Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door aad52
Vandaag om 15:33:13
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 15:23:03
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 15:15:11
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
  

Auteur Topic: Baan in Los Angeles  (gelezen 363345 keer)

Hans Grasmaijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3291
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #975 Gepost op: 24 juli 2019, 04:21:43 »
Weer een leuke video André. Vraagje over Le Capitole: is de rode lok nog in bestelling of had ie toevallig een dagje vrij?
En over de treinbesturing: is het probleem waarover je schreef nu opgelost?
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2019, 05:00:11 door Hans Grasmaijer »
Tschuss Genossen

index van "update: baan in de tropen":
https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/pdf-excel-index-6537ff469ede7.pdf

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1977
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #976 Gepost op: 24 juli 2019, 05:03:45 »
@Hans, de rode loc staat nog in bestelling. Zou in Q3 of zo uitgeleverd moeten worden, we wachten 'geduldig' af. Dus voorlopig die blauwe er maar even ervoor. Er zou ook nog een tweede set van Roco met wagons uitkomen, denk dat ik die heb mis gelopen, maar zie wel dar REE Models ook wat heeft, wellicht zelfs interessanter, want daar zou al binnen verlichting inzitten.

Verder is het prachtig om al die verschillende combinaties rond te zien rijden, wellicht niet altijd even realistisch, maar dat doet me niet zo veel, het is me meer het verhaal wat er achter zit.

Zo kwam ik vorig jaar ergens dit draadje tegen: Ancona

En dan denk je van: prachtig !!  (y)

Vervolgens ga je opzoek, en na een tijdje kun je best wel wat vinden dat in zo'n combinatie zou passen. Dus het afgelopen jaar hier en daar het 1 en ander besteld, en vandaag maar eens op de baan gezet, voor een NS 1200.

En dan hadden we nog een CFL lokje gekocht, ook daarvoor was het even zoeken, maar tweede hands toch wat prachtige locs gevonden.

Hier een link naar de video van dit verhaal

Verder laat het zien dat ik dus aardig kan rijden met 6 passagiers wagons achter een lok. Totale combinatie zo'n 2 meter. Dat schept ook mogelijkheden.

En zoals het filmpje laat zien heb ik veel problemen opgelost die ik initieel had met de besturing. Is alles opgelost. Nee. Ik heb nog wat verbeteringen op de planning staan. 1 van de problemen die ik zie/gevonden heb is dat de stofzuiger en borstel van Lux wat problemen opleveren. Daarom heb ik ze even opzij gezet, zonder Lux gaat het veel beter.


Verder heeft een forum genoot me in m'n oor gefluisterd dat ik toch echt wat aan de scenerie moet gaan doen. Als het een beetje wil, ga ik daar het weekend mee verder.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2019, 05:12:31 door AndrevdG »

Sandopie

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #977 Gepost op: 24 juli 2019, 08:37:23 »
André,

De Roco Le Capitole sets zijn niet overal uitverkocht. Bij Reynauld's (zie links) beide nog verkrijgbaar. Ik heb geen ervaring met die toko, maar dacht laat het je toch even weten.

https://www.reynaulds.com/products/Roco/74109.aspx

https://www.reynaulds.com/products/Roco/74110.aspx



Overigens leuk te zien dat alles weer aan het rijden is.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2019, 08:53:31 door Sandopie »
Met vriendelijke groet,

Rinus Vos

Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.



OpenDcc GBMBoost16T master, GBM16TS, GBMBoost16T cliënt, OneControl en LightControl, iTrain.

Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 5476
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #978 Gepost op: 24 juli 2019, 12:14:11 »
Hoi Andre,

Ben benieuwd waar je gaat beginnen met het aankleden van je baan.
P.S. Leuke film..... en het gaat ook nog eens allemaal goed ook.  (y)

Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 22190
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #979 Gepost op: 24 juli 2019, 12:51:46 »
Nou Andre nu als een speer de scenery gaat maken. Dat wordt nu echt hoog tijd hoor. En in het weekend willen we zien dat er minstens een vierkante meter klaar is  :police:
Met vriendelijke groet,
Wim

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #980 Gepost op: 24 juli 2019, 17:21:59 »
... Ik heb geen ervaring met die toko, maar dacht laat het je toch even weten.
....

