Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door San-Markos
Vandaag om 22:53:29
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 22:52:55
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 22:38:39
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
Vandaag om 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
Vandaag om 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
Vandaag om 22:22:31
Haandrecht materieel door gdh
Vandaag om 22:03:53
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
Vandaag om 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 21:38:59
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 21:19:22
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
Vandaag om 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
Vandaag om 20:31:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald Halma
Vandaag om 20:17:56
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 19:37:41
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ben
Vandaag om 17:53:38
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
  

Auteur Topic: Artitec: Plan E, serie 2007  (gelezen 395821 keer)

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1020 Gepost op: 12 januari 2009, 16:45:11 »
Na het einde van de Plan E's in de trek/duw (30 mei 1987) hebben de DE-rijtuigen nog in de electrisch getrokken treinen gereden.
Eerder ook al  :D
Ziehier op 6 september 1986 de 1639 met 5 Plan E's als trein 4635 Zwolle - Vlissingen in station Tilburg (open dag werkplaats, mocht iemand zich afvragen hoe de fotograaf op deze plek kwam):


nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1021 Gepost op: 12 januari 2009, 16:56:53 »
De plan E rijtuigen heb ik nog niet maar ik ben wel de gelukkige bezitter van een energie wagen gebouwd door meneer Poes.
Ook twee 2200 loc's staan al te wachten al moet ik eentje nog voorzien van een ander nummer ( denk ik )
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8829
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1022 Gepost op: 12 januari 2009, 16:58:32 »
Eerder ook al  :D

Exactum!


Plan E AB 353 in tr. 4636 (Zwolle-Roosendaal) in de vol-electrische dienst dus. Nijmegen, 4 juni 1985. Voor de E-loc was geen tijd meer want ik ontdekte door de plan E heen rode DE-2 85...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1023 Gepost op: 12 januari 2009, 17:06:28 »
Plan E AB 353 in tr. 4636 (Zwolle-Roosendaal) in de vol-electrische dienst dus. Nijmegen, 4 juni 1985. Voor de E-loc was geen tijd meer want ik ontdekte door de plan E heen rode DE-2 85...
Ja, je moet wel je prioriteiten weten  :D

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1024 Gepost op: 12 januari 2009, 17:55:45 »
Voor gecombineerde treinen van Plan E en rijtuigen plan W kregen de A-rijtuigen en de RD-rijtuigen van Plan E al aan het einde van de jaren '60 (na levering Plan W dus) een doorgaande leiding via het dak. De noodzaak om de B's hiervan te voorzien was niet aanwezig, aangezien de 2e klasse in de betreffende treinen door Plan W werd gesteld. Toch kreeg een groot deel van de B-rijtuigen Plan E vanaf 1980 deze dakleiding om te kunnen rijden in combinatie met de nieuwe ICR'en.
Het was voorschrift dat bij een combinatie van Plan E en ICR de E's de doorgaande leiding niet mochten onderbreken.
Toch zijn volgens mij lang niet alle B's aangepast, maar er is vast iemand die met de nodige foto's bewijs kan leveren.

De dakleiding op een RD zie je op https://images.beneluxspoor.net/bnls/05419.jpg, het plaatje dat hierboven door dhr Vaes is geplaatst.

groet,
Wim

Mag ik er van uitgaan dat de 'dieselrijtuigen' nooit en te nimmer een dakleiding hebben gehad? Of... omdat ze toch ook al in de electrische dienst reden (sommige) wel???

Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1025 Gepost op: 12 januari 2009, 18:00:59 »
Dan wil ik zelf even wat recht zetten na mijn bevindingen eerder in dit draadje. Ik was namelijk van mening dat de positie van het NS logo op het A rijtuig(1ste klasse) niet correct zou zijn tegenover het 1:1 rijtuig. Bij het B rijtuig(2de klasse) zou het om de positie van het computernummer gaan.

Jeroen

Bij de meeste de A, AB en B-rijtuigen was het:


  • NS-vignet onder het kleine raampje links, dan nummer onder kleine raampje rechts, of;
    NS-vignet onder het eerste grote raam links, dan nummer onder eerste grote raam rechts.
Wat hoogte betreft behoren de onderzijde van de cijfers op dezelfde lijn te liggen als onderzijde NS-vignet.
Het nummer zoveel mogelijk rechts was waarschijnlijk de hoofdregel om ook nog wat ruimte voor een koersbord te houden.

Maar uitzonderingen bevestigingen ook bij Plan E vele regeltjes...
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2009, 18:03:46 door sneek »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1026 Gepost op: 12 januari 2009, 18:17:21 »
De plan E rijtuigen heb ik nog niet maar ik ben wel de gelukkige bezitter van een energie wagen gebouwd door meneer Poes.
Ook twee 2200 loc's staan al te wachten al moet ik eentje nog voorzien van een ander nummer ( denk ik )
Harm
Ik heb de 2225 en de 2299.
Kan ik die gebruiken als trek-duw trein met de plan E's en de energiewagen of moet ik ze omnummeren?
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8829
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1027 Gepost op: 12 januari 2009, 18:21:41 »
In principe kun je elke tijdp. 4-2200 inzetten, zelfs de radiografische.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1028 Gepost op: 12 januari 2009, 18:25:20 »
of zo'n bruine rakker:



doet het ook altijd leuk   ;D
(Harlingen haven 1973)
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Private SNAFU

  • Offline Offline
  • Berichten: 1744
  • Member of the 1(to)87 gang
    • project "Nijkerk:87"
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1029 Gepost op: 12 januari 2009, 18:29:26 »
Interssante Plan-U op die foto Sneek.

Heb je die ook in groter formaat?

Gr,
Bart
Website
NS - IVa (1968 - 1978) / Koploper / LocoNet / IB+ProfiBoss / Modulebouw

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1030 Gepost op: 12 januari 2009, 18:31:14 »
Wim, ik heb helaas alleen de geel grijze uitvoering
Maar dan hoef ik dus niets om te nummeren?
Groetsels
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1031 Gepost op: 12 januari 2009, 18:40:32 »
eigenlijk wel. De 2299 is namelijk foutief. Je moet deze nummeren naar 2201-2225

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1032 Gepost op: 12 januari 2009, 18:43:16 »
En de grijze voetplaat moet dan eigenlijk ook geel worden, 't is maar wat je wilt doen eraan.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1790
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1033 Gepost op: 12 januari 2009, 18:54:46 »
Zit er een leverings stop op die E-tjes?
Heb de mijne nou verdraaid an toe nog niet!!
Greetz:Menno
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1034 Gepost op: 12 januari 2009, 19:27:28 »
of zo'n bruine rakker:
[FOTO]
doet het ook altijd leuk   ;D
(Harlingen haven 1973)
En qua tijdperk mag dat nog wel een decennium later (tot kort voor de vervanging door rode DE-2's eind mei 1983 hebben tenminste op Ah-Ww ook bruine locs gereden), en met witte cijfers (in ieder geval de 2275) ook tussen 1985 en 1987.
NS 2275+5E+EW502+2294, tr.7766 Ah-Ww, Terborg, 10 april 1986, opname C. Vaes (+).

Voor de detailmodelbouwers (en de preciezelingen die binnen een minuut elk manco aan een nieuw model ontdekken) nog een foto van achteren van de 2294, waaruit blijkt dat één frontseinafdichtring (2x woordwaarde) aluminiumkleurig is / kan zijn / moet zijn op sommige 2200-modellen  :P