hobby geld kost...

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7185
Re: Kosten & tentoonstellingen (n.a.v. rail 2017)
« Reactie #24 Gepost op: 28 februari 2017, 17:50:02 »
Maar dat ga je jezelf ontzeggen als je niet (geheel) vergoed krijgt.....?

Dit is nu precies het regeltje waarom dat wij maar twee beurzen in NL doen.
En dan vragen wij geen honderden euro's of slaapplaatsen. Dan doen we liever
een evenement extra in Scandinavië, en ook daar hoef ik niet aan te verdienen.
Mvh Steef

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12331
    • sleutelspoor
Re: Kosten & tentoonstellingen (n.a.v. rail 2017)
« Reactie #25 Gepost op: 28 februari 2017, 18:01:55 »
Verdiend hebben wij/ik er nog nooit aan. Het heeft alleen maar geld gekost. het zij zo
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4115
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Kosten & tentoonstellingen (n.a.v. rail 2017)
« Reactie #26 Gepost op: 28 februari 2017, 18:04:38 »
Lachen deze discussie. Even een analogie; Vul bij 'Modelspoorevenement' eens 'Toneelvoorstelling' in en bij 'Modelspoorders' 'Toneelspelers'. Hobby of geen hobby, hoe realistisch is het als 'toneelspelers' in een 'toneelvoorstelling' een stuk spelen dat volle zalen trekt, waar dus veel betalend publiek op af komt, maar ze hun 'kostuums' ( lees modelbanen) zelf moeten betalen, 'instudeer- en repetitietijd' ( lees bouw- en testtijd) geheel voor eigen rekening is en dat ze zelfs al hun onkosten (reiskosten, eten) in het theater uit eigen zak moeten betalen?
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Online Online
  • Berichten: 9164
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Kosten & tentoonstellingen (n.a.v. rail 2017)
« Reactie #27 Gepost op: 28 februari 2017, 18:34:32 »
Had bijna hetzelfde in gedachten Gert maar dan met muzikanten..volle zaal trekken en afgescheept worden met een bakkie bier want het is toch een hobby..


Leo_H

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Eurospoor
Re: Kosten & tentoonstellingen (n.a.v. rail 2017)
« Reactie #28 Gepost op: 28 februari 2017, 19:18:48 »
Lachen deze discussie. Even een analogie; Vul bij 'Modelspoorevenement' eens 'Toneelvoorstelling' in en bij 'Modelspoorders' 'Toneelspelers'. Hobby of geen hobby, hoe realistisch is het als 'toneelspelers' in een 'toneelvoorstelling' een stuk spelen dat volle zalen trekt, waar dus veel betalend publiek op af komt, maar ze hun 'kostuums' ( lees modelbanen) zelf moeten betalen, 'instudeer- en repetitietijd' ( lees bouw- en testtijd) geheel voor eigen rekening is en dat ze zelfs al hun onkosten (reiskosten, eten) in het theater uit eigen zak moeten betalen?

Zoals met alle vergelijkingen gaat ook hier de vergelijking mank.

Het maakt juist heel veel uit of het hier hobby betreft of niet. Voorzover mij bekend worden amateurtoneelspelers niet betaald. Ook de repetities en andere kosten niet. Waarom niet? Omdat ze met hun hobby bezig zijn, vaak betalen ze ook nog contributie aan de toneelvereniging.
1x per jaar of zo hebben ze een uitvoering en mogen ze op het podium vlammen. Dat doen ze niet voor geld, maar om de voldoening van de hobby, dat mag geld kosten. Geld verdienen ze met hun job, overdag, en dat heeft dan niets met toneelspelen te maken.

En als het professioneel theater is (geen hobby maar 'werk'), krijgen de acteurs uiteraard wel betaald maar dan wordt er uiteraard een veelvoud aan toegangsgeld gevraagd dan bij een modelspoorevenement, juist om die kosten te betalen.
Met vriendelijke groet, leo

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21675
Re: Kosten & tentoonstellingen (n.a.v. rail 2017)
« Reactie #29 Gepost op: 28 februari 2017, 19:21:56 »
Lachen deze discussie. Even een analogie; Vul bij 'Modelspoorevenement' eens 'Toneelvoorstelling' in en bij 'Modelspoorders' 'Toneelspelers'. Hobby of geen hobby, hoe realistisch is het als 'toneelspelers' in een 'toneelvoorstelling' een stuk spelen dat volle zalen trekt, waar dus veel betalend publiek op af komt, maar ze hun 'kostuums' ( lees modelbanen) zelf moeten betalen, 'instudeer- en repetitietijd' ( lees bouw- en testtijd) geheel voor eigen rekening is en dat ze zelfs al hun onkosten (reiskosten, eten) in het theater uit eigen zak moeten betalen?

Zoiets?
http://www.shakespearetheaterdiever.nl/Home
Gebeurt best veel bij toneel en muziek.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.