Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door harry19584
Vandaag om 15:32:47
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 15:31:26
2025-8-18: Spoor verzakt: veel minder treinen tussen Eindhoven en Utrecht door Dave.......
Vandaag om 15:22:23
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 15:13:34
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door hervé
Vandaag om 15:07:35
Is het normaal dat een digikeijs booster af en toe de gele led flitst? door Ben
Vandaag om 15:06:18
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door hmmglaser
Vandaag om 14:55:52
23 augustus modelspoorbeurs Houten door VAM65
Vandaag om 14:50:47
Oersik NS100 schaal 1:16 in lasergesneden hout door VAM65
Vandaag om 14:49:19
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door v140
Vandaag om 14:42:34
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 14:30:21
Roco BR 93 stroomafname door saskia
Vandaag om 14:13:32
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:57:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:33:10
Uhlenbrock Intellibox 3 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 12:31:57
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:45:14
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 11:03:40
iTrain baanontwerp door Frans Peeters
Vandaag om 10:50:54
kan de yamorc 6016es-cs een digikeijs dr4088 cs vervangen? door ruudns
Vandaag om 10:44:34
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:41:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:41:35
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door maartenvdb
Vandaag om 09:35:21
keerlusproblemen door n-driver
Vandaag om 09:21:40
Configureren GCA50/GCA50a door cbouwhuis
Vandaag om 09:19:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
Vandaag om 09:12:24
Z21 App gebruiken om wissels via de 10836 decoder door n-driver
Vandaag om 09:08:00
Yet Another Servo Decoder door Dennis1984
Vandaag om 09:01:32
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door MOVisser
Vandaag om 08:42:19
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 08:38:46
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 06:22:43
  

Auteur Topic: NS 1700/186 elok icm stuurstand  (gelezen 5531 keer)

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2269
    • Biesje.nl
NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Gepost op: 06 December 2016, 20:03:37 »
Hoi allen,

Wat ik mij zomaar eens afvroeg: een poosje geleden is er met veel moeite een aantal ICR stuurstandrijtuigen gebouwd om met de 1700en te kunnen trekduwen. Ik moest de afgelopen maan veel met de trein en zag eigenlijk alleen maar 186en aan ICR gekoppeld, vaak met 2 loks in één trein. Was dit niet een beetje zonde van de moeite om die stuurstand rijtuigen te maken? Wat is het plan nu met die dingen? Een stuurstand voor een 186 er van maken?

Groetsels,

Robert.

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 716
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #1 Gepost op: 06 December 2016, 20:11:46 »
Was de bedoeling alleen werkte niet..
Stuur rijtuigen zijn nu vanbinnen compleet bd gezet, lees remkraan verwijderde en bepaals apparatuur uitgezet.
hen op me werk telefoon foto's even kijken of ik de hier op krijg.
Gr marc

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22531
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #2 Gepost op: 06 December 2016, 20:34:32 »
Ja, te ingewikkeld, ging te lang duren en te duur.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #3 Gepost op: 06 December 2016, 20:36:53 »
...... een poosje geleden is er met veel moeite een aantal ICR stuurstandrijtuigen gebouwd om met de 1700en te kunnen trekduwen.......... Was dit niet een beetje zonde van de moeite om die stuurstand rijtuigen te maken?
Een poosje geleden is wel ruim  ;D We hebben het dan wel of 12-14 jaar geleden dat die omgebouwd zijn.
Daarna hebben ze lang rondgereden met een 1700. Dus zo zonde was het niet   8)

En wat Marc schrijft, het was het idee om ze te verbouwen tot een 186 stuurstand maar dat bleek technisch toch wat lastiger, wat duurder dan gepland. Daarom zijn er extra 186 locs besteld om stammen te maken met aan beide zijden een 186 om omlopen te voorkomen.
Ook niet goedkoop maar aangezien het populaire locs zijn eventueel later makkelijker te verkopen.

