Om de wissels te bedienen heb je die APP toch helemaal niet nodig, hetzelfde gaat gewoon rechtstreeks met de Multi-Maus.Waarom moeilijker dan noodzakelijk.
Heeft Gert dat nu allemaal nodig? Al die extra aansluitbussen en systemen aan boord? Hij wil graag de wissels en seinen makkelijker besturen. Hij weet nog niet eens of dat digitaal gemakkelijker is dan wat hij nu doet. Kan jij dat met de DR5000 gemakkelijker?Groeten Ronald.
Nee dat heeft Gert niet nodig maar met het oog op de toekomst kan het makkelijk zijn.
Nou, omdat wissels en seinen bedienen met de Maus helemaal niet zo praktisch is. Ook niet op een pendelbaantje met 8 wissels en 10 seinen. Je moet het gekozen nummer voor ieder wissel en ieder sein uit je hoofd kennen.
Wisselstraatbesturing kent het apparaat bij mijn weten niet, zodat je ieder wissel en ieder sein ook nog apart op de Maus moet kiezen en bedienen.
Dan is een analoog schakeltableau eigenlijk handiger.
Die app is in feite een virtueel tableau en als de app ook nog wisselstraatbesturing kent, lijkt het mij een handig hulpmiddel en wordt het misschien de moeite waard om de wissels en seinen van decoders te voorzien.
Wisselstraten zijn in de roco app gewoon te maken (je moet even weten hoe het moet),
Wat mij betreft zeker voor banen die je handmatig maar digitaal wilt bedienen zeer gebruiksvriendelijk (en je hoeft geen adressen of namen te onthouden)
(Heb dus de Z21 (zwart) met alle aansluitmogelijkheden er op)
Op die app van Roco wijs je denk ik aan dat de trein van a naar b moet en dan wordt de rijweg ingesteld.
En kwa prijzen ligt het ook allemaal even dichtbij denk ik ?
Ik bedoel de Z21 kost ook 400,- , en als ik besluit toch voor de Digicentrale ga dan kom ik denk ik ook ongeveer op de die prijs.
Goedkoopste zal zijn met de Fleischmann schakelaars , maar dan zijn de mogelijkheden wel minder .. en het zelfde geldt denk ik voor een schakelpaneel.
Ik bedoel de Z21 kost ook 400,- ,
Mijn inschatting is dat vooral het schakelen van de seinen dan vrij snel vervelend wordt en ook gemakkelijk wordt verwaarloosd. Het is niet strikt noodzakelijk voor het heen en weer rijden van de treinen.