Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 12:28:41
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
NS 6000 (in schaal 0) door Rob Ellerman
Vandaag om 11:58:22
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Martijn193
Vandaag om 11:52:11
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Martijn193
Vandaag om 11:51:41
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 11:03:02
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:12:46
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Frans/Belgisch H0e baantje door Scratchbuilt
Vandaag om 09:58:00
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door spoorijzer
Vandaag om 09:39:18
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Station Roodeschool door Sven
Vandaag om 08:56:02
Aachenau West door mass am see
Vandaag om 08:21:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjen B.
Vandaag om 07:37:56
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakelt niet om door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
  

Auteur Topic: Artitec: Plan E, serie 2007  (gelezen 396228 keer)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1320 Gepost op: 20 maart 2009, 20:32:29 »

Interieur 001 te Luxemburg, 1998

Dit is weliswaar een ex-Post 001-004 maar de 005-008 (ex-RD) hadden een zelfde interieur.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Rijtuigpaint

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1321 Gepost op: 20 maart 2009, 20:34:45 »
dank u  ;D

Kees-Jan

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1322 Gepost op: 20 maart 2009, 20:41:00 »
Ha KJ-meneer, deze kende je natuurlijk nog niet...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Rijtuigpaint

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1323 Gepost op: 20 maart 2009, 20:47:26 »
nee idd het is een leuke optie voor de 50 die hier staan  ;D

Kees-jan

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1174
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1324 Gepost op: 21 maart 2009, 19:46:21 »







foto's gemaakt op 20-8-2004. Rijtuignummer onbekend. Weet wel nog dat het water van m'n rug afgutste. Kokend bloedje heet in dat "kreng", maar ben blij dat ik de plaatjes heb ;D

mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1325 Gepost op: 31 maart 2009, 07:53:33 »
Als overigens het orginele fietsenrijruig op basis van een postrijtuig uitkomt zijn er nogal wat details die moeten worden aangepast. Zo had het fietsenrijruig een dakleiding en waren de treden onder de middelste deur weggehaald en was er t.o.v. het huidige model onder de binnenste deur één trede meer.

Als ik mij goed herinner was de middelste deur ook afgesloten en waren alle handgrepen weg.

Spoorfan

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4849
  • Modelspoor is emotie...
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1326 Gepost op: 31 maart 2009, 08:18:22 »
Dan heeft de doe-het-zelver met dit rijtuig een leuk ombouwklusje...
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1327 Gepost op: 07 april 2009, 10:03:31 »
Inmiddels is er ook een fietsen/restauratie rijtuig waarbij aan de buitenzijde de restauratie opschriften zijn vervangen door fietsstickers. Weet iemand meer van dat rijtuig. Was hierf bijvoorbeeld het intrieur al uitgehaald, of was het alleen het op plakken van de stickers .

Spoorfan

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1519
    • Dwangrail.nl
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1328 Gepost op: 18 april 2009, 22:21:47 »
@Spoorfan,

De ombouw bleef beperkt tot het plakken van stikkers.
Ik heb in de zomer van '89 regelmatig in deze rijtuigen gereisd.
De schuifdeuren (behalve de Bagage) waren afgesloten, maar via de vouwbalg waren ze gewoon toegangkelijk.
Heerlijk plan E reizen, ipv staan in de ICR.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

prutser

  • Online Online
  • Berichten: 6524
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1329 Gepost op: 20 mei 2009, 10:15:31 »
Na het annuleren van de DE versie hou ik mijn hart vast voor de TP IIIa variant kan iemand hier iets over zeggen?

Groet Stephan.
(hopende niet een niche in de modelspoormarkt te vertegenwoordigen)

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4849
  • Modelspoor is emotie...
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1330 Gepost op: 20 mei 2009, 10:29:05 »
Gewoon de site van Artitec in de gaten houden of eens informeren bij je winkelier.
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7522
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1331 Gepost op: 20 mei 2009, 22:41:57 »
De DE-E is niet geannuleerd.
Het antwoord van Att op mijn mail van gister:

"Geachte heer van Noord,

Helaas kan ik u niets anders meedelen dan dat wij op dit moment geen
plannen hebben om de DE-stam uit te brengen.

MVG

Diederik Tomesen"

( Geachte heren,

Zojuist vernam ik via Beneluxspoor dat de DE-versie van de plan E rijtuigen voorlopig (dit en volgend jaar) niet geproduceerd gaat worden. Sterker, u schijnt ook uw twijfels te hebben bij de afzetmarkt. Het lijkt er dus op dat u eigenlijk niet meer van plan bent de DE versie te laten produceren.
Ik zou het bijzonder jammer vinden wanneer dat laatste het geval zou zijn. Naast de rijtuigen met reclamebanen zijn het juist deze rijtuigen waar ik, en veel anderen (half Fremo bv ;)) op wachten.
Kunt u enige opheldering geven aangaande het al dan niet uitbrengen van de DE-versie en ook andere door u aangekondigde versies?

Groet,

Huibert van Noord)

Gr/H

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1332 Gepost op: 20 mei 2009, 22:44:34 »
Waar basseer je dan op dat hij niet is geannuleerd? Er staat toch duidelijk dat er geen plannen zijn om er mee te komen ?

Dit lijkt me meer een beetje 'wishfull thinking'

Gr. Remco.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21674
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1333 Gepost op: 20 mei 2009, 22:49:27 »
"Op dit moment" geen plannen.
Ik heb geen idee in welke volgorde en in welk tempo Artitec aanvankelijk van plan was om de modellen uit te brengen, maar ze zijn er achter gekomen dat je de markt niet in een paar jaar tijd met plan E modellen kan overspoelen, zelfs al zijn het varianten.
Ze hebben de mallen en zien over een tijdje wel weer verder.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4849
  • Modelspoor is emotie...
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1334 Gepost op: 21 mei 2009, 13:10:11 »
Een heleboel mensen hadden aangegeven dat men de recalmebaan versie wilde hebben. Daar zijn nu een aantal batches van gemaakt en die liggen voor een belangrijk deel nog te wachten op een nieuwe eigenaar. Vanuit dat oogpunt bezien vind ik het alleen maar logisch dat men bij Artitec pas op de plaats maakt en eerst eens de verkopen van de huidige voorraad afwacht voordat men de nek weer uitsteekt voor iets nieuws. Die mallen lopen niet weg, dus voor de toekomst zijn er nog legio mogelijkheden...
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)