Ik weet wel dat ze in ieder geval netjes reageren. Ik was eens op zoek naar iets wat bij hen op de site stond. Toch eerst even een berichtje geschreven, kreeg binnen een halve dag bericht terug dat het artikel er helaas toch niet was (stond per abuis als wel op voorraad).




Edit:

@Hans, de rode loc staat nog in bestelling. Zou in Q3 of zo uitgeleverd moeten worden, we wachten 'geduldig' af. Dus voorlopig die blauwe er maar even ervoor. Er zou ook nog een tweede set van Roco met wagons uitkomen, denk dat ik die heb mis gelopen, maar zie wel dar REE Models ook wat heeft, wellicht zelfs interessanter, want daar zou al binnen verlichting inzitten.
....


REE heeft ook sets van deze rijtuigen, twee sets van 3 rijtuigen en nog twee losse rijtuigen, allen met "Le Capitole" opschriften. Er is ook een reprint van maar ik weet niet of deze nog moet komen of dat deze al geweest is. Daarnaast heeft REE ook zogenaamde "reserve Capitole" rijtuigen uitgebracht, een set van 3 en een los rijtuig met bagageafdeling. De sets en rijtuigen met "Le Capitole" opschriften hebben allemaal ingebouwde verlichting (met stroombuffer). Naast al dit moois heeft REE ook door LS Models het bijbehorende restauratierijtuig laten maken, in twee verschillende nummers en ook met ingebouwde verlichting (zie https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=76989.0 ).

Naast Roco die nu met de complete trein uitkomt, moet REE nog steeds hun BB9200 loks uitbrengen. Daar zit ook een rode Le Capitole versie bij als het goed is. Er is nog geen verwachting wanneer deze uit gaat komen.

En er is natuurlijk het gedoe met de kleuren, REE en Roco hebben iets kleurverschil maar dat is erg afhankelijk van de verlichting van je baan.


Met vr. groet, Martijn.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2019, 17:36:09 door Rondje_HO »

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1977
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #981 Gepost op: 24 juli 2019, 17:31:15 »
Ben twee weken geleden in deze winkel geweest, in de buurt van Chicago.

Ze hebben een groot assortiment, en in de winkel is het altijd keuzes maken omdat ze veel meer hebben dan dat je mee kunt nemen.

Op de website staan heel vaak dingen die er niet meer zijn/niet op voorraad zijn. Het zou me dus niet verbazen als ook bij hun het Roco artikel al is uitverkocht.

Lolke Bijlsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
  • Noorwegen jaren tachtig en negentig in HO (DCC)
    • Dombas in model.
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #982 Gepost op: 24 juli 2019, 19:24:29 »
Ik woonde jarenlang in de buurt van Reynaulds en kwam daar heel vaak, ook omdat we een tijdje een modelbaan voor de winkel aan het bouwen waren (toen ze nog in Geneva zaten, voor de verhuizing naar Elburn (huidige locatie)).

De winkel zelf is al heel leuk om te bezoeken maar een vraagje of je achter in de magazijnen mag kijken is zo gevraagd en dan kijk je je ogen uit. Ik heb heel veel spullen daar gekocht en vaak alleen maar op implus omdat ik het in de handen had.

Groeten,
Lolke

Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 5476
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #983 Gepost op: 25 juli 2019, 02:37:24 »
Ze hebben een groot assortiment, en in de winkel is het altijd keuzes maken omdat ze veel meer hebben dan dat je mee kunt nemen.

Dat is dus een Luxe probleem.  ;D

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1977
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #984 Gepost op: 25 juli 2019, 06:20:25 »
@Wim, 1 vierkante meter het komende weekend, dat zou mooi zijn, en dat dan even vasthouden voor de komende weekenden, en ik ben voor de kerst klaar ;-)

@Ed, yep, een lux probleem, en iets met koffers: hoeveel neem je er mee, en wat laat je er in laat duiken.

