Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Doornvliet door Wim Vink
Vandaag om 16:30:35
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door MaraNCS
Vandaag om 16:27:22
Titel aangepastL Sik problemen! door Ronald69
Vandaag om 16:16:55
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
Vandaag om 16:07:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 16:03:18
Een kantoorbaan in schaal N door bord4kop
Vandaag om 15:57:06
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:54:49
Bisonkit verdunner door onmogelijkhier
Vandaag om 15:46:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door odaoda
Vandaag om 15:36:12
Foamplaten door basjuh1981
Vandaag om 15:28:53
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door San-Markos
Vandaag om 15:13:49
Het betere bochtenwerk door p-kokkie
Vandaag om 14:43:32
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:33:06
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 13:34:22
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 13:33:01
20 en 21 april MobExpo door bollen neus
Vandaag om 13:32:32
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 13:29:10
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 13:29:09
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door bollen neus
Vandaag om 13:27:19
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Mudhen
Vandaag om 13:26:49
Starten met messing kits door Tomasso
Vandaag om 13:11:19
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door basjuh1981
Vandaag om 13:02:22
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door MarkSpoor
Vandaag om 13:01:24
Laag-Baarlo door basjuh1981
Vandaag om 12:59:58
Station Baarn HIJSM door MaraNCS
Vandaag om 12:38:55
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 12:03:03
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:57:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ric
Vandaag om 10:50:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
LS Models 2024 door Dennis1984
Vandaag om 10:09:54
  

Auteur Topic: Station Rekerdam  (gelezen 99365 keer)

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Station Rekerdam
« Reactie #75 Gepost op: 12 augustus 2018, 10:37:35 »
@edwin1974: Nee, onder het rechte deel geen verkanting. En dan bij het beginnen van de boog eerst nog geen verkanting.

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 726
Re: Station Rekerdam
« Reactie #76 Gepost op: 12 augustus 2018, 22:17:22 »
De perrons zijn een basis van MDF. De zijkanten zijn gemaakt van stroken 1mm styreen met daarboven 1,5x1,5mm styreen profiel (waardoor het uitstekende deel 0,5mm uitsteekt). De lijnen zijn om de 1,1 ingekrast met een kraspen. De bovenkant is gemaakt Auhagen stoep plaatjes.

Dat ziet er realistisch uit zeg! Welke hoogte heb je genomen voor het MDF? Kortom: hoeveel liggen je perrons hoger dan het spoor?

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Station Rekerdam
« Reactie #77 Gepost op: 13 augustus 2018, 18:23:08 »
@Michiel 80: 12mm, ik heb het ook geprobeerd met 15mm maar vond ik het aan de hoge kant. Ik heb dat gemeten met diverse rijtuigen die ik in bezig heb. Ik zou het aan de onderkant nu kunnen ophalen met 1mm styreen ofzo. Als je wil kan ik wel even een foto plaatsen met een personenrijtuig ernaast.

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 726
Re: Station Rekerdam
« Reactie #78 Gepost op: 14 augustus 2018, 11:55:53 »
Graag natuurlijk ;-)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8515
    • Midland
Re: Station Rekerdam
« Reactie #79 Gepost op: 14 augustus 2018, 23:12:24 »
Ook hier wat foto's hersteld.

Gr Koen (team moderatoren)
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Station Rekerdam
« Reactie #80 Gepost op: 15 augustus 2018, 06:28:14 »
@Michiel 80: Doe ik vanavond even.

@NS264: Fijn  (y) Ik mistte er al een paar. Wat was er aan de hand? Ik kon op het forum zo 1-2-3 niks vinden.

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Station Rekerdam
« Reactie #81 Gepost op: 16 augustus 2018, 08:07:54 »
@Michiel 80:

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 726
Re: Station Rekerdam
« Reactie #82 Gepost op: 16 augustus 2018, 15:59:02 »
netjes!  (y)

Geert 84

  • Offline Offline
  • Berichten: 299
    • De Vallei
Re: Station Rekerdam
« Reactie #83 Gepost op: 16 augustus 2018, 20:45:38 »
Netjes hoor, hoe breed is je perron eigenlijk?
Schaal H0 - NS tijdperk III. Met hier en daar wat verdwaalde modellen uit andere tijdperken / landen.

