... Je moet een duidelijk "klik" van het relais kunnen horen.
Tijd voor een erg domme vraag: hoe kan ik die dcc adressen bedienen? Denk vooral basis aub. Ik snap niet wat ik moet doen
Is het handig om een DinaSys dummy signaal R/Gr/Ge aan te schaffen? Zie ik dan lampjes branden wanneer ik de wissel omzet?
Ik kan die outs niet los schakelen
maar dan natuurlijk wel zien of de servo en het lampje tegelijk reageren waardoor de decoder dus in preset 1 staat.
Wat voor een lampje heb ik dan nodig? Hoeveel volt?
Wij vermoeden nu dat de decoder niet in preset 1 komt.
... Citaat van: spip op 20 October 2016, 16:06:57Eerst decoder in preset 1 gezet (is niet te controleren of dat daadwerkelijk lukt).De actieve preset is wel te controleren:1. Reageert de DR4024 op acht achtereenvolgende DCC-adressen dan staat hij in Preset 0 of Preset 22. Reageert de DR4024 op vier achtereenvolgende DCC-adressen dan staat hij in Preset 13. Reageert de DR4024 op twee achtereenvolgende DCC-adressen dan staat hij in Preset 3Het reageren op DCC-adressen is te zien aan het kort oplichten (aan/uit) van de rode led tijdens het schakelen van de reeks achtereenvolgende adressen. Om dit te controleren hoef je helemaal geen servo of DR4102 aangesloten te hebben....
Eerst decoder in preset 1 gezet (is niet te controleren of dat daadwerkelijk lukt).
... hoe kan ik die dcc adressen bedienen? Denk vooral basis aub. Ik snap niet wat ik moet doen
Nu zou ik dus, de aanwijzing van Bert volgend, de outs 5 t/m 8 moeten bedienen.
Bij de puntstukwissels zit dus een probleem waarbij ik steeds kortsluiting krijg bij het rijden over het puntstuk. Een kant gaat goed, wissel om en andere kant geeft sluiting. Draai ik de draden vanuit de interface om is de kortsluiting aan de andere zijde.
Zolang het niet is gelukt om preset 1 in te stellen is testen met aangesloten servo's, relais en rails/wissels zinloos: als het relais niet correct bekrachtigd wordt zal er altijd bij het berijden van het wissel kortsluiting op het puntstuk blijven optreden, òf in de rechtdoorstand, òf in de afbuigende stand...
Ik snap niet wat jij zegt met 5 wissels, er kunnen geen 5 wissels bediend worden.