7.1.1 Enkele andere eenvoudige voorzieningen uit de 2e helft van de jaren '60In Zuid-Limburg werden in de jaren zestig nog wel twee stations gebouwd die sterk verwant zijn aan het kleine Kloos-type. In 1966 kreeg Eijgelshoven een nieuw station. (215) Het gebouw is in oppervlakte iets groter dan het type Velsen Zeeweg en is uitgevoerd in meer moderne materialen: betonnen dragers voor het dak en gele verblendsteen voor de muurvlakken en penanten. (216) De schoorsteen aan de achterzijde werd van een betegeling met natuursteen voorzien. Het gebouw had aan de voorzijde geen uitbouw voor de beveiliging. In een bagageruimte werd niet voorzien en de toiletafdeling werd geminimaliseerd ten gunste van een grotere wachtruimte. Het station heeft hierdoor aan drie zijden ramen gekregen, wat de transparantie en openheid zeer ten goede komt. Een soortgelijke halte werd in 1968 precies twee kilometer verderop gebouwd in Chèvremont, een stadsdeel van Kerkrade. Het gebouw werd iets dieper dan Eijgelshoven en kreeg ook een uitbouwtje voor de beveiliging. Beide gebouwen hebben tegenwoordig geen 'bediend plaatskaarten' meer, zijn nogal afzijdig gelegen en daardoor een makkelijke prooi voor vandalisme. Eijgelshoven en Chèvremont zijn daarom dichtgespijkerd en wachten op een eventuele herbestemming. (217)