Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Falkenberg
Vandaag om 19:29:23
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 19:26:50
Roco wagon openen door Ronald69
Vandaag om 19:25:59
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 19:21:06
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 19:15:02
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Jeronimos
Vandaag om 19:09:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 19:08:12
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 18:23:08
Pfarrerwinkel bahn door Frank 123
Vandaag om 18:02:38
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 16:28:06
4 oktober modelspoorbeurs Houten door MOVisser
Vandaag om 16:06:28
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:21:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 15:01:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door bellejt
Vandaag om 13:27:05
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 12:15:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:03:31
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 10:52:26
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
Vandaag om 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 08:46:12
Acme nieuwe ICNG door Jeroen Water
Vandaag om 06:37:06
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:00:06
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 01:16:07
NL cameo layout (0,26m2) door Ronald Halma
Vandaag om 00:47:20
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door wob
01 October 2025, 22:35:19
  

Auteur Topic: Piko 2017  (gelezen 65713 keer)

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1584
Re: Piko 2017
« Reactie #90 Gepost op: 06 February 2017, 11:36:56 »
Jeroen, kijk eens bij Krüger.


Rob Ellerman

  • Online Online
  • Berichten: 5450
  • Modelspoor is emotie...
Re: Piko 2017
« Reactie #91 Gepost op: 06 February 2017, 12:33:05 »
Een volledig uitwisselbare bufferbalk zoals bij de Roco 2400 had erg fraai geweest...
Tbinnebarretije…

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5384
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Piko 2017
« Reactie #92 Gepost op: 06 February 2017, 12:33:20 »
Wie of wat is Krüger en wat moet ik daarmee als ik de hoop uit spreek dat Piko de bufferbalken dusdanig construeert dat deze dichtgemaakt kunnen worden?  ???

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re: Piko 2017
« Reactie #93 Gepost op: 06 February 2017, 12:36:07 »
HO982200.01 Pufferbohlenbleche für Dieselloks Serie 2200 der Niederländischen Staatsbahnen (Roco) Neuheit 2017
Die Roco-Modelle dieser Loks haben großzügig dimensionierte Aussparungen für die Kupplung. Wegen des langen Drehzapfenabstands bzw. des geringen Überhangs kann darauf allermeist verzichtet werden. Füllstücke sind zwar materialsparend, liefern aber nicht die Vorteile neuer, vollflächiger Bleche: daß z.B. winzige Löcher für freistehende Rangiergriffe eingeätzt sind, die leicht angebaut werden können.

http://www.krueger-modellbau.de/kmb/index.php?p=main.neu.2017.ho

Wellicht (als het gat blijft) te gebruiken voor de Piko.

Rob Ellerman

  • Online Online
  • Berichten: 5450
  • Modelspoor is emotie...
Re: Piko 2017
« Reactie #94 Gepost op: 06 February 2017, 12:56:29 »
Is er überhaupt iemand in NL die Krüger importeert (of gaat importeren) of wordt dat www.....?
Tbinnebarretije…

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re: Piko 2017
« Reactie #95 Gepost op: 06 February 2017, 13:52:58 »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5384
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Piko 2017
« Reactie #96 Gepost op: 06 February 2017, 14:00:19 »
Aha, merci!

We gaan het wel zien dan.  (y)

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re: Piko 2017
« Reactie #97 Gepost op: 06 February 2017, 14:02:35 »
Ik hoop wel dat Piko gewoon een plaatje erbij doet om de boel dicht te zetten.

Rob Ellerman

  • Online Online
  • Berichten: 5450
  • Modelspoor is emotie...
Re: Piko 2017
« Reactie #98 Gepost op: 06 February 2017, 14:39:52 »
Aan de constructie te zien op de foto's die zo her en der te zien zijn  denk ik dat ik het antwoord wel weet... (maar wonderen bestaan nog steeds... :D)

Rob
Tbinnebarretije…

Rob Ellerman

  • Online Online
  • Berichten: 5450
  • Modelspoor is emotie...
Re: Piko 2017
« Reactie #99 Gepost op: 06 February 2017, 16:52:51 »
Mis je iets/ ben je wat kwijt?
Tbinnebarretije…

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re: Piko 2017
« Reactie #100 Gepost op: 06 February 2017, 18:31:06 »
Ik heb de foto's van de Piko NS 2200/2300 bekeken en merk op dat de ramen met meegegoten ruitenwissers komen.
Oei, dat deden de fabrikanten in de jaren 70 tot jaren 90. Maar kom op zeg, anno 2017!?  :-\ Jammer dit. Die dieseltank zit mij ook niet helemaal lekker en lijkt aan de onderkant kaarsrecht te zijn. Dit terwijl daar een lichte knik naar beneden hoort te zitten. Het zou een vertekening van de geschoten afbeelding kunnen zijn. Maar de totale indruk is goed en op en top een NS 2200/2300. (y) Ben reuze benieuwd! We wachten af....

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 06 February 2017, 18:37:22 door Thowra »
We're all riders on this train.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: Piko 2017
« Reactie #101 Gepost op: 06 February 2017, 18:36:46 »
Kan je die wissers ook niet kwijtraken. Misschien nog wel ergerlijker. :-*
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re: Piko 2017
« Reactie #102 Gepost op: 06 February 2017, 18:38:33 »

Echt niet!  :angel:
« Laatst bewerkt op: 09 February 2017, 02:58:46 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd »
We're all riders on this train.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6436
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Piko 2017
« Reactie #103 Gepost op: 09 February 2017, 02:26:34 »
Ik heb de foto's van de Piko NS 2200/2300 bekeken en merk op dat de ramen met meegegoten ruitenwissers komen.
Oei, dat deden de fabrikanten in de jaren 70 tot jaren 90. Maar kom op zeg, anno 2017!?  :-\ Jammer dit. Die dieseltank zit mij ook niet helemaal lekker en lijkt aan de onderkant kaarsrecht te zijn. Dit terwijl daar een lichte knik naar beneden hoort te zitten. Het zou een vertekening van de geschoten afbeelding kunnen zijn. Maar de totale indruk is goed en op en top een NS 2200/2300. (y) Ben reuze benieuwd! We wachten af....

Jeroen

Bij de GTW zitten ze ook op het raam megegoten, en het stoort total niet.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4559
Re: Piko 2017
« Reactie #104 Gepost op: 09 February 2017, 05:01:11 »
Het stoort jou niet.  ;)