Overigens, kan iemand voor de zekerheid wat testen? Gaat de tegenovergestelde uitgang van de DR4018 ook echt uit als je snel hetzelfde adres achter elkaar Recht en Afbuigen schakelt? Dus niet dat per ongeluk beide uitgangen aan staan omdat de eerste zijn puls af maakt...
Wat de pulsduur betreft: dat is genoeg als je ook de dimmer van de uitgang afstemt. Bij de Engelse wissels van Peco is de slag maar heel kort. Bovendien kun je op de Fulgurex en de schakelaars iets naar binnen draaien waardoor de schakel gang iets korter wordt.
Het niet in de eindstand komen van de Fulgurex lijkt mij totaal niet ter zake doen. Feitelijk stuur je een gewoon gelijkstroom motortje aan. Niks aparts, lijkt me. Of sla ik nu de plank mis?
In het schaduwstation hebben we op exact dezelfde manier 20 Conrad wisselmotoren aan de 4018 gehangen: geen centje pijn. Let wel: ANDERE batch transistors,
wel dezelfde, natuurlijk.
https://youtu.be/JwJxDPF8ODM
Handbediening (bijv. via de MultiMaus) is in combinatie met Preset13 niet zinvol: het wissel zal niet volledig omgelegd worden.
Of er enige relatie tussen een (te korte) pulsduur en de in rook opgaande hulpschakelingen van Gerke kan ik verder niet beoordelen.
Kleine aanvulling:Citaat van: Bert_Apd op 01 November 2016, 17:50:27Handbediening (bijv. via de MultiMaus) is in combinatie met Preset 13 niet zinvol: het wissel zal niet volledig omgelegd worden.Misschien zo standaard maar op veel centrales kan je ook voor handbedienen een minimale pulsduur instellen.
Handbediening (bijv. via de MultiMaus) is in combinatie met Preset 13 niet zinvol: het wissel zal niet volledig omgelegd worden.
Wat overigens ook nog speelt: de schakelgang of zo je wil de stelweg van de Fulgurexen is natuurlijk op nog een andere wijze te beperken
@ Timo: jouw verhaal van de motortjes in de middenstand in relatie tot het (mogelijk) doorbranden snap ik niet. Wat maakt het verschil in het feit dat het motortje stopt door óf het eindcontact van de Fulgurex of het wegvallen van de schakelpuls? In beide gevallen staat het motortje toch gewoon stil als weer omgepoold wordt? Of zie ik dat verkeerd?
@Bert, wat is de maximale tijd van de bijvoorbeeld de DR5000? En andere centrales?