Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door HenkN
Vandaag om 23:16:43
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Edsko Hekman
Vandaag om 23:15:09
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
Vandaag om 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
Vandaag om 23:07:18
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
Vandaag om 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
Vandaag om 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
Vandaag om 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
  

Auteur Topic: Piko 2017  (gelezen 63848 keer)

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1558
Re: Piko 2017
« Reactie #90 Gepost op: 06 February 2017, 11:36:56 »
Jeroen, kijk eens bij Krüger.


Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5390
  • Modelspoor is emotie...
Re: Piko 2017
« Reactie #91 Gepost op: 06 February 2017, 12:33:05 »
Een volledig uitwisselbare bufferbalk zoals bij de Roco 2400 had erg fraai geweest...
Tbinnebarretije…

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5378
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Piko 2017
« Reactie #92 Gepost op: 06 February 2017, 12:33:20 »
Wie of wat is Krüger en wat moet ik daarmee als ik de hoop uit spreek dat Piko de bufferbalken dusdanig construeert dat deze dichtgemaakt kunnen worden?  ???

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re: Piko 2017
« Reactie #93 Gepost op: 06 February 2017, 12:36:07 »
HO982200.01 Pufferbohlenbleche für Dieselloks Serie 2200 der Niederländischen Staatsbahnen (Roco) Neuheit 2017
Die Roco-Modelle dieser Loks haben großzügig dimensionierte Aussparungen für die Kupplung. Wegen des langen Drehzapfenabstands bzw. des geringen Überhangs kann darauf allermeist verzichtet werden. Füllstücke sind zwar materialsparend, liefern aber nicht die Vorteile neuer, vollflächiger Bleche: daß z.B. winzige Löcher für freistehende Rangiergriffe eingeätzt sind, die leicht angebaut werden können.

http://www.krueger-modellbau.de/kmb/index.php?p=main.neu.2017.ho

Wellicht (als het gat blijft) te gebruiken voor de Piko.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5390
  • Modelspoor is emotie...
Re: Piko 2017
« Reactie #94 Gepost op: 06 February 2017, 12:56:29 »
Is er überhaupt iemand in NL die Krüger importeert (of gaat importeren) of wordt dat www.....?
Tbinnebarretije…

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re: Piko 2017
« Reactie #95 Gepost op: 06 February 2017, 13:52:58 »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5378
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Piko 2017
« Reactie #96 Gepost op: 06 February 2017, 14:00:19 »
Aha, merci!

We gaan het wel zien dan.  (y)

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re: Piko 2017
« Reactie #97 Gepost op: 06 February 2017, 14:02:35 »
Ik hoop wel dat Piko gewoon een plaatje erbij doet om de boel dicht te zetten.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5390
  • Modelspoor is emotie...
Re: Piko 2017
« Reactie #98 Gepost op: 06 February 2017, 14:39:52 »
Aan de constructie te zien op de foto's die zo her en der te zien zijn  denk ik dat ik het antwoord wel weet... (maar wonderen bestaan nog steeds... :D)

Rob
Tbinnebarretije…

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5390
  • Modelspoor is emotie...
Re: Piko 2017
« Reactie #99 Gepost op: 06 February 2017, 16:52:51 »
Mis je iets/ ben je wat kwijt?
Tbinnebarretije…

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re: Piko 2017
« Reactie #100 Gepost op: 06 February 2017, 18:31:06 »
Ik heb de foto's van de Piko NS 2200/2300 bekeken en merk op dat de ramen met meegegoten ruitenwissers komen.
Oei, dat deden de fabrikanten in de jaren 70 tot jaren 90. Maar kom op zeg, anno 2017!?  :-\ Jammer dit. Die dieseltank zit mij ook niet helemaal lekker en lijkt aan de onderkant kaarsrecht te zijn. Dit terwijl daar een lichte knik naar beneden hoort te zitten. Het zou een vertekening van de geschoten afbeelding kunnen zijn. Maar de totale indruk is goed en op en top een NS 2200/2300. (y) Ben reuze benieuwd! We wachten af....

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 06 February 2017, 18:37:22 door Thowra »
We're all riders on this train.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: Piko 2017
« Reactie #101 Gepost op: 06 February 2017, 18:36:46 »
Kan je die wissers ook niet kwijtraken. Misschien nog wel ergerlijker. :-*
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re: Piko 2017
« Reactie #102 Gepost op: 06 February 2017, 18:38:33 »

Echt niet!  :angel:
« Laatst bewerkt op: 09 February 2017, 02:58:46 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd »
We're all riders on this train.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Piko 2017
« Reactie #103 Gepost op: 09 February 2017, 02:26:34 »
Ik heb de foto's van de Piko NS 2200/2300 bekeken en merk op dat de ramen met meegegoten ruitenwissers komen.
Oei, dat deden de fabrikanten in de jaren 70 tot jaren 90. Maar kom op zeg, anno 2017!?  :-\ Jammer dit. Die dieseltank zit mij ook niet helemaal lekker en lijkt aan de onderkant kaarsrecht te zijn. Dit terwijl daar een lichte knik naar beneden hoort te zitten. Het zou een vertekening van de geschoten afbeelding kunnen zijn. Maar de totale indruk is goed en op en top een NS 2200/2300. (y) Ben reuze benieuwd! We wachten af....

Jeroen

Bij de GTW zitten ze ook op het raam megegoten, en het stoort total niet.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: Piko 2017
« Reactie #104 Gepost op: 09 February 2017, 05:01:11 »
Het stoort jou niet.  ;)