Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hulp gezocht omgeving Drachten door René 4312
Vandaag om 21:22:30
PB Models, ICR-rijtuigen door Mcn1986
Vandaag om 21:11:57
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 21:01:05
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 20:52:52
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Jeroen Water
Vandaag om 20:51:24
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:46:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 20:40:23
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
Vandaag om 19:58:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 19:51:55
Vollmer ringloods deuren door Freddy
Vandaag om 19:51:38
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door saskia
Vandaag om 19:49:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:44:15
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:30:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RobbertJan
Vandaag om 19:30:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 19:26:55
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 19:25:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:10:14
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Teoalessandro
Vandaag om 18:50:26
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 18:42:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Silvolde
Vandaag om 17:25:10
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
Vandaag om 16:50:22
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 16:32:24
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 13:32:11
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:13:04
modulebaan in spoor 1 door Mark D.
Vandaag om 13:05:43
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Ronald Halma
Vandaag om 12:55:28
  

Auteur Topic: Een NS 2000 voor de SGB!  (gelezen 199823 keer)

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7691
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #225 Gepost op: 15 November 2016, 21:01:40 »
Proficat heren. Doortastend en knap werk! Staan de oude draaistellen nog ergens in die fabriek? Even zoeken kan geen kwaad. :-)

Mvg, Paul
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

MennoW

  • Offline Offline
  • Berichten: 37
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #226 Gepost op: 15 November 2016, 22:33:17 »
Gefeliciteerd, goed nieuws.

Verstuurd vanaf mijn KINGZONE_N5 met Tapatalk


Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7691
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #227 Gepost op: 16 November 2016, 11:08:44 »
Ik zie dat ook de vorm van de cabine van deze loc nog origineel is terwijl die bij het eerste exemplaar vergroot is. In veel opzichten, de draaistellen daargelaten, ademt dit exemplaar veel originaliteit. Dat is alleen maar mooi!
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Edsko Hekman

  • Offline Offline
  • Berichten: 8603
  • Nooit uitgeklust....
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #228 Gepost op: 16 November 2016, 11:51:52 »
Goed nieuws mannen! (y) Gefeliciteerd met het behalen van dit geweldige resultaat.

Gr.

Edsko

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk


Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #229 Gepost op: 16 November 2016, 12:22:27 »
Citaat
Uit jullie nieuwsupdate: Dankzijde extra donaties die afgelopen tijd nog zijn ontvangen,verwachten we dat het mogelijk de extra transportkosten voor deze locomotief te kunnen financieren. Het transport van een ruim 65 ton zware machine per dieplader over zo`n 1600km. door Amerika is immers geen eenvoudige en daardoor dure klus. Vele bruggen en wegen zijn niet op zo`n gewicht gebouwd en de route kan wat omslachtig worden. Vervoer over het spoor is vanwege kostbare keuringen e.d. geen optie.

Misschien bemoei ik mij met zaken die me niks aangaan. Maar volgens mij is het heel goed mogelijk om een lokomotief op een platte spoorwagen te vervoeren. Het profiel in de USA biedt hier voldoende ruimte voor en zolang ik o.a. Union Pacific nog gecrashte lokomotieven op een platte goederenwagen zie vervoeren moet dat met deze relatief kleine lok toch zeker kunnen.

Afbeelding Railpictures.net/User: Collin Reinhart

MvG Peter,

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4512
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #230 Gepost op: 16 November 2016, 12:48:25 »
Het zal zeker kunnen, maar dan is de vraag: Wat is goedkoper. Als over de weg vervoeren goedkoper is, dan zal m dat over het algemeen gaan worden. Ik kijk reikhalzend uit naar de dag dat de machine in Nederland aankomt.
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #231 Gepost op: 16 November 2016, 12:56:32 »
De diverse transportmogelijkheden zullen ongetwijfeld nader uitgezocht worden als de heren een bezoekje brengen aan de VS.
Reinier

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7691
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #232 Gepost op: 16 November 2016, 13:21:44 »
Off topic: 'do not fuel'.... zou er werkelijk een slimmerik zijn die besluit om een gecrashte en gerimpelde locomotief toch maar even tot de vulpijp af te toppen  ;)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11731
    • Mijn fotoarchief
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #233 Gepost op: 16 November 2016, 13:38:39 »
Die tekst zal er niet voor niets op staan...

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26874
    • Pagina van klaas
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #234 Gepost op: 16 November 2016, 13:43:17 »
In de US of A moet je je tegen elke idioot indekken.

Wat het transport betreft, Sobat Kras zou hem toch gaan halen, in zijn fietstas?  ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7761
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #235 Gepost op: 16 November 2016, 13:44:58 »
Nee Klaas, op zijn dekschuit, hij heeft al geoefend  ;D
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #236 Gepost op: 16 November 2016, 14:17:07 »
Maar de loc staat 1600km uit de kust..., dus eerst 1600km in z'n fietstas en dan op z'n dekschuit de plas over  ;D

Maar een mooi resultaat dat de deal rond is. En met het vervoer verwacht ook ook wel dat men er uit gaat komen  (y)
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 631
    • DPhoto
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #237 Gepost op: 16 November 2016, 15:25:50 »
Off topic: 'do not fuel'.... zou er werkelijk een slimmerik zijn die besluit om een gecrashte en gerimpelde locomotief toch maar even tot de vulpijp af te toppen  ;)

Zolang je in de handleiding van een magnetron nog moet vermelden dat je je huisdier er niet in moet doen verbaast deze waarschuwing mij helemaal niets.  ;D

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #238 Gepost op: 16 November 2016, 16:12:46 »
Klaas oefende zeker met een Ho model,da werkt niet  ;)
I.d.d. moet je je zeker in de USA overal voor indekken,daar krijg je het als roker(pak een voorbeeld) het voor mekaar om miljoenen via de rechter te krijgen omdat je ziek bent geworden door het roken van een peuke fabrikant,alsof iemand niet weet dat roken slecht voor je kan zijn  ::)
Wat het die UP loc betreft op die wagon,een maatschappij die zn eigen loc voor schroot of herstel met eigen materieel vervoerd over t spoor zal dat makkelijker voor elkaar krijgen als een buitenlandse stichting die een ouwe loc willen laten vervoeren op een platte wagen.
(iets met eigengewin enzo)
Afijn het is erg mooi nieuws dat het gelukt is om de betere loc te verkrijgen,wellicht weten de huidige eigenaars nog waar de oorspronkelijke draaistellen zijn gebleven ?
Wie weet wat er allemaal nog word meegegeven aan reserve onderdelen,dat ze er positief en meewerkend tegenoverstaan is alleen maar  (y)
Nou maar afwachten wat er voor jullie met de bezoekronde in de USA verzamelt is,we kunnen niet wachten tot de volgende update  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

jjg koopmans

  • Offline Offline
  • Berichten: 481
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #239 Gepost op: 16 November 2016, 16:36:57 »
Voor de SGB"ers:

http://www.rypn.org/forums/viewtopic.php?f=1&t=33922&hilit=whitcomb

18 pagina's met info over Whitcomb, evt voor onderdelen zoeken