Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
VAM65
Vandaag
om 18:29:33
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Huup
Vandaag
om 18:12:47
Pfarrerwinkel bahn
door
741230
Vandaag
om 18:11:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 18:03:41
Led verlichting knippert
door
Menno
Vandaag
om 18:02:59
't Boemeltje
door
Huup
Vandaag
om 17:54:34
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Simplex
Vandaag
om 17:49:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 17:19:04
Via D naar een ABC rijtuig NS serie 7301-7308
door
klusser
Vandaag
om 17:18:57
Seinschakelaar
door
klusser
Vandaag
om 16:58:24
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
Michiel2
Vandaag
om 16:34:20
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor?
door
Peter Kleton
Vandaag
om 16:13:56
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
eemstede
Vandaag
om 15:29:57
Roco wagon openen
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 15:16:43
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 15:03:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:02:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 13:52:36
Raadplaatje
door
chrvdv37402
Vandaag
om 13:43:17
De wijntrein
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:39:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
grossraumwagen
Vandaag
om 13:13:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:02:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Falkenberg
Vandaag
om 09:44:21
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
Vandaag
om 09:06:48
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:54:42
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:55
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:09
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
02 October 2025, 22:46:17
Märklin 2025
door
Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:50:44
Mooi weer om buiten te spelen
door
Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:45:27
NS 3502 van zwart naar groen
door
orientexpress
02 October 2025, 20:59:27
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan na verhuizing
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Baanplan na verhuizing (gelezen 9645 keer)
Lrs1948
Offline
Berichten: 26
Re: Baanplan na verhuizing
«
Reactie #30 Gepost op:
25 September 2016, 22:27:11 »
Laurent,
Hier ga ik mee aan de slag. Eerst via Anyrail. Het resultaat zal ik hier tonen.
Het idee spreekt mij erg aan.
Ed
Gelogd
laurent
Offline
Berichten: 2789
Broem broem!
Re: Baanplan na verhuizing
«
Reactie #31 Gepost op:
25 September 2016, 23:43:21 »
Hoi Ed,
dat is mooi, ik ben ook bewust uit gegaan van jouw eerste opzet en ben aan die ruwe diamant wat aan slijpen. Nog steeds ruw, maar al wel iets fijner
. Ben benieuwd naar je eigen invulling hiervan.
Groet,
Laurent
Gelogd
Neem ook eens een kijkje op mijn
Youtube Kanaal
:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH
Tischbahning.de
Lrs1948
Offline
Berichten: 26
Re: Baanplan na verhuizing
«
Reactie #32 Gepost op:
27 September 2016, 23:32:26 »
Voorlopig laatste aanpassing.
Aantal zaken overgenomen maar linksboven zo gelaten.
Bovenste deel:
Schaduw station veel dingen aangepast aangezien ik de opstelsporen maximaal 2.10 mtr heb gemaakt.
Gelogd
tijgernootje
Offline
Berichten: 12261
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: Baanplan na verhuizing
«
Reactie #33 Gepost op:
28 September 2016, 16:23:05 »
Ik zou de opstelsporen links incl spoor ri draaischijf nog schuin leggen.
ofwel zorgen dat je links onder met die sporen meer naar rechts gaat,dan hoef je geen haakse hoek te maken om bij je draaischijf te komen met een loc.
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
laurent
Offline
Berichten: 2789
Broem broem!
Re: Baanplan na verhuizing
«
Reactie #34 Gepost op:
30 September 2016, 23:51:55 »
Ik vind het lastig hier echt wat zinnigs over te zeggen, alles dat ik op te merken had, heb ik eigenlijk wel verwerkt in mijn ontwerpopzet voor je. Je onderste perronspoor is nog steeds slecht bereikbaar vanaf links. Ik vind het ook nog steeds zonde dat je, ondanks de mooie ruimte die je hebt, gebruik blijft maken van de scherpe bochten en hoeken, zelfs in het spoor dat onder het viaduct door gaat, terwijl je daar flexrail gebruikt. Nog "erger" vind ik eigenlijk het gebruik van standaard boogstralen. Je hebt zoveel ruimte, laat zo'n trein mooi de bocht in glijden.
Verder volg ik de ingang van je schaduwstation nog niet helemaal. Die lus onder de baan ziet er, in mijn ogen, wat vreemd uit. Het hele schaduwstation mist voor mij trouwens echte logica, het ziet er, om eerlijk te zijn, een beetje uit als wat lukraak neergelegde spoortjes waarna je er vervolgens achter bent gekomen dat je ook onder de baan wilde keren, dus dat er ook nog maar bijgebouwd hebt, echter maar aan 1 kant. De lus rechts lijkt mij sowieso te kort om van enig functioneel nut te zijn, een trein is al snel te lang.
