Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Perronhoogte TP3 door Gerco van Beelen
Vandaag om 10:55:09
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Pauldg
Vandaag om 10:50:12
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door MartinRT
Vandaag om 10:47:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Hans GJ
Vandaag om 10:47:11
zelfbouw diesel vijf (DE-5) door FritsT
Vandaag om 10:22:10
De Hondsrugbaan door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:22:09
Verschil leveranciers DCC decoders? door spoorijzer
Vandaag om 10:19:50
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 10:18:27
US diorama in H0 door ES44C4
Vandaag om 10:09:14
Zee. Land. door AB 7216
Vandaag om 10:05:01
Schneidersein door W.Broere
Vandaag om 10:04:53
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MOVisser
Vandaag om 09:56:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:52:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
  

Auteur Topic: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N  (gelezen 57038 keer)

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #120 Gepost op: 07 januari 2019, 15:03:54 »
@Koen nee. Frustraties blijven nog even. Als m'n diploma er is niet meer hoop ik!

@Pieter hij komt te staan richting Hulten. In werkelijkheid staat daar een oude Romneyloods (waar geen criminele activiteiten in plaatsvinden hoor!) Qua tijdperk zit het wel ok. De omgeving is nagenoeg onveranderd. Ik behoud m'n tijdperk dus qua rollend materieel. Staan de treinen uit '70-'80 op de baan, is het toch IV, '90-2000 V etc etc. :) Qua MCC auto's probeer ik hetzelfde te doen. Dus ga proberen de oude DAF van de brandweer te maken én de nieuwere VOLVO en Mercedes.

Groetjes

Hoontje

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
    • Midland
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #121 Gepost op: 07 januari 2019, 15:42:11 »
Veel suc6 dan, en laat je hobby de ontspanning zijn.

Gr Koen

Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #122 Gepost op: 17 januari 2019, 12:23:47 »
Bouwupdate:

Afgelopen 2 weken bezig geweest met het groen en de 'finishing touches' rond het drugslab. Daarbij heb ik voor het eerst de elektrostaat van RTS (de Greenkeeper 25KV) gebruikt. Het resultaat is mooi, maar om nu te zeggen dat er met het blote oog er veel verschil is waar te nemen ten opzichte van de eerder ingestrooide grasjes met de 'stofzuigermethode'; nee dat niet. In schaal H0 zie je wel verschil, op mijn testplank heb ik 12mm grassprieten gebruikt, dan is het heel duidelijk en mooier met de greenkeeper! Bon, Hieronder een uitgebreid fotoverslag van de vorderingen. Eerst een paar overzichtsfoto's, zodat je de vorderingen in het grotere geheel ziet. daarna verschillende detailopnamen.



Start van de aanleg van het perceel. Het Romneyloodsje wordt uitgemeten op het perceel. Daarna wordt de ondergrond nog verder in een basiskleur geverfd, zodat het grijs/blauw van de onderplaat niet meer opvalt straks...



Perceel met het 'basis' groen en bestrating. De eerste bossages zijn aangebracht, verdere details ontbreken nog...



Perceel met 'basis' groen, uitgebreid met grassen en bosjes. Achterin zijn wat bomen verschenen en de eerste grote details, zoals een tank naast de loods zijn zichtbaar geworden...



Het eindresultaat. Een desolate loods met vervuiling rondom en een louche handelaar die zijn vrachtwagentje vol laadt met spullen...



De aanleg van rijplaten. Een oprit naar de loods ontbreekt, dus zijn er provisorisch rijplaten neergelegd...



Preiserperspectief. Goed te zien is dat de loods erg donker is en de inrichting (bijna) niet te zien is. Dat is de bedoeling, alleen als het licht in de loods brand, moet je zien wat er in gehuisvest is!



De poort komt nog van mijn oude MC de Spoorstaaf modules, werkstatt Alschüberg. De waarschuwingsborden heb ik erop gelaten voor wat extra details...



Een zogenaamde 'controlefoto'. Met behulp van dit soort foto's kijk ik of het beeld in m'n hoofd ook tot leven is aan het komen en anderen kunnen zien wat mijn intenties zijn om te laten zien. Daarnaast kan ik zo beter bepalen of kleuren kloppen en bijvoorbeeld alles goed aansluit bij de achterwand.
Gemiddeld bij een perceel als dit schiet ik zo'n 10-20 bruikbare controlefoto's...



