......een vervoerder lost goederen voor Scandinavië liever daar, dat scheelt natransport (zeker richting Noorwegen en Zweden, Denemarken zou theoretisch nog kunnen).
Vandaar dat door al die scandinavische vrachtwagens de A28 altijd dichtslibt
Als de ZZL er komt heeft dit op korte termijn nadelige gevolgen voor de Randstad (...)In o.a Frankrijk is nadat de TGV lijnen aangelegd waren ook een (korte) huizencrisis ontstaan omdat de huizen rondom Parijs ineens niet meer verkochten.
Sorry hoor maar bij mijn weten ligt er boven Gn nog het Noordelijke deel van Europa als ik deze kaart bekijk (over de zee):
[Wat op de lange termijn misschien zinvol zou zijn, zou een lijn zijn van Lelystad via Emmeloord naar Heerenveen en dan verder naar Groningen, maar dan nog zal de tijdswinst minimaal zijn ten opzichte van dat geheel nieuwe stuk spoor van Lelystad naar Zwolle, waar wel even de hoogste snelheid op een regulier baanvak in Nederland gereden gaat worden.- Peter
Eens kijken wat onze Limburgse vriend Camiel voor´ zijn´ provincie in petto heeft de komende jaren.Ik denk dat Limburg nog wel een leuk kadootje krijgt.Elke VWS minister probeert voor zijn provincie wel wat leuks te'"regelen" op het spoor, weg, water of in de lucht.Ik zit hier prima in "het noorden"en zit niet echt op die eigenwijze randstedelingen te wachten.Laat ze maar lekker in dat kleine wereldje in de file staan en lekker opgepropt in de Sprinter staan.Lees en hoor ik net dat onze Camiel het spoorboekje wil afschaffen, er moeten meer treinen rijden en meer reizigers met de trein, en wat besteld de NS voor treinen, nieuwe sprinters ´enkeldeks´ , dat wordt dus ook weer lekker proppen. Nou,.......Randstad..........ben blij dat ik er 2 á 3 x per jaar kom, en er met nog veel meer pleizier weer weg ga, heerlijk die rust hier, zit gelukkig ver weg van een grote autoweg , spoorlijn en vliegveld en dat wil ik graag zo houden.Zo, dat moest ik even kwijt, zal wel weer negatief klinken maar altijd dat gezeur over die Randstad, of de hele wereld daar om draait.RobP.S. heb getwijfeld om dit te plaatsen, maar ik wordt zo flauw van dat randstedelingengzeur, door het kabinet Kok is het noorden een snelle spoorverbinding toegezegd en er is wel meer toegezegd, maar het blijft alleen maar bij woorden, nu nog de daden.Maar dit soort discussies geldt voor meer gebieden in Nederland en niet alleen noorden.
Zo, en dan gaat deze geboren Rotterdammer en inwoner van Utrecht, lekker verder met zijn 2400 en laat hij de belediging om over één kam te worden geschoren met een Amsterdammer van zich afglijden.