Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Einde Koemo ballast ??? door Railroader
Vandaag om 11:21:02
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door tothebeach
Vandaag om 11:11:37
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Jeroen Trainz
Vandaag om 10:49:27
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door JeroenM.
Vandaag om 10:24:06
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 10:18:14
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Frans
Vandaag om 09:27:24
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 09:03:18
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 08:49:14
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
"Nederlandse" modellen door Besselspoor
Vandaag om 08:14:36
LS Models 2024 door Martijn193
Vandaag om 08:02:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:35:59
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
18 april 2024, 21:24:49
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
18 april 2024, 17:09:15
  

Auteur Topic: Baan in Los Angeles  (gelezen 365752 keer)

Harryku

  • Hoofdconducteur/conducteur ZLSM
  • Offline Offline
  • Berichten: 526
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #75 Gepost op: 23 november 2016, 10:32:23 »
video is helaas prive  :(
m.vr.gr.
Harry.

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1983
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #76 Gepost op: 23 november 2016, 15:58:32 »
Is me toch ook wat!

Staat er op de achtergrond van de video de muziek aan, Youtube hoort dat als 'copyright materiaal', wordt de video 'prive' ipv 'public'. Vandaag even aanpassen.

Wordt dus een nieuw filmpje zonder audio.

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 4656
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #77 Gepost op: 23 november 2016, 16:03:13 »
Fijn hé, die geldgierige platenmaatschappijen :-\ Zou gewoon onder fair use moeten vallen maarja :-\

Je hoeft overigens geen nieuw filmpje te maken. Je kan in YouTube gewoon de audio weg laten halen voor het deel wat ze "copyright materiaal" vinden.


Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1983
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #78 Gepost op: 23 november 2016, 18:57:35 »
En dan nu zonder 'muziek'.

https://youtu.be/pUnO31PsAvE

De rails in de helix zit wel op kurk, maar zit nog even vast geschroefd, dus maakt nog wel wat herrie. Alles alles netjes loopt gaan we die ook lijmen op het kurk ipv schroeven. (Blijf het knap vinden hoe Youtube de 'muziek' heeft gevonden op de achtergrond, met al dit voorgrond geluid....)

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1983
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #79 Gepost op: 06 december 2016, 11:34:20 »
Even wat kennis en kunde opgedaan in Bangkok bij een collega!

Een forum is leuk, maar face to face ouwe-nelen over modeltreinen met een biertje erbij is zeker net zo efficient:



Ed, nogmaals erg bedankt, een erg gaaf bezoek!

Voor de liefhebbers 'East meets West': http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,58461.msg3221705200.html#msg3221705200)

Andre

Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 5477
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #80 Gepost op: 06 december 2016, 12:58:24 »
Goede reis terug naar Los Angeles Andre. Het was zeker gezellig. Wellicht voor herhaling vatbaar mocht je weer in de buurt zijn.

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1983
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #81 Gepost op: 27 december 2016, 20:36:40 »
Yes! Nieuwe spullen uit Nederland zijn aangekomen!

De laatste tijd gefocused op Nederlands materiaal, of wat je daar ziet rondrijden.
Best grappig om te zien wat er tegenwoordig allemaal te verkrijgen is tov vroeger.
En omdat er dus veel te krijgen is, en ik me niet zo heel vast houd aan een tijdperk, is er dus voldoende aanbod!

Te beginnen met wat kleine rangeer locs. En ook voor de Sik is het gelukt om er een decoder ingebouwd te krijgen ;-)
En het lukt ook nog om ze allemaal door de helixen heen te sturen.




AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1983
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #82 Gepost op: 27 december 2016, 20:50:00 »
En een paar locomotieven uit de 11xx serie. Nooit geweten dat er zoveel verschillende hebben rondgereden (ja, wellicht niet tegelijkertijd ;-) ).

Hier kunnen dus mooi wat Nederlandse goederen wagons achter, maar ga ook eens kijken of ik voor tenminste 1 wat personen wagons kan krijgen.




Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6806
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #83 Gepost op: 27 december 2016, 21:57:26 »
Je mist nog 2 1100'n André een blauwe en een turquoise versie ;)

En geloof het of niet maar de blauwe versie, met en zonder gele botsneus en de gele/grijze met en zonder botsneus hebben tussen ca. 1978 en 1982 allemaal door elkaar gereden :)
De turquoise versie kan van 1950 tot 1956, daarna waren ze allemaal blauw tot de vergeling begon in 1972.
Het aanbrengen van de botsneuzen liep niet parallel met het aanbrengen van de nieuwe huisstijl, vandaar dat er dus een tijdje 4 versies gelijktijdig over 's lands sporen waggelden :)
 
De 1100'n werden zowel in de reizigers- als in de (lichte) goederendienst ingezet, dus de keuze wat erachter kan/mag is bijzonder ruim.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1983
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #84 Gepost op: 29 december 2016, 18:39:32 »
Dan maar eens opzoek gaan naar die twee missende 11xx-en. Heb onder tussen wel gezien dat er van de blauwe met botsneus ook twee versies zijn: 1 met gehele gele neus, 1 met alleen de voorkant geel. Weet niet of die laatste ook echt heeft rond gereden.