Zelfde soort controlefoto. Nu dus met toegevoegde details en grasjes...





Detailfoto's van ingestrooid met gras, maar nog niet het overtollige materiaal weggezogen...







Zelfde locatie, zelfde details, alleen nu helemaal af en met weggezogen overtollige materialen...





Op bovenstaande foto's een grote tank. Ook afkomstig van de oude clubbaan modules. Toen al verouderd met poeders en allerlei details erop aangebracht...

Ter afsluiting nog wat random detailfoto's van dit perceel:















Op naar de achtertuin van de buren! Inmiddels zijn daar de voortuinen en achtertuinen van in aanleg, dat laat ik een andere keer zien!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje





Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #123 Gepost op: 26 januari 2019, 15:52:21 »
Bouwupdate:

Helaas, de examens heb ik niet mogen behalen. Ik werkte te netjes en lette teveel op details... Ok, dan pas ik dat toch toe in deze hobby? ;)

Dus verder met de voortuinen en opritten van de beider woningen aan de Venneweg 24 en 26.



De voortuin voor het brandende pand wordt eenvoudig. Anders kun je amper binnenkijken en dat is bij dit huis echt de bedoeling.
Het fel groen is onverdunde acrylverf. Zeer chemisch kleurtje op de foto, in het echt valt het mee...



Terwijl de verf droogt, begonnen met de beider opritten voor de woningen. Links modern, volledig betegeld met stoeptegels van Markenburg. Ik heb ze uit de set gehaald van de perondelen B van Markenburg, deze had ik nog over. Rechts is grind gestrooid van Busch...





Details van de opritten. Minimaal groen, dat komt dadelijk. Het gras is met een elektrostaat geplant. Ook de kleine bosjes links van de linker oprit. Het effect blijft me verbazen van het apparaat...



De voortuin voor het brandende pand krijgt vorm. Heggetjes van schuurspons en wat groen strooisel. Dat laatste is de 'supermix' van Anita Decor. De oprit ligt vol met Woodland Scenics fine turf 'earth' en 'dark green'. Daaronder, nu niet zichtbaar, een grindpaadje van Busch ballast grey.



Beide opritten. Links is klaar. Het gras is van Faller 'dark green' en dus met behulp van de electrostaat geplant. De auto is van Busch, voorzien van NL kentekenplaat en wat extra details natuurlijk...





Details van de voortuin voor het brandende pand. Het ligt hier nog vol met groen en is nog niet goed droog. Straks zuig ik al het overtollige groen weg met de stofzuiger. Kijken of dan de grindpaadjes, tegels en details te zien gaan zijn...



Detailoverzicht van de voortuin voor het brandende pand, nu is al het overtollige groen weggezogen. Duidelijk zichtbaar is het grind op de oprit en een paadje naar de poort naast het huis...



Even een tussendoor totaalplaatje. Links van no. 24 is dat perceel ook al geverfd in voorbereiding op de scenery aldaar. Wat daar komt weet ik nu nog niet precies...

Tot zover vandaag,

Groetjes,

Hoontje

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #124 Gepost op: 30 januari 2019, 17:18:05 »
Bouwupdate:

Vandaag eventjes geknutseld. Maar het wilde een keer niet lekker, dus niet teveel gedaan.
Op het programma stond de achtertuin van het brandende pand. Hij is wat simpel ingericht met een gazon, wat bossages en kinderspeeltoestellen.
Enkele foto's:



Met het rechterhuis ben ik dus bezig in de achtertuin. Zo zag het eruit voor ik begon...



In plaats van sneeuw, viel hier statisch gras uit de lucht...



De boel gekuist met een stofzuiger. Tadaa een mooi strak, groen gazon!



Ik heb wat losse tegels als wandelpad gelegd door de tuin van de achterdeur naar de poort. Die lagen er eerst, daarna heb ik het gras eromheen gestrooid. Wel opletten dat er geen lijm bovenop de tegels zit, want dan verdwijnen ze dus...



Een mooie grasmat met verschillende tinten groen...



Vanuit deze hoek ziet het er al redelijk af uit. Ook in de achtergrond is groen geplaatst in overgang naar de achtergrondfoto...



De speeltoestellen, een glijbaan en een zandbak. De zandbak is natuurlijk goed gevuld met zand (Busch). Ook hebben de spelende kinderen wat gemorst...



