Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 10:08:57
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 10:07:29
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Pauldg
Vandaag om 10:06:59
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door meino
Vandaag om 09:57:23
Bouw van materieel 40 treinstellen door cor_b
Vandaag om 09:57:12
Mini baantje `` De visafslag`` door spoorijzer
Vandaag om 09:39:16
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 09:28:35
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 09:24:47
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Gerard
Vandaag om 09:21:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door tothebeach
Vandaag om 09:11:51
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 09:05:18
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door Arjan6511
Vandaag om 09:04:01
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 08:16:54
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 08:01:28
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 07:45:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door gdh
Vandaag om 06:54:59
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:32:25
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:28:49
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door eitreb
17 april 2024, 23:06:00
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door gdh
17 april 2024, 22:26:07
Pools diorama H0 door Cegielski
17 april 2024, 22:26:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door raymond erdtsieck
17 april 2024, 22:16:30
Bauarbeiten im gange door Frank 123
17 april 2024, 22:13:30
EifelBurgenBahn door Die Bahn
17 april 2024, 22:12:14
Raadplaatje door Magic
17 april 2024, 22:10:17
Pfarrerwinkel bahn door wob
17 april 2024, 21:15:01
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Erjen89
17 april 2024, 20:27:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Mispoes
17 april 2024, 20:27:24
  

Auteur Topic: Puttense treinkelder  (gelezen 54048 keer)

phdirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 1877
Re: Puttense treinkelder
« Reactie #30 Gepost op: 29 december 2016, 22:02:48 »
Hi All,

Iedereen weer erg bedankt voor de suggesties.

De kelder is inderdaad heel groot, zeker als je de andere ruimtes mee in ogenschouw neemt. Die hebben echter een andere bestemming, dus die laat ik buiten beschouwing. De plannen voor de ene ruimte lijken me eerst ambitieus genoeg.

De ideeën voor een schaduwstation tegen de muur en de baan ervoor is een idee waar ik zeker eens verder in ga duiken. Wel moet ik dan even kijken hoe ik uitkom met de verwarmingsradiatoren.
Ook een baan die rondloopt is nog iets waar ik over nadenk, maar dan moet ik eerst eens kijken hoe ik de andere spullen die in de kamer komen te staan neerzet. Ook moet ik dan zien hoe 'ik de bocht om ga'. Ik wil namelijk met redelijk grote boogstralen gaan werken.
De baan wordt een 'fantasiebaan' waar een interessant schouwspel te zien moet zijn. Ik weet dat er modelspoorders zijn die zeer natuurgetrouw een stuk bestaand spoor nabouwen. Ik heb daar veel ontzag voor, maar dat is voor mij op dit moment een stap te ver.

Al met al zal er uiteindelijk wel versie X komen, waarin zeker een aantal van de suggesties zijn verwerkt. Ik kruip weer eens achter het schetsbord en ga weer een kauwen op de ideeën.

Wordt dus vervolgd.
Met beste groeten,

Dirk Meijer

phdirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 1877
Re: Puttense treinkelder
« Reactie #31 Gepost op: 09 januari 2017, 14:31:00 »
Hi All,

Op basis van jullie reacties, maar vooral die van Klaas en Martijn (RondjeHO) is er versie 2 van het sporenplan in de kelder ontstaan.

Het schaduwstation ligt nu tegen de achtermuur. Daar zitten ook twee keerlussen om de treinen ook eens van de andere kant te laten komen.
Op een 'landtong' ligt nu het station met een klein raccordement, zoiets als er vroeger (jaren zestig) in Assen langs de Industrieweg liep. In het raccordement zit een VAM-station en een haventje en industriegebied.
Vanaf het station is er nog een aftakking naar een klein station waar ook weer een raccordement is. Mogelijk schuif ik het station in de hoofdbaan nog naar rechts, zodat meer lengte naar het kleine kopstation ontstaat.
Op dit moment heb ik voor de overloop tussen de sporen nog achter elkaar liggende wissels gebruikt, maar ik ga nog kijken of ik daar echte overloopwissels van kan maken, zonder dat de sporen te ver van elkaar komen te liggen.

Hieronder een en ander in een eerste ruwe schets, nog zonder opbouw van het landschap en de gebouwen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties



Met beste groeten,

Dirk Meijer

Arbhin

  • Planner
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 573
  • Modelbouw of op-schaal bouwen?
    • Digitaal rijden:
Re: Puttense treinkelder
« Reactie #32 Gepost op: 09 januari 2017, 15:31:47 »
Ik vind het een mooi ontwerp. Ik zie wel dat de tafel allemaal aparte vormen heeft, mocht het nog niet in je opgekomen zijn: Denk aan mogelijk demontage!
Verder is het erg geweldig als er boven het schaduw station een landschap komt, om het spoor aan het zicht te onttrekken, maar ook om sfeer op de baan te creëren.
Verder ben ik zeer benieuwd naar de uitwerking!

Groet,
Arbhin
Volg mijn draadje over ontwerpen en plannen van een nieuwe Modelbaan: https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,73506

72sonett

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 2083
    • El Carrilet
Re: Puttense treinkelder
« Reactie #33 Gepost op: 09 januari 2017, 15:45:32 »
Heb je de werkbladen voor de deur staan? Hoe kom je nu in de 2e ('onderste') onbenoemde ruimte?
El Carrilet
"te dom om te poepen"
MH

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25266
    • Pagina van klaas
Re: Puttense treinkelder
« Reactie #34 Gepost op: 09 januari 2017, 16:04:14 »
Mooie indeling. Door de schuine ligging van het station nog iets "losser" dan ik voor ogen had.
Wat de tafel betreft, het is altijd handig om deze in secties te bouwen. Bij een eventuele verhuizing hoef je dan alleen maar de spoorstaven door te slijpen.

