Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 08:22:09
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door Sikko
Vandaag om 08:12:04
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door puntenglijder
Vandaag om 07:53:57
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 07:48:44
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 07:44:22
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 02:25:29
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
Vandaag om 01:22:32
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
02 August 2025, 22:30:44
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door hervé
02 August 2025, 22:20:42
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
02 August 2025, 22:12:27
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
02 August 2025, 22:11:47
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
02 August 2025, 21:56:06
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
02 August 2025, 21:55:45
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Stefan88
02 August 2025, 21:50:34
't Boemeltje door RobVille
02 August 2025, 21:36:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
02 August 2025, 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
02 August 2025, 20:21:24
Mooi weer om buiten te spelen door Karben
02 August 2025, 20:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
02 August 2025, 19:52:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
02 August 2025, 19:29:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
02 August 2025, 19:05:08
Vitrinekast door Frits C
02 August 2025, 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk door ruben derks
02 August 2025, 19:00:16
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
02 August 2025, 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door NS264
02 August 2025, 18:15:26
Raadplaatje door HIJ
02 August 2025, 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door MOVisser
02 August 2025, 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door BartvD
02 August 2025, 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
02 August 2025, 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Forever Rocofan
02 August 2025, 16:03:46
  

Auteur Topic: Definitief geen Zuiderzeelijn  (gelezen 8758 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22517
Re: Definitief geen Zuiderzeelijn
« Reactie #75 Gepost op: 20 November 2007, 20:38:54 »
Uiteraard heb ik de nodige adviesbureau's ingeschakeld. Die kwamen ZONDER UITZONDERING tot de conclusie dat de investering in de ZZL economisch volstrekt verantwoord is. Ja, een enkel bureau wist zelfs de emotionele waarde in keiharde cijfers om te zetten.

Mijn echtgenote, met haar typische Randstadmentaliteit, is nog steeds niet overtuigd, maar WE HEBBEN DE LIJN GETROKKEN.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Anoniem

  • Gast
Re: Definitief geen Zuiderzeelijn
« Reactie #76 Gepost op: 20 November 2007, 20:40:38 »
In dat geval: hulde voor het besluit!!! ;D

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1763
  • Dieselpower rules!
Re:Definitief geen Zuiderzeelijn
« Reactie #77 Gepost op: 15 June 2012, 15:50:15 »
Oké, het Rijk zal het misschien niet (geheel) initiëren/financieren, maar...:

Plannen voor trein of bollen op Afsluitdijk

Laatste update 15 juni 2012 9:24

WIERINGERWERF - De Afsluitdijk wordt na tachtig jaar trouwe dienst gerenoveerd door het Rijk. De dijk wordt ’overslagbestendig’ gemaakt. Regionale overheden grijpen de kans aan om te proberen economische en duurzame ontwikkelingen bij de dijk mogelijk te maken.

De provincies Noord-Holland en Friesland en de gemeenten Hollands Kroon, Harlingen en Sudwest-Fryslan werken samen om de regionale opgave van de opknapbeurt van de Afsluitdijk mogelijk te maken. Volgens Tjalling Dijkstra van het projectbureau moeten de lokale overheden onder meer zorg dragen voor de ontwikkeling van toerisme en recreatie, een vismigratieproject en duurzame energieprojecten.

,,Het Rijk houdt zich alleen bezig met de veiligheid en het waterbeheer. De Afsluitdijk moet worden aangepast aan de stijgende zeewaterspiegel, net als de spuisluizen. De rest mogen de regionale overheden oppakken, mits het aan bepaalde eisen voldoet natuurlijk.’’

De overheden zoeken samenwerking met ondernemers, die zijn uitgenodigd om met plannen te komen. Gisteren in Wieringerwerf werd er een aantal van die ideeën geopperd. Bijvoorbeeld het planten van tulpenbollen langs de 32 kilometer lange dijk en er zo nog meer toeristen naar toe te lokken dan de 250.000 die er jaarlijks al komen. Ook een spoorverbinding tussen Friesland en Amsterdam, vormen van visserij(teelt), een Afsluitdijkmuseum met horeca en een project voor landschapstheater werden als proefballonnetjes gelanceerd.

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/article16209383.ece/Plannen-voor-trein-of-bollen-op-Afsluitdijk
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22517
Re:Definitief geen Zuiderzeelijn
« Reactie #78 Gepost op: 15 June 2012, 17:41:12 »
Ach wat leuk.
Staat tegenover dat de provincies Friesland en Groningen een paar weken geleden hebben besloten dat er geen spoorlijn Groningen-Heerenveen komt.
Ze zitten zo langzamerhand met die compensatiegelden voor het niet doorgaan van de ZZL in hun maag. Vandaar misschien van die exotische proefbalonnen als bloembollen of toch maar een spoorlijn op de Afsluitdijk?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Definitief geen Zuiderzeelijn
« Reactie #79 Gepost op: 15 June 2012, 18:23:24 »
Ze zitten met geld in hun maag? Dat lijkt me een luxeprobleem. :)

Nederland heeft relatief weinig spoor per oppervlakte (wat een reden is waarom we zo'n beetje het drukste spoorwegnet van Europa hebben), maar er zijn weinig spoorlijnen om te (her)activeren die ook nog eens rendabel zouden worden, of in ieder geval niet al te veel geld zouden kosten. Zeker in het relatief dunbevolkte noorden.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40