Een totaaloverzicht van dit perceel, Venneweg 26. Ik ben voor nu tevreden. Aan straat komen nog straatlantaarns en enkele details, maar verder laat ik het zo denk ik. Anders wordt het al snel te druk. Heb nog wat met bomen zitten spelen, maar wat ik zei; dat gaf teveel onrust...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #125 Gepost op: 30 januari 2019, 17:33:16 »
Ziet er leuk uit!

Ik heb wel een tip voor de volgende keer; bij de overgang tussen 2 'platen' met trottoirtegels zou ik volgende keer 1 reepje tegels wegsnijden, zodat het patroon doorloopt. Trottoirs zijn meestal in het geheel in halfverband (als dat ook zo heet met 30x30 tegels) gestraat. Nu liggen bij de naad de tegels "vierkant" tegen elkaar aan.



Die "grind" oprit is goed gelukt zeg!
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2019, 17:40:02 door Niekleair »
Oeps!

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #126 Gepost op: 30 januari 2019, 22:36:53 »
Dank voor de tip. Ik heb het inderdaad "te snel" gebouwd. Heb een stukje verderop de stenen tandgewijs uitgesneden. Dat werkt het mooist.

Groetjes

Hoontje

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #127 Gepost op: 07 april 2019, 21:19:08 »
Bouwupdate:

Zo, ruim 2 maanden geen bouwupdate. Inmiddels zijn de Hoontje's How To's weer vlot getrokken en afgelopen week kwam langzaamaan in elk geval de zin om weer wat te bouwen terug. Wat onder andere geholpen heeft is het opruimen...  :oops:

Zo zag module Venneweg er het begin van de week nog uit:



Druk bezig!  :roll:  :roll:



Opgeruimd!  :mrgreen:



Ook de module Station Rijen anno 1980 werd gekuist, helaas heb ik daar geen 'zo zag hij er van te voren uit' foto van. Die lag overigens lang niet zo vol!

Omdat ik met m'n treinen wilde rijden, moet ik wel eerst nog sloop/breek/herstel werk uitvoeren aan de wisselstraat aan het begin van het schaduwstation. Hier ligt al een paar jaar een PECO Code 80 SL wissel in waarvan de wisseltong wat gammel is. Nu is er wederom een deel afgebroken en krijg ik hem echt niet meer herstelt. Dus een paar weken geleden bij H@ns nieuwe wissels gehaald. Ditmaal code 80 slanke wissels.



De bedoelde wisselstraat. Nu deze kapot is, kunnen treinen het schaduwstation niet in en uitrijden...



Close-up van de kapotte wissel...



Onder de baan de servo's en bedrading weggehaald...



Bovenop de baan stukken rails en beide wissels verwijderd. De nog complete en goed functionerende wissel wordt bewaard als reserve...



Eerst is het uitgaande spoor terug aangelegd. Deze wissel is uitgelijnd op het gat van de servo. Deze wissels zijn langer dan hun voorgangers, dus moet voor de andere wissel ook alle gaten opnieuw geboord worden...



Inpassen andere wissel. Omdat deze op de rand van de modulebak ligt, heb ik op de ondergrond een zwarte streep gezet waar de balk eindigt. De wissel moet voorbij die balk komen qua bediening, anders kan ik de servo niet goed monteren...



Het bovenste spoor ligt geheel op zijn plaats. Ook is de module overgang naar de Helix weer terug in orde gemaakt...



Close-up van de moduleovergang. Ik gebruik hier weer schroefjes waar de railsstaaf uiteinden op vastgesoldeerd zijn. Behoorlijk hufterproof...

De overige rails wordt op een ander moment teruggelegd. Ik pak dan gelijk een stuk aan in de helix wat me irriteert qua ligging. Hiervoor zijn echter nog extra spullen nodig. Die zijn onderweg.

Al bij al lekker bezig geweest!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje
« Laatst bewerkt op: 08 april 2019, 00:29:59 door Hoontje. Reden: Tikfouten herstellen »

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #128 Gepost op: 14 april 2019, 22:46:13 »
Bouwupdate:

Afgelopen weekend weer eens onvervalst 'treintjes-tijd'. Gisteren heel de dag eigenlijk bezig geweest met het rijdend krijgen van mijn NS 2454 van PIKO. Het onwillige hok kwam uiteindelijk met de juiste combinatie van CV instellingen, ATF en een glimmend geboende baan goed in beweging, zodat er vandaag lekker gereden kon worden. Helaas is de wisselstraat nog niet aangesloten in het schaduwstation, dus rondrijden ging niet. Pendelen van de Helix-sporen naar het Keerlusstation boven, was echter geen probleem.
Ook dus de 2454 laten rondsnorren. En een aantal foto's getrokken...