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1170
Re: Puttense treinkelder
« Reactie #35 Gepost op: 09 januari 2017, 16:15:13 »
Heb je de werkbladen voor de deur staan? Hoe kom je nu in de 2e ('onderste') onbenoemde ruimte?

zie eerste pagina

Wiebe

72sonett

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 2083
    • El Carrilet
Re: Puttense treinkelder
« Reactie #36 Gepost op: 09 januari 2017, 16:24:35 »
Ah... op de plattegrond is daar een deur getekend.  Ik vond het al vreemd dat je niet vanuit het portaal naar alle 3 ruimtes kon.
El Carrilet
"te dom om te poepen"
MH

jandcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1194
Re: Puttense treinkelder
« Reactie #37 Gepost op: 09 januari 2017, 22:23:07 »
Dat ziet er goed uit.
Mooie spelmogelijkheden en leuke raccordementen.
Over het demontabel zijn zou ik me niet zo druk maken.
Als je het over 100 jaar moet verhuizen ben je toch uitgekeken op dit concept en wil je weer wat anders bouwen.
Trouwens........ waar vindt je ooit weer zon ruimte?

komt goed  jandcargo

Timaximus

  • Offline Offline
  • Berichten: 742
Re: Puttense treinkelder
« Reactie #38 Gepost op: 09 januari 2017, 22:31:42 »
Mooie ruimte.

Ik zou er ook wel raad mee weten.  ;)

MvG,

Timaximus
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet

phdirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 1877
Re: Puttense treinkelder
« Reactie #39 Gepost op: 10 januari 2017, 16:13:08 »
Hi All,

Bedankt voor de positieve reacties. Dat geeft de burger (mij dus in dit geval) moed.

Voor wat betreft de geheime deur achter de werkbank die zit er inderdaad niet. Alle ruimtes kunnen vanuit de hal worden bereikt. Was een foutje in de tekening. De ruimtes mogen overigens geen woonruimte heten omdat er te weinig daglicht is. Daarom de term overige verblijfsruimte.

De baan komt op losse elementen te staan, zodat bij een eventuele verhuizing het afbreken overzichtelijk is. Die verhuizing zal dan toch naar een appartement zijn, dus dan zal de hobby ook wel wat kleiner worden.
Achter de stationstafel komt inderdaad een achterwand met vergezicht, zodat het schaduwstation uit het zicht ligt.


Ik houd jullie van de voortgang op de hoogte en als je eens life wilt komen kijken ben je natuurlijk welkom.
Met beste groeten,

Dirk Meijer

Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 5477
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
Re: Puttense treinkelder
« Reactie #40 Gepost op: 10 januari 2017, 16:20:24 »
Ik houd jullie van de voortgang op de hoogte en als je eens life wilt komen kijken ben je natuurlijk welkom.

Iets te ver voor me Dirk, anders had ik graag een kijkje genomen. Succes met de bouw.

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 1972
Re: Puttense treinkelder
« Reactie #41 Gepost op: 10 januari 2017, 16:39:12 »

Ik houd jullie van de voortgang op de hoogte en als je eens life wilt komen kijken ben je natuurlijk welkom.

Voor mij niet te ver, dus houd me zeker aanbevolen eens te komen kijken.
Zier er goed uit dat plan. Mooi uit te voeren met een achtergrond achter het station waardoor het schaduwstation niet direct zichtbaar is, maar wel heel goed bereikbaar bij problemen.
En wie weet komen we elkaar nog wel eens tegen op de puttense modelbouw dag.

Groet,
Roelco

phdirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 1877
Re: Puttense treinkelder
« Reactie #42 Gepost op: 14 februari 2017, 20:52:55 »
Hallo Ed en Roelco,

Bedankt voor jullie reacties. Ed, als je eens in Nederland bent, Putten ligt ongeveer in het midden (conform de zwaartepuntsberekening ;)) en je bent dan zeker welkom.

Roelco, Ik kom zeker naar de Puttense modelbouw dag. Daar ontmoeten we elkaar vast.

Alleen zal alles op dit moment nog niet zo'n vaart lopen. Het huis in Putten schiet weliswaar lekker op, maar de verkoop van ons huis in Dordt helaas niet. We hebben dus nog geen datum voor een verhuizing. Ik ben dus nu bezig met het opzetten van de baan in Koploper en het verder invullen van het ontwerp met scenery en dergelijke. Er komt zeker een achterwand bij het station en de korte poot langs de muur.

Graag tot een volgende update of tot ziens in Putten
Met beste groeten,

Dirk Meijer

phdirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 1877
Re: Puttense treinkelder
« Reactie #43 Gepost op: 27 februari 2017, 16:56:22 »
Hi All,

Omdat er nog niet in het echt te bouwen is heb ik het baanplan maar eens verder ingevuld:



Het schaduwstation gaat straks verborgen achter een achterwand. Verder komt het station Hooge Heide 40 mm hoger te liggen en het industriespoor en de haven 15 mm lager. Omdat heide een terugkerend thema is komt er ook iets van een heideveld, vergelijkbaar met Crailoo.
Met beste groeten,

Dirk Meijer

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8508
    • Midland
Re: Puttense treinkelder
« Reactie #44 Gepost op: 23 mei 2017, 23:30:37 »
Hoi Dirk,

Ik zie je volledige plan nu pas.
Vind het er top uit zien. Hoe breed worden de modules?

Groeten Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#