Meer info hierover o.a. in dit draadje
Gr.
Eric

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #4 Gepost op: 06 December 2016, 21:26:00 »
Inderdaad, zonde....

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2269
    • Biesje.nl
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #5 Gepost op: 06 December 2016, 23:09:25 »
Is het alweer 12 jaar geleden? Sodeju :o

Duidelijk verhaal iig, ik vroeg het mij af omdat ik inderdaad ICR stammen met BDs met 186 aan voor en achterkant zag. En als ze langsreden met veel kabaal (Station Sloterdijk spoor 12 ligt in een flauwe boog) dan hoorde ik de ventilatoren loeien in beide loks. Dus ze leveren beide tractie? Heeft dat een voordeel ten opzichte van 'voorste lok trekt en de andere rolt er gewoon achteraan? Wellicht sneller ombouwen om de andere kant op te rijden gok ik. Maar lijkt me zonde van de extra slijtage/verbruik.

Ik heb het oude draadje ook even doorgelezen, daar werd gesproken over een 'goederenlok' Ik dacht dat er geen verschil meer tussen loks was met de draaistroommotoren van tegenwoordig. behalve dat een reizigerslok wat sneller kan rijden dan 160 kmpu. In Nederland werd er nooit echt moeilijk gedaan over inzetten van (E)loks in goederen of reizigersvervoer. Zeker in de 'echte NS tijd' van voor de privatisering.

Mvg,

Robert

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2517
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #6 Gepost op: 06 December 2016, 23:27:05 »
Een 186 mag gesleept niet sneller dan 140.
Om op de HSL toch 160 te kunnen rijden kan de achterste 186 niet gesleept worden, dus doet ie mee.
De BDs'en worden nu als 'gewoon' rijtuig gebruikt. De stuurstand doet 't inderdaad niet, maar de stoeltjes kunnen niet gemist worden.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2269
    • Biesje.nl
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #7 Gepost op: 06 December 2016, 23:55:38 »
Weer een raadsel opgelost, dank je dh3201 (y)

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 716
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #8 Gepost op: 07 December 2016, 05:20:00 »
Het schijnt ook te zijn dat al zou t stuurrijtuig werken met een 186 deze nog niet voor op mag lopen, omdat er dan een te hoge druk op de frontruit komt waardoor die kan breken.
Bijkomend voordeel van 2 loc's is ook dat als de trein weer eens strand in de spanningsluis deze er nu makkelijker uit kan komen ;D
Gr marc

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8507
  • Spoor N
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #9 Gepost op: 07 December 2016, 07:08:52 »
Dat de frontruit zou breken lijkt me nogal onzin.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #10 Gepost op: 07 December 2016, 07:30:44 »
Dat is een fabeltje Marc. Net als dat de BDs zou omvallen als een Thalys langs zou rijden.

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 716
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #11 Gepost op: 07 December 2016, 10:11:42 »
Tja dat word hier bij ons nsr toch egt verteld, wat daar van waar is weet ik niet.. :angel:

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1053
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #12 Gepost op: 07 December 2016, 10:35:04 »
Man klets niet zoon onzin.

Tot nu toe ging het ook al 12 jaar goed met een 1700 ;)

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 716
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #13 Gepost op: 07 December 2016, 10:58:30 »
Sorry hoor, ik vertel ge woon wat Ik weet...
Wist niet dat je hier zo op noest passen wat je zegt..
Werd tegen ons gezegt dat Door de hoge snelheid er te veel druk op het raam kwam te staan waardoor deze kon gaan klappen.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: NS 1700/186 elok icm stuurstand
« Reactie #14 Gepost op: 07 December 2016, 11:07:43 »
Nee hoor Marc, dat is een verhaal uit een dikke duim. Er is over deze onzin roddel een berichtje geweest in de oNS Nieuws. Daarin is het ontkracht en naar het rijk de fabeltjes verzonden.  ;)
Groeten Joop, machinist Lls