Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De (3d) knutsels van Ronald. door MOVisser
Vandaag om 13:53:30
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
  

Auteur Topic: Baan in Los Angeles  (gelezen 363637 keer)

Marcel269

  • Offline Offline
  • Berichten: 15
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #60 Gepost op: 15 november 2016, 23:09:09 »
Aan expats die in (de buurt van) LA wonen en een treinenwinkel zoeken: ik ben dit voorjaar in LA geweest en heb daar Arnie's Model Shop bezocht. Grote zaak, groot assortiment. Ik vond het leuk wat Amerikaans spul mee te nemen. Ik heb Fleischmann rails en weet uit ervaring dat de US treinen daar best op kunnen rijden, maar een voorwaarde is wel dat ze stalen wielen hebben. Heb dat uitgebreid uitgelegd, waarna de man me naar een bepaald schap verwees en bezwoer dat alles daarin was voorzien van stalen wielen. Helaas, bij thuiskomst bleken er toch 2 wagons met plastic wielen bij te zitten. Zoals verwacht ontsporen deze bij wissels. Een e-mail en een echte brief hebben de firma Arnie's tot geen enkele reactie kunnen bewegen. Slechte of liever gezegd geen service dus. AFRADER!

Mooi project in je garage André; succes verder!

groet,
Marcel

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1977
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #61 Gepost op: 15 november 2016, 23:33:16 »
Hoi Marcel,

Yep, die winkel ken ik wel, ben er twee keer geweest. Maar het is niets voor mij, zoals je zelf ook al aangeeft.
In Bellflower, hier niet al te ver vandaan, zit een kleinere, maar betere winkel. Erg vriendelijk, en naast ESU decoders kun je daar redelijk wat Amerikaans spul krijgen. Alhoewel dat niet echt mijn ding is qua qualiteit en hoe het loopt op m'n baan: Amerikanen gaan er denk ik vanuit dat je circel minstens een radius heeft van 2 meter, en dat haal ik 'net' niet   ;)
Op zich wel jammer, want soms zit er best mooi spul tussen.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #62 Gepost op: 16 november 2016, 10:24:11 »
Helaas, bij thuiskomst bleken er toch 2 wagons met plastic wielen bij te zitten. Zoals verwacht ontsporen deze bij wissels. Een e-mail en een echte brief hebben de firma Arnie's tot geen enkele reactie kunnen bewegen. Slechte of liever gezegd geen service dus. AFRADER!


Marcel, dan koop je een setje metalen wielen of beter; een setje draaistellen van bv Kadee. Loopt prima en kosten niet de hele wereld. Je had trouwens snel kunnen zien of de wielen van plastic waren, het verschil tussen metalen wielen en plastic is goed zichtbaar.

De service is idd slecht maar het probleem snel oplosbaar :)

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1977
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #63 Gepost op: 17 november 2016, 05:45:20 »
Een paar maanden geleden vroeg ik hier op het forum wat er achter m'n NS 1008 zou passen. Min of meer was het eerste antwoord: maak er een beiten trein van.

Uiteraard nooit van gehoord. Maar het deed me wel denken aan zo'n 40 jaar geleden dat we eens op vakantie waren in de buurt van Breda, en daar zag je een onvoorstelbaar aantal bergen suikerbieten in de velden. Dus tijdens m'n trip in Oktober naar NL maar eens voorzichtig 6 wagonnetjes aangeschaft met 'bieten'. Zie hier het resultaat.

Omdat het toch wel erg kort is, van de week nog maar eens 6 wagonnetjes bij besteld die onderweg zijn hier naar toe.

...en als ik nu naar deze trein kijk, waan ik me elke keer een beetje terug in de tijd, naar de vakantie van destijds.

Bedankt voor de suggesties destijds, dit is een leuke aanwinst!

Het bieten los station van Faller (130184) heb ik er ook maar bijbesteld, maar die moeten we nog in elkaar 'plakken'.




ronald1956

  • OHMB Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1628
  • Tram&Trein NL- H0
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #64 Gepost op: 17 november 2016, 13:23:46 »
Met 12 stuks kom je in de goede richting  (y) (y)

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #65 Gepost op: 17 november 2016, 17:44:03 »
Mogen er nog wel een paar bij Andre :)

Beeld en geluid.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1977
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #66 Gepost op: 17 november 2016, 19:12:06 »
Hmmm, met opmerking als 'nog een paar erbij' en 'in de goede richting', denk ik van: misschien toch maar eens 16 wagonnetjes van gaan maken  :D

Zal eens kijken of er nog 4 te bestellen zijn.

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1977
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #67 Gepost op: 17 november 2016, 19:29:02 »
Tijdens m'n laatste bezoek aan NL kwam ik nog wat 'echte Nederlandse' personen wagons tegen.

Plan N werd me verteld, en dat stond ook op de doos (yep, er zijn nog veel dingen nieuw voor me).

En even later stond er een aardige ervaren Rotterdammer (of hij kwam in iedergeval uit die buurt) naast me met de opmerking:
"Die reden rond samen met 'blankkaa' en werden getrokken door een vijftienhonderd'.

