Welk voordeel het noorden van Nederland heeft aan de Randstad is mij niet duidelijk als ik kijk naar de verdeling van de middelen van de Rijksoverheid.
Daarbij behoorde een beleid om activiteiten kunstmatig naar de regio te verplaatsen. Werkte niet erg omdat mensen zich niet bleken te laten dwingen en het betekende nodeloze vegroting van de vervoersstromen.
Een status aparte van noord Nederland tot slot: als men denkt dat men daar beter van wordt?Ik denk dat het westen van Nederland ook wel degelijk als wingewest van noord Nederland kan worden beleeft: per slot profiteert iedere burger van de rijkdom die in en met behulp van het hele land wordt gegenereerd.
Persoonlijk ben ik van mening dat wij in het noorden beter af zijn zonder Nederland dan met Nederland. Er ontstaat niet voor niets in het noorden een beweging die opteert voor aansluiting met Duitsland.
Hier in deze provincie hebben we de voormalige graanrepubliek (zie het boek van Frank Westerman) onder water gezet voor het megalomane project "De Blauwe Stad". Resultaat: Allemaal pensionado's uit het Westen en dat levert nou niet echt een bijdrage aan de plaatselijke economie.Economisch kunnen we ons wat dat betreft maar beter op Noord-Duitsland richten. In diezelfde Blauwe Stad is 9 van de 10 keer de aannemer iemand uit Duitsland.....