Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N  (gelezen 57130 keer)

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #90 Gepost op: 07 mei 2018, 09:20:23 »
<a href="https://www.youtube.com/v/1gNUdWwCZUs" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/1gNUdWwCZUs</a>

Verander hetgeheel zo:
[ flash=400,400 ]https://www.youtube.com/v/1gNUdWwCZUs[ /flash ]

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #91 Gepost op: 07 mei 2018, 10:06:26 »
Dank Gerard! Het posten op verschillende fora maakt dat ik soms vergis waar welke code hoort. Excuus.

Groet,

Hoontje

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #92 Gepost op: 20 mei 2018, 18:22:37 »
Bouwupdate:

In deze update de aankleding van een perceel nabij de spoorwegovergang op de module [Helix Tilburg].



Moerstraat 1 is een fictief huis wat ik nabij de spoorwegovergang (die wel echt bestaan heeft) heb neergezet.
Het was mijn allereerste Markenburg bouwpakket en is alweer 3 jaar oud ofzo. Het heeft op verschillende modules gestaan en dat is het gebouwtje wel aan te zien.
Ik wil er iets origineels mee gaan doen, wat weet ik nog niet precies...



Luchtfoto van het bedoelde perceel(tje)...



Met luciferhoutjes probeer ik mijn inspiratie aan te wakkeren. In de jaren '80 - '90 hadden wij een soort bloembakken van spoorbielzen in de tuin.
Ik ga dat na proberen te bootsen...



Wat 'bielzen' van luciferhoutjes en enkele stoeptegels (Markenburg) later...



Ook staat er zo'n bekende betonnen schutting tussen spoordijk & perceel...



Als afscheiding tussen de landweg naar de boerderij ligt ook zo'n 'bloembak'. De stoeptegels worden met grind omgeven en vormen zo een dikke oprijlaan...

Tijdens de snuffelmarkt in Lochem vorige week, kwam ik een setje 'glaszetters' van NOCH tegen. Ik wist gelijk wat ik wilde gaan maken! Dit pand heeft geen interieur, wel verlichting. Dus het ziet er leeg en doods uit. Wat nou als ik het als een soort sloop/verkoop/renovatie/sanerings-project uitvoer?
Wat bouwvolk eromheen en dan kijken wat het oplevert. Doch, de glaszetters hebben wel zo'n speciale bestelbus nodig...



Een Volkswagen T3 bestel van MiNi's wordt de basis.



Imperiaal van styreenstrips erop. FKS Modellbau heeft hele mooie filigrijnen, maar ik wil dit echt 'from scratch' zelf maken.
Aan de achterkant steekt de imperiaal over, tot loodrecht boven de achterbumper. Straks komt er ook een laddertje...





Imperiaal in kleur (Revell 91)



Met een styreen hoekprofieltje en NOCH bonenstaak-houtjes die ik over had, wordt de glasdrager gemaakt...



Een brandweerauto (die vanwege een ander project al ontmanteld werd) doneert een stuk ladder...







Eindresultaat. Transfer voor de nummerplaat en het glas is uit blisterverpakkingen geknipt.
In het setje van NOCH zit ook wel glas, maar dat is m.i. veel te dik!



Eindresultaat op de baan, glaszetters pakken er net een ruit af...



Close-up van de stuk geslagen ruit...

Rondom het huis wil ik ook nog wel wat actie. In de achtertuin heb ik een vuilcontainer met pallets en losse troepjes gezet. Hier gaat sloopafval in. Een setje Timmerlui van NOCH sjouwt rond het huis met balken. Ook heb ik van Vera haar 'Trein en Zoo' een mannetje wat ze overhad mogen hebben. Namelijk de kruiwagen sjouwer...
Met het nodige groen om het huisje heen, is het een leuk tafereeltje geworden, al zeg ik het zelf. Nog enkele plaatjes en doorkijkjes ter vermaak...















Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #93 Gepost op: 18 juli 2018, 15:09:12 »
Bouwupdate:

Wauw, gewoon 2 maanden geen updates...   :o  Is er dan niets gedaan?! Jawel. De baan is inmiddels weer opgebouwd en ik ben bezig geweest met het plannen van de scenery op de volgende module, [Venneweg]. In Hilversum enkele huisjes gekocht bij Markenburg en deze worden een voor een in elkaar gezet. Via de videoblog: "Hoontje's How To..." kun je de vorderingen hiervan volgen...
Na Hilversum ben ik dus lekker aan het bouwen gegaan, met onderstaande foto's als gevolg;





In het kader van "Zoek de werkplek" afgelopen week de boel maar eens gekuist en tadaa:





Gevonden!   ;D

Videoblog:

Jaja, Hoontje wordt modern! Op Hilversum waren er veel mensen die vroegen "Hoe doe je dit? Hoe heb je dat gedaan? Wil je eens uitleggen etc. etc." Het forum wordt vaak wel gevonden, maar hier beschrijf ik niet vaak stap voor stap hoe ik iets doe of hoe ik wat maak. Geinspireerd door een VLOG op youtube, dacht ik, dat moet toch ook met mijn geknutsel kunnen?
Dus ik heb mijn youtube-kanaal opgepoetst en de eerste VLOG is dus een feit.

VIDEO BLOG Hoontje's How To:...


Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #94 Gepost op: 22 juli 2018, 17:03:39 »
Deel II uit deze serie van Hoontje's How To... staat online vanaf nu en vind je hier:

YOUTUBElink naar mijn kanaal

In deze vlog laat ik dus zien hoe ik in een Markenburg huisje kamers inbouw en zie je een sneakpeak hoe ik vervolgens de kamers inricht.
Woensdag komt deel III online.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #95 Gepost op: 22 juli 2018, 17:16:53 »
Leuk filmpje, misschien ook even de link in dit draadje zetten?  :)

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=78073.0

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #96 Gepost op: 22 juli 2018, 21:25:59 »
 Dank voor de tip! Ga ik doen. En dank voor het compliment.

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #97 Gepost op: 25 juli 2018, 23:33:40 »
Bouwupdate:

Hallo allemaal, door al het 'vlog-geweld' en de zomer en werken en branden blussen (dat laatste valt hier in de regio wel mee gelukkig), komt er van de hobby weinig. Het feit ook dat de baan 2 maanden uit elkaar lag, hielp niet mee.
Inmiddels ben ik bezig met de module [Venneweg], nu de module [Helix Tilburg] ver af is, aan te kleden.
Tegen de achterwand van deze module komen enkele vrijstaande en 2-onder-1-kap woningen te staan. Natuurlijk krijgt elke woning weer een specifieke scène, dus ik kan lekker creatief bezig gaan!
De baan reed vandaag probleemloos, ondanks de hitte, dat was erg fijn! Want zoals gezegd, heeft hij dus 2 maanden stilgestaan. Wel moeten poetsen (Ik ben ATF-loos), maar dat hoort erbij!

Op de module [Venneweg] komen huizen van Markenburg, uit de thema's Heistraat en Oranjelaan. De eerste woning is Oranjelaan 43.
In mijn vlog; Hoontje's How To... Markenburg's Oranjelaan 43... zie je hier in verschillende video's de voortgang van.

Doch hier even een samenvatting met behulp van foto's.



Het skelet van het huisje. Uiteraard wordt er een interieur ingebouwd. Tijdens dat inbouwen, ontdekte ik dat mijn eigenlijke scène niet zou lukken. Ik wilde een vrouw in de keuken aan de afwas uitbeelden, echter paste het keukenblok er niet mooi in. Dus heb ik wat anders bedacht. Toen zat er echter wel al de woonkamer in, dat is niet zo erg, een woning met gesloten gordijnen is ook zo raar overdag...





De ingerichte woonkamer. Opnieuw een setje van DM-toys gebruikt. Erg fijn werken en hun assortiment groeit met de dag zo lijkt het...



Vandaag met de garage aan het stoeien geweest. Na het mislukken van de keukenscène, heb ik bedacht dat er een 'fietsenmaker-aan-huis' komt. Vanuit de garage worden fietsen verkocht. Ik heb in Rijen samen met mijn vader ooit op 13 jarige leeftijd bij zo'n fietsenmaker-aan-huis m'n eerste grote fiets voor school gehaald. Dus dat was de inspiratie voor deze scène...



De inrichting van de garage bestaat opnieuw uit DM-toys sets (werkbanken) en enkele spullen uit de rommeldoos, zoals fietsen van FALLER, een poppetje van NOCH en een krik en las-apparaat uit een andere NOCH of Preiser set. Alles is op een bodemplaatje opgebouwd, wat makkelijk werken is. Later plak ik het gewoon geheel in de garagebox...