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Station Rekerdam
« Reactie #84 Gepost op: 16 augustus 2018, 20:58:43 »
@Michiel 80: Dank!

@Geert Kraai: Ook dank! Net opgementen 58mm. Omdat ik van nature vrij lui ben, is het eigenlijk precies de helft van een Auhaugen plaatje (er zit namelijk zo'n lelijke naad in het midden) + aan beide zijden de enkele rij tegels. Het is smal, maar in werkelijkheid komen smallere perrons voor zoals Dronrijp.

Geert 84

  • Offline Offline
  • Berichten: 299
    • De Vallei
Re: Station Rekerdam
« Reactie #85 Gepost op: 16 augustus 2018, 21:00:09 »
Ha Joran,

Dank voor je reactie. Het perron oogt nog vrij ruim vind ik, dus 58mm is netjes. Ik ben zelf ook precies aan het passen en meten voor een optimaal, maar toch zo smal mogelijk perron. Vandaar :)

Schaal H0 - NS tijdperk III. Met hier en daar wat verdwaalde modellen uit andere tijdperken / landen.

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Station Rekerdam
« Reactie #86 Gepost op: 16 augustus 2018, 21:34:53 »
Ik ben ooit speciaal hiervoor even bij Dronrijp gaan kijken toen ik onderweg was naar Leeuwarden. Daar is het perron slechts 8 tegels breed (zie: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=42371.msg3221628064#msg3221628064). Dat zou bij een tegel van 30x30 uitkomen op 240cm (excl de betonnen randen, die heb ik meegeteld bij de 58mm). Dat zou 2,75cm in H0 zijn. Maar de Auhagen tegels zijn omgerekend volgens mij groter dan die in het echt. En 2,75cm is wel heel smal. Mijn idee is wel een beetje dat alles wel mogelijk is (afhankelijk van het tijdsbeeld). Zie hier bijvoorbeeld: https://www.flickr.com/photos/131784402@N06/18488619765/in/pool-1366498@N21/.
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2018, 21:36:57 door Joran »

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Station Rekerdam
« Reactie #87 Gepost op: 26 september 2018, 13:00:00 »


Op het eerste gezicht gebeurt er nauwelijks wat vergeleken met de laatste foto. Maar toch is er wel wat aan de hand. Zo is het hekwerk in de verf gezet, het perron geweatherd en op zijn plek gelijmd. Ook is de eerste ballast tegen het perron geplaatst. Alleen vergeten een blokscheiding te maken. Dat moet dus nog.

Chris Westerduin

  • Online Online
  • Berichten: 1842
    • Flickr pagina
Re: Station Rekerdam
« Reactie #88 Gepost op: 26 september 2018, 13:09:02 »
Mooi perron! Gut, blokscheiding of ES lassen plaatsen. Nooit aan gedacht maar een goed idee!  (y)

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Station Rekerdam
« Reactie #89 Gepost op: 04 oktober 2018, 22:15:18 »
Beetje bij beetje verder met (vanaf het inrijden gezien) de eerste module van het station. Zo wilde ik hier een dwergsein plaatsen. Maar het eerste de beste rijtuig dat ik probeerde kon al amper passeren langs dit sein. Dat zou betekenen dat het sein verder van het wissel af zou moeten en zodoende zou de effectieve perronlengte afnemen. Daarom besloten het sein verhoogd achter het perron aan de linkerzijde te zetten. Zou wel betekenen dat de trein het omloop wissel zou kunnen bezet houden. Een andere optie zou een seinbrug zijn, maar ja dat is wel erg overdreven voor zo'n gat als Rekerdam. Het omloopspoor zal toch nauwelijks gebruikt gaan worden.



Ik moest ook nog een blokscheiding maken. Was natuurlijk veel makkelijk om dit voor het ballasten en zeker voor het plaatsen van het perron al te doen. Maar och waarom makkelijk doen. Wel helaas de andere spoorstaaf geraakt, deze even met een polijst papiertje behandeld.



Omdat het sein verplaatst, is de kabelgoot aan de voorzijde ook niet meer nodig.



Toen alle ballast die er uit moest om bovenstaande te klaren maar opgevuld.



En het ballasten aan de voorzijde verder afgerond.