Terwijl onze fotograaf wacht om de overweg in de Moerstraat te mogen kruisen, sprint de NS 2454 als LLT de overweg over...



Hier rijdt hij langs de Moerstraat...



De nadering van de overloopwissels welke het begin van het emplacement bij Station Gilze-Rijen vormen. Zou de LLT richting Oosterhout-Zuid/Vijf Eiken gaan?



Jazeker, soepel glijdt de dame het afbuigend wissel naar spoor 2 van Station Gilze-Rijen op...



Zo van voren komen de beider dwergseinen ook mooi uit die de hoofdbaan en het aansluitwissel van de stamlijn beveiligen in omgekeerde richting...



Snorrend langs de Venneweg, waar het ruige land tussen bebouwing en dit spoor een groots spoorsverleden verbergt. Vroeger lag hier het rijke emplacement van Station Gilze-Rijen. Alleen dit spoor resteert daar nog van...



De beton schutting uit de jaren '70 is geheel volgeklad. Onze dame stoort zich er allerminst aan en snort rustig verder...



Na een minuut of vijf (dit baanvak mag maar met 30 km/h bereden worden) doemt in de verte het stations gebouw van Gilze-Rijen op...



De AOB wordt gekruist...



De ploeg vat 'effe een bakkie' bij de stationsmeester en informeren wanneer de Goederenloods onderhand eens opgeleverd wordt. De stationschef weet te melden dat dit nog wel even kan gaan duren, omdat er eerst andere projecten afgerond moeten worden wat verder richting Oosterhout/Breda...



De dame komt weer in beweging richting de rit naar de Vijf Eiken. Over ongeveer 3 uur (!) zal zij terugkeren met de wagens van de Peugeot en Citroen dealer aldaar...



Zo gezegd, zo gedaan, enkele uren later komt de dame terug met een aardige sleep LAEKKS'sen die onregelmatig geladen zijn. Tja, iedereen moet natuurlijk electrisch gaan rijden...



Terwijl ze verder stommelt, ontmoeten mensen elkaar onder de luifel van de zo opvallende abri van dit station...



De ploeg vervolgt zijn weg richting Tilburg Goederen, alwaar de fotograaf niet kan volgen, omdat hier het perron ophoudt...

De volgende dag:



De volgende dag is de dame alweer druk in de weer. Een 14 bakken tellende, goed belade autotrein aan de haak, brult ze voorbij station Gilze-Rijen, terwijl een stelletje viert dat ze elkaar weerzien!



Dat mijn sneltrein +5 minuten heeft i.v.m. dit dieselgeweld vind ik helemaal niet erg!



Snel gaat het niet, maar wat wil je met zo'n laaaaaaaaaange trein?! Ik zwaai de trein uit en ben benieuwd waar en hoe ik de volgende keer de dame zal treffen...


Tot zover,

Groetjes,

Hoontje  :police:

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #129 Gepost op: 01 april 2020, 23:07:55 »
Bouwupdate:

Pfoeh! Hier is al heel lang niets meer gebeurd! 5 april vorig jaar was de laatste dag dat er spanning op de baan gestaan heeft! Hij staat nog altijd stroomloos te wachten op 'betere tijden'. De aandacht ging vooral uit naar mijn Beursbaan en sinds februari ook naar mijn eigen bedrijf Hoontje's Creative World.
Nu door de Coronamaatregelen en de daarop voor mij enorm toegenomen werkdruk (ik werk nog altijd ook in de zorg en bij de brandweer) is het belangrijk om een goede verdeling tussen lichaam en geest te behouden. Kortom, ik heb weer gewoon échte hobbytijd ingepland. FF niets, heerlijk op de kamer prullen met klein spul!

Voordeel is dat ik nu een eigen resin 3D printer heb én dus 'gemakkelijk' zelf dingen kan maken. Zo ook interieurtjes! De tekeningen waren vrij te gebruiken via een .stil file aanbieder, voor eigen gebruik wel te verstaan. Na een uurtje printen had ik dus een interieurtje voor de keuken van mijn laatste huisje, Heistraat no. 29 van Markenburg.