De muren waren erg kaal. Mijn ega merkte laatst ook al op; "Je moet ook wel wat aan de muur hangen hoor! Anders is het zo kaal." Dus er kwamen een verkeersbord en reclame uitingen aan de muur...



Als laatste het dak erop en TL verlichting (2 hellwitte LEDS in een witte omlijsting) met bovenstaand eindresultaat. Uiteraard moeten de buitenmuren nog aangekleed worden en een garagedeur erin gehangen worden, dat gebeurd later...
Ook ga ik bij Artitec nog fietsen bestellen, zodat straks buiten op de oprit voor de garage een 'fietsenzee' ontstaat waar klanten kunnen neuzen! Zie het al helemaal voor me!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2018, 23:40:22 door Hoontje »

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #98 Gepost op: 03 augustus 2018, 22:26:36 »
De nieuwste vlog staat online:

YOUTUBE


Tot zover,

Groetjes,

Hoontje
« Laatst bewerkt op: 04 augustus 2018, 06:28:14 door Hoontje. Reden: broken URL fixxed »

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7833
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #99 Gepost op: 04 augustus 2018, 14:59:48 »
Ik mis mijn ouders nog bij het station, die daar als vrijwillige gastheer/vrouw werken.  8) Dat die fietsen in Rijen meestal mooi opgeruimd in het rek staan, komt omdat mijn pa nogal fanatiek rondslingerende fietsen een plek (helemaal achteraan  ;) ) in de rekken geeft.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #100 Gepost op: 04 augustus 2018, 23:39:26 »
Ha Sven,

Wat leuk. Misschien doe ik er wel wat mee als ik met die module verder ga :)
Dankjewel voor het delen,

Groetjes

Hoontje

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #101 Gepost op: 08 augustus 2018, 23:54:28 »
VLOG-update:

Hallo allemaal,

Op de valreep van de woensdag...

[youtube]2X_oUMd-5P8[/youtube]

De nieuwste vlog. In deze aflevering plaats ik het Markenburg huisje; oranjelaan 43, op mijn modulebaan en laat ik zien hoe ik de omgeving begin vorm te geven.

Kijk je mee?

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #102 Gepost op: 09 augustus 2018, 00:06:07 »
Bouwupdate:

Vanmiddag weer wat kunnen knutselen tussen het opnemen van de nieuwste VLOG door.
Het Markenburg huisje, Oranjelaan 43, is geplaatst op de modulebaan en ik ben begonnen met het aanleggen van het omliggende groen. Verdere details volgen binnenkort nog, zoals een berg fietsen en natuurlijk Preisertjes.
Enkele foto's...



Het huisje is geplaatst, draden zijn reeds weggewerkt en ik heb de omliggende bodem al in de juiste grondkleur gezet. Basis bruin en grijs, beiden acrylverf van de ACTION. Zo krijg ik al een indruk waar een en ander moet komen. Groene ondergrond maak ik eigenlijk niet meer, aangezien dan het gras heel erg snel als een soort 'neon' kleur overkomt en erg druk oogt...



De oprit en latere 'fietsenstalling' rondom de garage is gemaakt van BUSCH ballast licht grijs en wat Woodland Fine Turfs. Ik leg e.e.a. aan met de 'ballast methode' waarbij je alles indruppelt met verdunde houtlijm...



De voortuin heeft een gazonnetje van Woodland Fine Turf gekregen. De boom is zelf gemaakt van klei/koperdraad/foliages/fineturf...



Aan de rechterkant van deze module staat de module [Helix Tilburg]. Daardoor een raar hoogteverschil. Met clump foliage probeer ik dat wat op te vangen. Daarnaast moet de erfafscheiding tussen gazon en 'wild-groen' nog geplaatst worden...



Een 'Preiser-view' foto waarop de dieptewerking al merkbaar begint te worden richting de achterwand...



Het totaal overzicht van dit perceel. Wat ik zei; de overige details volgen later. Eerst moet dit allemaal drogen etc...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8474
    • Midland
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #103 Gepost op: 09 augustus 2018, 08:05:09 »
Hoi,

Daar kun je veel details kwijt.

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #104 Gepost op: 12 augustus 2018, 17:32:13 »
Zondag, vlogdag!

Vandaag de erfafscheiding maken en plaatsen rondom het vorige week geplaatste Markenburg huisje. Kijk je weer mee?

VLOG vind je hier!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje