Doel:€250.00
Donaties:€70.00

Per saldo:€-180.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-07-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Groei aantal passagiers intercity naar Berlijn vanuit Twente. #Treintrots door henk
Vandaag om 18:38:35
Roco 1731 omgenummerd naar 1714 Veenendaal door gtw6016
Vandaag om 18:35:12
BZN: Baan zonder naam in H0 door poftie
Vandaag om 18:34:59
Bezoekje Koblenz en omgeving door cor_b
Vandaag om 18:32:48
ACME door gertjan_duivesteijn
Vandaag om 18:32:11
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Hans Reints
Vandaag om 18:21:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Floris Dilz
Vandaag om 18:14:13
Fleischmann lichtsein knipperend maken. M.b.v. Viessmann 5065 mogelijk? door Erik Baas
Vandaag om 18:08:55
Artitec DE20, Kameel, gaat deze er komen? door Pauldg
Vandaag om 18:05:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Remco vM
Vandaag om 17:59:57
XPS-platen, waar per stuk verkrijgbaar? door 44
Vandaag om 17:33:31
Toekomstig project: "Slopershamer" door NS8714
Vandaag om 17:26:10
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
Vandaag om 17:05:58
Functiemapping LoPi V4.0 DCC door bellejt
Vandaag om 17:02:44
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 16:59:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joost O
Vandaag om 16:57:42
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
Vandaag om 16:43:30
Neutraal Moresnet in H0 door NS1220
Vandaag om 16:43:07
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door NS1220
Vandaag om 16:41:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 16:02:32
DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel door Jelmer
Vandaag om 15:53:25
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes) door bollen neus
Vandaag om 15:50:44
Vitrains 2019 door Chris
Vandaag om 15:50:05
De 'andere' vierassige ketelwagens voor het olievervoer van de NAM in tp. 3 door Frans8800
Vandaag om 15:27:30
Bentheimer Eisenbahn, gisteren en vandaag door 44
Vandaag om 15:13:31
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 13:55:44
Langer Grund door Edsko Hekman
Vandaag om 13:18:20
Gezocht: lichtgeleider voor Henckens HO-dwergsein. door Haradigi
Vandaag om 10:41:09
Woudstervenen in wording door Hielke
Vandaag om 08:43:06
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 05:21:19
  

Auteur Topic: Station Rekerdam  (gelezen 32311 keer)

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1078
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Station Rekerdam
« Reactie #75 Gepost op: 12 augustus 2018, 10:37:35 »
@edwin1974: Nee, onder het rechte deel geen verkanting. En dan bij het beginnen van de boog eerst nog geen verkanting.

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 512
    • Spoorbaan van de Van Dijken
Re: Station Rekerdam
« Reactie #76 Gepost op: 12 augustus 2018, 22:17:22 »
De perrons zijn een basis van MDF. De zijkanten zijn gemaakt van stroken 1mm styreen met daarboven 1,5x1,5mm styreen profiel (waardoor het uitstekende deel 0,5mm uitsteekt). De lijnen zijn om de 1,1 ingekrast met een kraspen. De bovenkant is gemaakt Auhagen stoep plaatjes.

Dat ziet er realistisch uit zeg! Welke hoogte heb je genomen voor het MDF? Kortom: hoeveel liggen je perrons hoger dan het spoor?

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1078
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Station Rekerdam
« Reactie #77 Gepost op: 13 augustus 2018, 18:23:08 »
@Michiel 80: 12mm, ik heb het ook geprobeerd met 15mm maar vond ik het aan de hoge kant. Ik heb dat gemeten met diverse rijtuigen die ik in bezig heb. Ik zou het aan de onderkant nu kunnen ophalen met 1mm styreen ofzo. Als je wil kan ik wel even een foto plaatsen met een personenrijtuig ernaast.

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 512
    • Spoorbaan van de Van Dijken
Re: Station Rekerdam
« Reactie #78 Gepost op: 14 augustus 2018, 11:55:53 »
Graag natuurlijk ;-)

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5452
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: Station Rekerdam
« Reactie #79 Gepost op: 14 augustus 2018, 23:12:24 »
Ook hier wat foto's hersteld.

Gr Koen (team moderatoren)
Johny Cash'"the locomotive man".
Quote tijdperk IV: FP. Jazzy: "Let's get BBQ and getting bizzy".

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1078
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Station Rekerdam
« Reactie #80 Gepost op: 15 augustus 2018, 06:28:14 »
@Michiel 80: Doe ik vanavond even.

@NS264: Fijn  (y) Ik mistte er al een paar. Wat was er aan de hand? Ik kon op het forum zo 1-2-3 niks vinden.