Dit is een huis wat ik in alle ruimten inricht, de benedenverdieping bestaat uit een woonkamer, hal, keuken en bijkeuken. De hoofdscene wordt de 'was doen' in de bijkeuken en die is klaar.

Vandaag stond de keuken op het programma.





De scene van de huisvrouw die de was doet in de bijkeuken is al klaar. Je ziet er weinig van als de verlichting in het huisje niet brand...







De meubeltjes uit eigen printer. De stoelen en tafel zijn al geschilderd. Inmiddels is de tafel ook vervangen voor een niet kromgetrokken exemplaar.
De keuken is nog onbehandeld met verf, dat oogt altijd heel vreemd zo met de doorzichtige resin...



Ik verlies altijd veel tijd aan proefpassen en daar foto's van maken. Zo kom ik er namelijk achter wat de mooiste/handigste/leukste/best passende positie is van alles.



Van oude visitekaartjes en/of witte kartonnen kaartjes maak ik de vloer, wanden en plafonds...



Ramen teken ik ook op de wanden, deze worden later uitgesneden...



Uitsnijden van de ramen...





Proefpassen van alle wanden. Wat belangrijk is, is dat de wanden niet uitsteken en de raamkozijnen ook echt helemaal vrij zijn. Hier komen later namelijk nog delen van het bouwpakket doorheen of op en dan moet het wel blijven passen!



Alle wanden op kleur gebracht. Ditmaal met gebroken wit. De deuren teken ik met een fineliner. Markenburg heeft sinds kort ook binnendeuren in het assortiment, maar die heb ik nog niet gekocht. Die ga ik in een volgend project gebruiken denk ik...



Nogmaals proefpassen van de meubels...



De eerste meubels met een heel klein beetje houtlijm op hun plaats bevestigd. Er wonen nette Preisertjes, de stoelen zijn netjes aangeschoven. Ik denk erover om nog een krant opgevouwen op tafel te leggen, of een fruitmandje ofzo. Maar dat is voor een volgende keer. Eerst de keuken nog verder schilderen...

Heerlijk om weer eens lekker gewoon te kunnen frutten! Of en hoe snel de volgende update komt, weet ik nog niet!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
    • Midland
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #130 Gepost op: 02 april 2020, 08:46:44 »
Leuke resultaten tot nu toe met de 3D-printer.

Fraaie beelden van de rondrit over de baan.

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #131 Gepost op: 26 april 2020, 00:49:46 »
Bouwupdate:

@Koen, dank je wel!

Afgelopen week kwamen de LED's binnen waar ik al heel lang op zit te wachten. Daardoor konden verschillende projecten 'vlot getrokken worden'. Waaronder de woning waar ik momenteel mee bezig ben voor op de module [Venneweg]. Dat is dezelfde woning, als waar ik enkele weken geleden een keukentje in bouwde. De benedenverdieping was af, maar ik zat dus te wachten op de LEDs waardoor het plafond en de boven verdieping niet afgemaakt konden worden.











Zonder LED's zie je niets van het interieur. Ik ben vooral bezig geweest met het plaatsen van de buitenmuren. Helaas lieten er veel steentjes los, maar net als in het 1:1 voorbeeld, komt er flink wat begroeiing tegen dit pand, dus hopelijk valt het dan minder op.

Dit huisje kenmerkt zich door grote open raampartijen in het dak, maar wat ik op zolder wil gaan doen weet ik nog niet... Een weedplantage is wel leuk... Maar ja, er is al zoveel te zien op deze module. Elk huis perceel wel een 'probleem'... Dus daar ga ik me nog even over beraden...



Voor het brandende huis heb ik even de brandweerwagens geplaatst. Hier komen later nog varianten met open luiken en uitgerolde slangen te staan. Dit is meer een 'mock up' voor het beeld. Het oogt al best goed vind ik!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #132 Gepost op: 26 april 2020, 10:49:09 »
Leuke updates weer  (y) je zou van die zolder-minder spectaculair- een treinen zolder kunnen maken met uitgeprinte modulebakken of iets dergelijks.
Groeten,
Richard

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #133 Gepost op: 30 april 2020, 19:06:58 »
Oh dat is ook leuk :D dank voor de tip.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7825
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #134 Gepost op: 30 april 2020, 21:20:43 »
Dat gebogen tafeltje  kun je toch even in kokend water leggen en dan op iets plats, zodat ie weer recht is?
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.