Goed, bovenstaande is persoonlijk en varieert per persoon. Als jij er blij mee bent, wie ben ik dan om je te zeggen dat je het niet mag bouwen. Onderstaande is wat minder mening en meer op feiten berust.
Nog wat praktische dingen: Ik zie een aantal S bochten opgebouwd uit standaard rails. Mijn ervaring met S bochten in R1 en zo nu en dan ook R2 van Märklin is dat dit zeer slechte effecten op de rij eigenschappen heeft. Er is bij mij in die stukken zeer veel ontspoord. Gelukkig, voor mij, bouwde ik dit op in de vloerbanen, dus was zo'n S bocht er net zo snel weer uit als dat ik hem erin had gelegd.
De krappe bocht naar je draaischijf. Kan een grote stoomlok daar überhaupt wel doorheen? Ziet eruit als een een industrieboog.
Gelogd
Neem ook eens een kijkje op mijn
Youtube Kanaal
:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH
Tischbahning.de
Lrs1948
Offline
Berichten: 26
Re: Baanplan na verhuizing
«
Reactie #35 Gepost op:
01 October 2016, 13:19:49 »
Laurent,
Je hebt gelijk met zoveel ruimte kan het mooier. Daarom heb ik dit ontwerp hier geplaatst om ervan te leren.
Ben nog even aan het tekenen geweest en weer terug gegaan naar de ruimte van de eerste plaatsing. De baan komt in ons volgende huis waar we nog niet wonen.
Het schaduw station is zo gelaten. De ervaring leert dat dit met getoond ontwerp goed gaat aangezien ik het net ook zo ongeveer heb. In de lussen stoppen geen treinen.
Ed
Schaduwstation:
Gelogd
Jan-Peter
Offline
Berichten: 2352
Bnlx treinendokter.
Re: Baanplan na verhuizing
«
Reactie #36 Gepost op:
01 October 2016, 13:32:26 »
Hoi,
Aardig plan. Is het een idee on de stations linker zijde viersporig uit te voeren? De achterste 2 sporen kunnen dan weg lopen achter de scenery/bomen/huisjes en zo het schaduw station bereiken.
Dat scheelt de twee wissels en de brug/tunnel voor de rivier en eventuele hoogte probleem met de keer lus.
Jan-Peter
(Mooie ruimte overigens).
Gelogd
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.
laurent
Offline
Berichten: 2789
Broem broem!
Re: Baanplan na verhuizing
«
Reactie #37 Gepost op:
01 October 2016, 21:14:52 »
Persoonlijk vind ik het mooier, echter zou ik aan het linker deel nog de doorgaande sporen en de zakkende sporen omleggen, dus doorgaand naar binnen leggen en zakkend naar buiten. Hierdoor kan je optimaal van je helling gebruik maken zonder last te hebben van kruisend spoor. Dat was ook de reden dat ik ze zo gelegd had. Kan je in anyrail hoogtes aangeven, want ik gok dat het het nu nog wat krapjes is.
Verder, het onderste spoor van de draaischijf vervangen door een kopspoor en de koleninstallatie tussen het huidige onderste kopspoor en het huidige bovenste spoor neerleggen waarbij het huidige onderste kopspoor dan een doorgaand spoor wordt dat voor het wissel alweer aantakt.
Gelogd
Neem ook eens een kijkje op mijn
Youtube Kanaal
:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH
Tischbahning.de
Lrs1948
Offline
Berichten: 26
Re: Baanplan na verhuizing
«
Reactie #38 Gepost op:
04 October 2016, 20:26:12 »
Dit is de laatste stand van zaken. De hellingen blijven onder de 3%.
Bovenbouw:
Onderbouw:
Nogmaals bedankt voor het meedenken.
Gelogd
Daan!
Offline
Berichten: 4562
Re: Baanplan na verhuizing
«
Reactie #39 Gepost op:
05 October 2016, 13:21:34 »
Wat mij opvalt, en wat me onhandig lijkt, is dat je het onderste perron aan de linkerkant geen toegang geeft tot de hoofdbaan. Is dit expres gedaan? Je beperkt je namelijk daardoor wel in de capaciteit van je hoofdbaan.
Aan de linkerkant is het eerste engelse wissel wat je tegenkomt een bottleneck. Alles wat vanuit het station de hoofdbaan (dus de linker 2 sporen aan de linkerkant) op moet, moet over dat engelse wissel. Aan de rechterkant doe je hetzelfde en maak je de rijmogelijkheden beperkt of in ieder geval zo dat de ene rijrichting sterk afhankelijk is van wat er op de andere rijrichting gebeurt. Als je de sporen vanaf rechts in het midden van je station laat komen en vanaf dan laat uitwaaieren, creëer je meer rijmogelijkheden.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan na verhuizing