Even alle gekheid op een stokje, ik verwacht het komende weekend echt wat te gaan doen. Zal klein beginnen, en dan zien waar het eindigd. Ik heb er zin in!

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1977
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #985 Gepost op: 01 augustus 2019, 04:53:06 »
Het weekend begonnen met m'n tunnels, en vandaag maar eens wat aan het uitproberen gegaan met ballast.

Voor de tunnels heb ik toch maar een kap/verstek zaag aangeschaft, kan ik netjes recht zagen. Zal ik later nog wel meer nodig hebben voorwat ik in gedachten heb.

Dat aanbrengen van ballast is interessant.
Ik gebruik Woodland Ballast met bijbehorende lijm. Doe ik het met een pipet, dan kan ik precies doceren waar het moet komen, maar de korrels gaan klonteren (zeep bijvoegen lost niets op). Doe ik het met een verstuiver, dan gaat het veel beter, maar ja, dan zit alles in een radies van minstens 10 centimeter onder de lijm. Dat wordt nog even 'uitzoek werk' op Youtube hoe anderen het doen. Heb eigenlijk nog nooit echt ballast, dus is compleet nieuw voor me. Ook het bouwen van tunnels deed ik vroeger met het papier van onder de kerststal, dus dat is ook iets nieuws....







De portalen zelf zitten nog los, die plak ik er later aanvast, dan kan ik er nu nog even lekker mee schuiven.



....links met de spray, rechts met de pipet...en ja, eerst het lijmen onder de knie krijgen, dan maar eens het mixen van kleuren.

Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 5476
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #986 Gepost op: 01 augustus 2019, 04:56:33 »
Goed zo Andre, eerst even oefenen en dan pas in het echie  (y). Wordt mooi die tunnels.

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1407
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #987 Gepost op: 01 augustus 2019, 05:39:12 »
Hoi,

Wat betreft dat ballasten. Aangezien je profi rails gebruikt ben je denk al de helft opweg. Omdat je de rails niet hoeft te doen.

Voor ballast of andere grind bedekking tussen de rails of waar dan ook zou je het volgende kunnen proberen.

Ordinaire witte houtlijm (LePage van HD) uitstrijken met een kwast. Dun laagje materiaal erover strooien beetje uitdrogen beetje bij strooien en dan die witte Woodlands scenic cement erindruppelen. Dit van de rand doen en zorgen dat het opgezogen wordt door de ballast of wat dan ook. Als je met je pipet direct in het ballast doseert kun je soort putjes krijgen.

Je kunt ook de ballast verdelen en dan die Woodlands scenic cement er indruppelen. Probeer het zo dat het drooge materiaal de lijm opzuigt. Dus van de kant ofvanuit het al natte gedeelte

Ik heb beide manieren gebruikt. Dat spuiten geeft teveel troep en kan problemen geven bij je wissels als de dunne lijm het wissel mechaniek intrekt. Bij rocoline wissel s niet echt een probleem maar bij mijn fleischmann model wissels soms wel. Mechaniek gaat vast zitten.

Dat mixen van ballast heb ik ook nog geprobeerd maar zag er niet uit. Denk de zelfde potten die ook op je foto’s zie staan.


Hoop mijn uitleg duidelijk is.

Arjan
« Laatst bewerkt op: 01 augustus 2019, 05:44:05 door ArjanB »

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1977
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #988 Gepost op: 01 augustus 2019, 15:21:05 »
Arjan,

Bedankt voor de tip, ik ga er vanavond nog eens mee experimenteren.
Het verhaal van de pipet en putjes / samen klonteren van de ballast had ik inderdaad last van. Maar ja, zoals je al aangeeft, het aanbrengen als een spray is ook niet alles. Heb bij Amazon wat kleinere/fijnere pipetjes besteld, eens kijken of dat dat ook gaat helpen.

Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 22190
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #989 Gepost op: 01 augustus 2019, 15:29:24 »
Hoi Andre.
Wat ook goed werkt is ballastlijm van Noch. Zit ook nog in een mooie doseer flacon!
Met vriendelijke groet,
Wim