Blankka, brancard, wat bedoelde die goede man in z'n mooie Rotterdamse accent?
Hij ging wel even rondkijken in de catalogussen, maar kon het niet echt vinden, ze zouden wel wat ronder in vorm zijn. Maar ja, als leek weet je dan nog niets. Uiteindelijk toonde hij me de  Stalen Rijtuigen site.

En toen viel het kwartje: 'Plan K ?', 'ja, dat zei ik toch, blankkaa'.

Die plan K kwam ik dus toevallig tegen op Eurospoor in Utrecht, en heb er dus maar twee meegenomen van Elotrains. Om er later achter te komen dat Fleischman ze in het verleden ook eens heeft gemaakt.

Nu nog die 'vijftienhonderd', heb er 1 zien liggen op Eurospoor, en heb er nu heel veel spijt van dat ik die niet heb meegenomen. Maar ja, de koffer was toch al vol denk ik dan maar positief. Mocht er iemand zijn die er nog ergens 1 weet te staan, laat het even weten !

Dus nog even geen 'vijftienhonderd', dus zet ik er voorlopig de 1300 er maar even voor die ik ook uit Nederland heb meegebracht.


Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #68 Gepost op: 17 november 2016, 19:47:51 »
Op Seinarm vindt je wat treinsamenstellingen met plan-K rijtuigen Andre en misschien nog wel veel meer interessante informatie :)
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1977
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #69 Gepost op: 17 november 2016, 20:13:37 »
Eric,

Thanks!! Dit is erg gaaf om te zien!

Moet geloof ik nog wel even 'door sparen', om vervolgens het zoek proces voor het verzamelen in gang te kunnen zetten. Ik kwam tot nu toe niet veel verder dan een paar 'stammen'.

Andre


Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1596
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #70 Gepost op: 17 november 2016, 23:44:44 »
Leuk om te zien allemaal Andre,

maar in Nederland rijden we hoofdzakelijk 'rechts' :D en op jouw baan zie ik de meeste treinen 'links' rijden.

Is dat een bewuste keuze?

Groet, Erich

P.S. de NS elok 1500 van Elotrains is (vrijwel) overal uitverkocht. Men overweegt nog een productierun in 2017.
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1977
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #71 Gepost op: 19 november 2016, 00:13:52 »
Erich,

Hmmm, eigenlijk niet zo heel hard over nagedacht of het links/rechts zou moeten zijn. Zonder er echt naar gekeken te hebben dacht ik dat het net andersom was dan hoe we in NL ons op de weg begeven, maar niet dus. Er zijn zelfs hele wiki paginas over zie ik nu  8)

Bedankt voor de tip, ga hier over een paar weken eens naar kijken of ik het kan omzetten. Moet eigenlijk geen probleem zijn.

En dat van die 1500 ga ik zeker in de gaten houden, hopen dat het uit gaat komen wat je zegt, dat zou geweldig zijn!

Andre

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1977
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #72 Gepost op: 22 november 2016, 18:49:14 »
Naast het Nederlandse materiaal dat ik tijdens m'n laatste trip naar Nederland verzameld heb, ook wat ander 'leuk' materiaal: de Orient Express.

We hadden al twee restauratie wagens, maar daar moesten dus nog wat slaapwagens bij. Maar ja, toen ik de twee modellen van Hobbytrain zag was ik verkocht, en heb ik het maar even bij 1 slaapwagen gehouden. Die anderen komen nog wel een keer per post.

Maar even de NS2400 er voor gezet om ze te rangeren.

....erg mooi gedetailleerde wagons van Hobbytrain.



Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #73 Gepost op: 22 november 2016, 19:01:34 »
Leuk stammetje :)

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1977
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #74 Gepost op: 23 november 2016, 06:06:08 »
Uiteraard is er voor een beetje goede baan meer nodig dan alleen rollen materiaal. Dus ook maar eens een fatsoenlijke transformator uit Nederland meegenomen (Yep, m'n baan doet zo ongeveer alles op 220V alhier, waar de rest 110V is, wel zo handig als je veel Europese tools gebruikt).



Hier ergens op het forum gelezen dat deze wel zou moeten voldoen, en ja, dat doet hij ook! De wissels doen het nu een stuk beter, al tonen er een paar nog wel wat kuren: de slepertjes in de Fleischmann schakelaars worden nogal snel 'vuil'. Daar moeten we dus nog wat op vinden. En voor een volgend ontwerp gaat ik ook proberen om minder schakelende kruisingen te gebruiken, die zijn ook erg onderhouds intensief.

Maar we kunnen nu wel even lekker rijden, inclusief de helix!
Denk wel dat de volgende iets minder 'stijl' gaat worden, 3% gaat wel, maar soms ook maar net. Zeker als een trein moet stoppen in de helix.

En met een nieuwe link: https://youtu.be/pUnO31PsAvE





« Laatst bewerkt op: 23 november 2016, 19:11:37 door AndrevdG »