(Ik was er dus niet mee bekend dat MäTrix ook oplossingen met 3 asb's produceert)
Er blijkt zich het volgende probleem voor te doen:In bogen wordt de snelheid zo ongeveer gehalveerd. En dat terwijl de cruiscontrol van de decoder aan staat. Dat betekent dat de boel in bogen zowat aan het vastlopen is. Dat is inderdaad ook voelbaar aan de weerstand die je voelt als je aan het vliegwiel van de motor draait.Ik heb geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Het tandwiel van de ombouwset heeft volgens mij voldoende speling ten opzichte van de oude tandwielen.Heel misschien had ik de asjes van de oude tandwielen wat dieper in het frame moeten slaan? Maar ik betwijfel dat, want tandwielen mogen volgens mij best wat losjes lopen.Een tweede punt (op zich wat minder erg) is dat je vooruitrijdend wat tandwielgeluiden hoort. Niet zo sterk, maar wel een beetje. Achteruitrijdend loopt de loc als een zonnetje (op rechte stukken).Ik ben benieuwd of iemand van jullie suggesties heeft voor oorzaken. Ik houd me in ieder geval aanbevolen.Groet, Bas
Omdat de Maxon veel minder stroom verbruikt dan de oude motor, is de uitloop bij topsnelheid gigantisch (gevoed door de stroombuffer). Ik schat al snel een kleine meter.
Met de hamer op een as slaan, hoe verzin je het...
Citaat van: wob op 22 September 2016, 11:01:32Omdat de Maxon veel minder stroom verbruikt dan de oude motor, is de uitloop bij topsnelheid gigantisch (gevoed door de stroombuffer). Die grotere uitloop komt niet door het lagere stroomverbruik, maar doordat de Maxon motor een ijzerloos anker heeft. Hij heeft daardoor geen last van de z.g. ankerkleef. Het vliegwiel helpt daar ook veel bij.
Omdat de Maxon veel minder stroom verbruikt dan de oude motor, is de uitloop bij topsnelheid gigantisch (gevoed door de stroombuffer).