Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Franse lantaarnijzers in 1:87 gezocht door Rob Ellerman
Vandaag om 19:36:28
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door V200-G2000
Vandaag om 19:36:21
C12c rijtuig door Eelco Storm
Vandaag om 19:35:38
Roco wagon openen door Herb73
Vandaag om 19:33:02
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 19:22:04
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Wim1969
Vandaag om 19:19:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 19:09:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Casmir
Vandaag om 18:55:23
waterwagens door j.ossebaar
Vandaag om 18:34:55
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Marc tramt
Vandaag om 17:55:39
slechte stroomafname bij ROCO RH310 7120013 door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:10:31
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 16:49:12
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 16:47:15
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 16:31:03
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 16:23:34
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Pauldg
Vandaag om 15:33:53
Fleischmann rijtuig 5896 door ArjanB
Vandaag om 15:15:17
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:55:36
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 13:44:42
Op Zuid (NL H0) door spoorijzer
Vandaag om 13:35:20
Ik ben aan het opruimen. door hervé
Vandaag om 13:33:31
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:34:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:04:05
Au bord de la Cèze door Basmans
Vandaag om 11:56:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 10:09:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 10:01:43
Acme nieuwe ICNG door arnaud-ns/htm
Vandaag om 09:33:30
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling?? door Rick
Vandaag om 08:05:02
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door MathynK
Vandaag om 07:31:01
Een leuke vrachtwagen door ArjanB
Vandaag om 01:18:15
  

Auteur Topic: NS 1700/186 elok icm stuurstand  (gelezen 5630 keer)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #15 Gepost op: 07 December 2016, 11:08:57 »
Dat is een fabeltje Marc. Net als dat de BDs zou omvallen als een Thalys langs zou rijden.
Deze hebben wij nog niet eerder gehoord, in de wandelgangen van NS ;D :D
Groeten Joop, machinist Lls

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 718
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #16 Gepost op: 07 December 2016, 11:11:21 »
Kijk dat heb ik dan gemist! Bedankt joop, hier heb ik ook weer  wat van geleeerd. 
« Laatst bewerkt op: 07 December 2016, 11:12:53 door gtw6016 »

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #17 Gepost op: 07 December 2016, 12:19:13 »
Dat van die Thalys en die stuurstand dat is ook al is op de normaalspoor fora langs gekomen.
De strekking van dat verhaal was,dat als een trein met BD's(bd's voorop) over de HSL zou rijden en deze gepasseerd zou worden door een op hoge snelheid rijdende thalys,dat door drukgolven i.c.m. het "lichte gewicht" van de BD's,men bang was dat deze opzij gedrukt zou worden zo van t spoor af  :o
Men zou t zelfs hebben onderzocht,het verhaaltje vertelde echter niet,wie het had getest,hoe t was getest en wat daarvan nou de uitkomst was,overigens ook nooit gehoord dat men het werkelijk 1:1 getest had op de HSL  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #18 Gepost op: 07 December 2016, 23:12:25 »
Was de bedoeling alleen werkte niet..
Stuur rijtuigen zijn nu vanbinnen compleet bd gezet, lees remkraan verwijderde en bepaals apparatuur uitgezet.
hen op me werk telefoon foto's even kijken of ik de hier op krijg.
Gr marc
Nee hoor, de op proef verbouwde BDs die aangepast was voor Traxx besturing werkte wel degelijk en er zijn op het terrein van Haarlem ook gewoon proeven mee gehouden.

Punt was dus niet zozeer de techniek, maar het feit dat de ombouw teveel tijd in beslag ging nemen en het feit dat men toch te bang voor kinderziektes was met een risico van falen en dat kon men zich natuurlijk niet meer permitteren na het hele Fyra debacle.
 
Om die reden is gekozen om met twee lokken en dus trek-trek te gaan rijden, want de ervaring met de lokken was er al reeds.
« Laatst bewerkt op: 07 December 2016, 23:14:40 door Thom »

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2089
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #19 Gepost op: 07 December 2016, 23:33:46 »
Overigens, over de naam goederenloc: de Traxx heeft in deze versie (F140MS ofzo?) motoren die half afgeveerd zijn (tramophanging of Tatzlagerantrieb) en daarmee is de snelheid beperkt tot 140 km/h, of in Nederland op de HSL bij bijzondere toelating voor 160 omdat die baan zo superstrak op beton ligt. De universele- of reizigersloc heeft volledig afgeveerde motoren en daarmee is een hogere snelheid mogelijk. Vanwege dit onderscheid in snelheid wordt het ook wel enigszins oneerbiedig goederenloc genoemd.

guest7823

  • Gast
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #20 Gepost op: 08 December 2016, 00:07:28 »
Volgens mij zat het probleem met de stuurstand met name in het ERTMS gedeelte. De kale bediening van de 186 ging wel maar om de ERTMS goed aan de gang te krijgen was redelijk weerbarstig.

