Is er trouwens iemand die wat kan vertellen over de inzet van het Postrijtuig Tijdperk IV ? Reed dat mee in de standaard dienst bijv ?Ik wil sowieso de restauratie + 2 andere hebben maar over het postrijtuig zit ik even te twijfelen, ook omdat ik maar sleepjes kan rijden van 3 bakken
Is dat zo ? Wat is de Lob van een E dan ? dan zou het wel kunnen ja, als combinaties rond de 1.10 a 1.25 blijven staat het het mooist
En nu de foto's natuurlijk...
Ben benieuwd of de A (en eventueel RD) ook de dakleiding krijgen van de centrale deursluiting. Die kregen deze rijtuigen om gecombineerd met Plan W in de treinen Twente-Randstad te kunnen rijden in de jaren '70.
De 1304 met spitsuurtrein 9667 in Geldermalsen.Op deze regenachtige dag schoot net even de zon tussen de wolken door.http://www.flickr.com/photos/cklx/3176522968/sizes/l/
Wim: hoe zat het met de Plan B's die soms ook op de Twentelijn werden gebruikt? En bij treinen als de Noordhollandse spitstreinen tijdens Gat '83, waar Plan K, Plan N en alle soorten E's geheel door elkaar reden? Of werden later alle E's voorzien? Ik neem overigens aan dat dit ongeveer gelijk met de ombouw van de DE-rijtuigen gebeurde (die de combinatie E+W noodzakelijk maakte) ?Helaas nog geen foto's kunnen vinden van rijtuigen met deze leidingen... wel interessant inderdaad als Pimp-object.
Voor gecombineerde treinen van Plan E en rijtuigen plan W kregen de A-rijtuigen en de RD-rijtuigen van Plan E al aan het einde van de jaren '60 (na levering Plan W dus) een doorgaande leiding via het dak. De noodzaak om de B's hiervan te voorzien was niet aanwezig, aangezien de 2e klasse in de betreffende treinen door Plan W werd gesteld. Toch kreeg een groot deel van de B-rijtuigen Plan E vanaf 1980 ideze dakleiding om te kunnen rijden in combinatie met de nieuwe ICR'en.
Het was voorschrift dat bij een combinatie van Plan E en ICR de E's de doorgaande leiding niet mochten onderbreken.Toch zijn volgens mij lang niet alle B's aangepast, maar er is vast iemand die met de nodige foto's bewijs kan leveren.De dakleiding op een RD zie je op https://images.beneluxspoor.net/bnls/05419.jpg, het plaatje dat hierboven door dhr Vaes is geplaatst.
Standaardstam omstreeks 1970 was onder andere als volgt:loc - B11- A8b - RDz - B11 planW planE planE planW