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1078
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Station Rekerdam
« Reactie #81 Gepost op: 16 augustus 2018, 08:07:54 »
@Michiel 80:

Michiel 80

  • Offline Offline
  • Berichten: 512
    • Spoorbaan van de Van Dijken
Re: Station Rekerdam
« Reactie #82 Gepost op: 16 augustus 2018, 15:59:02 »
netjes!  (y)

Geert Kraai

  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • De Vallei
Re: Station Rekerdam
« Reactie #83 Gepost op: 16 augustus 2018, 20:45:38 »
Netjes hoor, hoe breed is je perron eigenlijk?
Schaal H0 - NS tijdperk IV-V. Met hier en daar wat verdwaalde modellen uit andere tijdperken / landen.

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1078
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Station Rekerdam
« Reactie #84 Gepost op: 16 augustus 2018, 20:58:43 »
@Michiel 80: Dank!

@Geert Kraai: Ook dank! Net opgementen 58mm. Omdat ik van nature vrij lui ben, is het eigenlijk precies de helft van een Auhaugen plaatje (er zit namelijk zo'n lelijke naad in het midden) + aan beide zijden de enkele rij tegels. Het is smal, maar in werkelijkheid komen smallere perrons voor zoals Dronrijp.

Geert Kraai

  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • De Vallei
Re: Station Rekerdam
« Reactie #85 Gepost op: 16 augustus 2018, 21:00:09 »
Ha Joran,

Dank voor je reactie. Het perron oogt nog vrij ruim vind ik, dus 58mm is netjes. Ik ben zelf ook precies aan het passen en meten voor een optimaal, maar toch zo smal mogelijk perron. Vandaar :)

Schaal H0 - NS tijdperk IV-V. Met hier en daar wat verdwaalde modellen uit andere tijdperken / landen.

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1078
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Station Rekerdam
« Reactie #86 Gepost op: 16 augustus 2018, 21:34:53 »
Ik ben ooit speciaal hiervoor even bij Dronrijp gaan kijken toen ik onderweg was naar Leeuwarden. Daar is het perron slechts 8 tegels breed (zie: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=42371.msg3221628064#msg3221628064). Dat zou bij een tegel van 30x30 uitkomen op 240cm (excl de betonnen randen, die heb ik meegeteld bij de 58mm). Dat zou 2,75cm in H0 zijn. Maar de Auhagen tegels zijn omgerekend volgens mij groter dan die in het echt. En 2,75cm is wel heel smal. Mijn idee is wel een beetje dat alles wel mogelijk is (afhankelijk van het tijdsbeeld). Zie hier bijvoorbeeld: https://www.flickr.com/photos/131784402@N06/18488619765/in/pool-1366498@N21/.
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2018, 21:36:57 door Joran »

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1078
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Station Rekerdam
« Reactie #87 Gepost op: 26 september 2018, 13:00:00 »


Op het eerste gezicht gebeurt er nauwelijks wat vergeleken met de laatste foto. Maar toch is er wel wat aan de hand. Zo is het hekwerk in de verf gezet, het perron geweatherd en op zijn plek gelijmd. Ook is de eerste ballast tegen het perron geplaatst. Alleen vergeten een blokscheiding te maken. Dat moet dus nog.

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1219
  • Hier waakt de kat!
    • Flickr pagina
Re: Station Rekerdam
« Reactie #88 Gepost op: 26 september 2018, 13:09:02 »
Mooi perron! Gut, blokscheiding of ES lassen plaatsen. Nooit aan gedacht maar een goed idee!  (y)

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1078
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Station Rekerdam
« Reactie #89 Gepost op: 04 oktober 2018, 22:15:18 »
Beetje bij beetje verder met (vanaf het inrijden gezien) de eerste module van het station. Zo wilde ik hier een dwergsein plaatsen. Maar het eerste de beste rijtuig dat ik probeerde kon al amper passeren langs dit sein. Dat zou betekenen dat het sein verder van het wissel af zou moeten en zodoende zou de effectieve perronlengte afnemen. Daarom besloten het sein verhoogd achter het perron aan de linkerzijde te zetten. Zou wel betekenen dat de trein het omloop wissel zou kunnen bezet houden. Een andere optie zou een seinbrug zijn, maar ja dat is wel erg overdreven voor zo'n gat als Rekerdam. Het omloopspoor zal toch nauwelijks gebruikt gaan worden.



Ik moest ook nog een blokscheiding maken. Was natuurlijk veel makkelijk om dit voor het ballasten en zeker voor het plaatsen van het perron al te doen. Maar och waarom makkelijk doen. Wel helaas de andere spoorstaaf geraakt, deze even met een polijst papiertje behandeld.



Omdat het sein verplaatst, is de kabelgoot aan de voorzijde ook niet meer nodig.



Toen alle ballast die er uit moest om bovenstaande te klaren maar opgevuld.



En het ballasten aan de voorzijde verder afgerond.