Er waren toen een paar opties: of veel geld spanderen aan het werkend krijgen van de ERTMS in de stuurstandwagen of aan ieder eindpunt een loc laten oplopen / trekkende loc d'r af - nieuwe loc er voor of aan iedere kant een loc zetten.

- Omlopen / loc wisselen had exploitatietechnisch de nodige bezwaren
- BDs werkend krijgen zou veel geld kosten met een relatief korte afschrijftermijn
- Loc d'r voor - loc d'r achter lijkt relatief duur, maar was technisch relatief simpel te realiseren (feitelijk dubbeltractie met een wat lange kabel tussen de twee loc's) en de loc's hebben een hoge restwaarde indien de nieuwe treinstellen geleverd zijn. Afgezien van de sleepperikelen met een achterste dode loc heeft het mee nemen van een live loc het voordeel dat aan de eindpunten van richting veranderen een stuk sneller kan omdat de loc niet vanaf nul hoeft te worden opgebouwd.

Volgens mij wat dat hem in een notendop

De combi BDs / 1700 was anders omdat daar geen ERTMS in zat en dat ATB in veel opzichten feitelijk simpeler werkt en daarmee makkelijker te implementeren was in de stuurstand.

Dus crux zit dus niet in de bediening van de loc vanuit de stuurstand maar in het onderliggende beveiligingssysteem. Voor de BDs - 1700 combi was dat ATB en voor de BDs - 186 combi is dat, wegens de HSL, ERTMS
« Laatst bewerkt op: 08 December 2016, 00:11:11 door guest7823 »

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2089
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #21 Gepost op: 08 December 2016, 19:28:12 »
En in de toelating...

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #22 Gepost op: 08 December 2016, 21:31:28 »
Overigens, over de naam goederenloc: de Traxx heeft in deze versie (F140MS ofzo?) motoren die half afgeveerd zijn (tramophanging of Tatzlagerantrieb) en daarmee is de snelheid beperkt tot 140 km/h, of in Nederland op de HSL bij bijzondere toelating voor 160 omdat die baan zo superstrak op beton ligt. De universele- of reizigersloc heeft volledig afgeveerde motoren en daarmee is een hogere snelheid mogelijk. Vanwege dit onderscheid in snelheid wordt het ook wel enigszins oneerbiedig goederenloc genoemd.

Timtrain,

Ik wist niet dat er ook Traxxen zijn met volledig afgeveerde motoren. Kan je voorbeelden noemen?

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3249
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #23 Gepost op: 08 December 2016, 22:51:43 »
Voor zover ik weet is de 186 gewoon als goederenloc ontworpen, volgens mij is NL (en B) de enige die ze als reizigers loc gebruikt.
De traxx 146 is wel al reizigers ontworpen, wat het verschil in aandrijving en ophanging is durf ik niet te zeggen

Jeanne

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #24 Gepost op: 08 December 2016, 23:34:02 »
Zo groot is het verschil niet en zit hoofdzakelijk in het type draaistel. De 145/185 hebben draaistellen met motoren in tramophanging, de 146 met vol afgeveerde motoren.
Jeanne Kok

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #25 Gepost op: 09 December 2016, 00:14:48 »
Dat is een paar posts hierboven al vermeld.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

WouterMarklin

  • Offline Offline
  • Berichten: 50
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #26 Gepost op: 12 December 2016, 18:41:49 »
Volgensmij is er ook een versie van de 186 die 200 km/h kan, alleen deze is nooit gebouwd tot nu toe en is dus niet beproefde techniek.  ;)
Met vriendelijke groeten,

Wouter

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #27 Gepost op: 12 December 2016, 20:42:12 »
En al was het wel beproefde techniek, in combinatie met ICR zou je er toch niets aan hebben.  ;)
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

PeterBezemer

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #28 Gepost op: 19 January 2017, 17:28:05 »
misschien kunnen ze er 3e hands ick's tussen hangen?  ;)
dan kan je wel 200

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8547
  • Spoor N
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #29 Gepost op: 19 January 2017, 17:51:20 »
Nee, dat gaat niet. Ten eerste omdat ICK maar 160 km/u mag vanwege de verwijderde magneetremmen en ten tweede omdat de locs maar 160 kunnen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.