Ik heb een kleine Nederlands pendelbaantje , nu wil ik graag digitaal rijden en dat doe ik al met de roco multimaus.
Ik moet nu alleen nog de wissels en seinen digitaal hebben.
Het is best lastig om precies te weten te komen wat ik nodig ben voor zo'n kleine pendelbaan.
En als je automatisch wilt rijden, moeten de wissels gedigitaliseerd worden.
Deze staan alleen voor het visuele langs de baan. In ieder geval wel mooi.
Gert geeft aan een pendelbaan te hebben waar maximaal 2 treinen op pendelen. Dit betekent dat er 2 kopstationnetjes/haltes zijn met ieder 2 sporen. Bij ieder station ligt dus 1 wissel. De treinen zullen dus bij toerbeurt heen en weer rijden. Daarbij moet de trein naar het vrije spoor op het station kunnen rijden en daarvoor moet een wissel omgelegd worden. En als je automatisch wilt rijden, moeten de wissels gedigitaliseerd worden.
Misschien moet ik het inderdaad wat simpeler houden en wat ik heb handmatig gaan bedienen.
Waarom wil ik de seinen en wissels digitaliseren ? Tja goeie vraag , makkelijker?
Ik zag namelijk een filmpje over de ''Roco Z21 app'' , dit leek mij wel een heel handige app om de wissels in ieder geval te bedienen.
Ik heb ook de z21 gebruikt en ben later overgestapt op de digikeijs centrale.
Hoewel de z21 voor jou doel ook best goed kan werken kan ik je toch de dr5000 aanraden.
Met andere woorden, wat verwacht jij van een ander digitaal systeem dan de MultiMaus?
Ik ben overgestapt omdat ik ook met koploper rijdt. De z21 kan daar standaard niet mee omgaan dus heb je een andere interface nodig en die werkte bij mij niet zoals ik wou.
De DR5000 is gewoon zeer compleet en zoals ik al opmerkte heeft die alle denkbare bussen aan boord zodat die allerlei systemen aankan (bezetmelders bijvoorbeeld, r-bus en ook s88)