Verder nog een ander pracht exemplaar gevonden in een winkel aan de andere kant van dit land: limited edition (althans, volgens de doos nummer 128 van de 275) van de Blokkendoos. Dit Roco model is erg mooi en gaaf om rond te zien rijden! Zou bijna zeggen het mooiste wat ik dit jaar gevonden heb.



Zo krijgen we toch een aardige verzameling Nederlands materiaal, en er zijn er nog een paar onderweg!

Dit kunnen we dus mooi gebruiken om het huidige ontwerp goed te testen, en om te zien wat wel/niet werkt.
Daarna kunnen we over een paar maanden met het definitieve ontwerp aan de slag, en dingen gaan aankleden.


Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6806
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #85 Gepost op: 29 december 2016, 19:44:13 »
Er zijn van beide uitvoeringen grootbedrijf foto's te vinden André, dus je mag er vanuit gaan dat ze beiden hebben bestaan :)
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6806
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #86 Gepost op: 07 januari 2017, 17:33:01 »
Voor alle gegevens over de 1100'n RailWiki :)
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1983
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #87 Gepost op: 08 januari 2017, 18:42:42 »
Hoi Eric,

Bedankt.

Leuke en interessante link, zeker met wat er voor de rest nog staat. Kun je wel een paar uurtjes gaan zitten lezen en informatie weghalen.

Andre

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1983
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #88 Gepost op: 08 januari 2017, 20:03:28 »
Wat ik noem m'n 'test track' is zo goed als gereed. Is nu ongeveer 1.80 by 3.50 meter, en bevat de helix, een station, veel wissels, en met een beetje geluk kan ik er zo'n 20 locs op kwijt. Niet slecht vind ik zelf, als ik bekijk dat ik een jaar geleden alleen twee ovalen onder de kerstboom had.

Wat hebben we geleerd, met dank aan de feedback die ik in eerdere posts ontvangen heb:
1: Voorkom S-bochten
2: Hoe ruimer de bochten in de helix, des te eenvoudiger voor de loc, en hij slijt minder
3: Engelse wissels: leuk, maar sommige locs hebben er een hekel aan
4: Waar laat ik m'n andere treinen - 20 is leuk, maar eigenlijk al erg vol, je wilt ook meer afwisseling
5: Een trein rijdt nu constant dezelfde richting op: of Clock-Wise of Counter-Clock-Wise: kan dat niet anders
6: De helix is niet erg open, zeker niet als je deze later gaat afwerken. Dus eigenlijk zie je de trein maar even, alleen op het station, en later op de brug. Een wat opener layout zou mooier zijn (anders kun je de locs net zo goed in de doos laten zitten  ;) )
7: Het onderste gedeelte van het station heeft 3 opstel sporen, en 2 doorrij sporen voor goederen wagons. Het bovenste gedeelte heeft er twee, waarvan er 1 min of meer gedeeld kan worden met het onderste gedeelte. 1 spoor erbij zou eigenlijk toch wel beter zijn, en het onderste en bovenste gedeelte van elkaar los maken.
8: Flex rails van Fleischmann is zo'n gek idee nog niet om alles wat minder onder die strakke standaard hoeken te leggen

Dus maar eens aan het tekenen gegaan, en eerst items 1-5 en 7 op te lossen:
- Een paar perrons erbij
- Meeste Engelse wissels eruit, en als ze er zitten, deze aan de kant plaatsen of op plaatsen waar ik ze kan verwijderen, mocht het echt niet goed komen.
- Meer ruimte voor locs door aan de linker kant van het station wat ruimte te maken voor het 'stallen' van locs, en het hebben van een schaduw station.
- Treinen om kunnen draaien door het hebben van twee keerlussen. Waar de ene keerlus over de andere heen gaat. En die over de andere heen gaat een klein rangeer spoor voor maken voor de 'mijn' die in het midden van het geheel komt. En je ziet de trein die daar dan rijdt gewoon voorbijkomen/staan.

De onderste laag zou er dan als volgt uit kunnen komen te zien.
(Ja, er zitten wat 'gaten' in de rails, omdat ik nog wat lui ben met het teken in deze concept fase, en standaard rails gebruik)



Hier boven komt dan de laag met het goederen spoor, en dekt bijvoorbeeld het schaduw station af. Inclusief een eerste 'helix-en' die de verbindingen maken tussen de twee lagen.




....stof tot nadenken. Want uiteraard is hiermee nog niet alles opgelost. Zoals punt 8. Het ligt allemaal nog steeds erg onder een te mooie strakke hoek.

....en we willen nog steeds die twee bergen met het ski-oort en de brouwerij-klooster-wijngaard.

Andre.





AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1983
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #89 Gepost op: 14 januari 2017, 06:58:10 »
Zo'n 40 jaar geleden zag je deze foto in de Fleischmann katalogus staan, en dan dacht je als kind: die wil ik ook!



Dus toen Fleischmann iets meer dan een jaar geleden een nieuwe versie van de Edelweiss aankondigde, dacht ik van: en nu gaat het ook gebeuren!
Een paar weken geleden zag ik de wagonnetjes al ergens staan hier in de US, en de tandbeugel heb ik al meer dan een half jaar klaar liggen.

Van de week zag ik dat de loc nu ook echt te bestellen is, en dat maar gedaan. En afgelopen week maar eens een proef traject aangelegd van 25%. Eens kijken of het wat wordt.



« Laatst bewerkt op: 14 januari 2017, 06:59:45 door AndrevdG »