Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:57:32
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Tirman
Vandaag om 21:56:53
Minder wissels door Quinzeedied
Vandaag om 21:54:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 21:38:08
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 21:22:15
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:21:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 21:17:03
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 21:15:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door jdk
Vandaag om 21:01:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door hervé
Vandaag om 20:54:22
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:35:26
NS 8800 als BR J 94 met enorme kortingen bij MU (Modellbahn Union) door Edwin2121992
Vandaag om 19:21:33
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Martijn193
Vandaag om 19:12:04
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 19:04:39
Draaischijf Fleischmann 6053 werkt vaak niet. door Voske
Vandaag om 17:50:54
Lenz spoor 0 Deutz KG 230 B voorzien van Petau auto koppeling door Huup
Vandaag om 17:50:50
NS 6100 van GM&S door Gerke
Vandaag om 17:14:02
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:03:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 14:43:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:39:02
Ronald doet de Fork Challenge! door Peter J K
Vandaag om 13:54:29
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
Vandaag om 12:21:25
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Ronald Halma
Vandaag om 11:51:42
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:47:03
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:26:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:06:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 08:36:33
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:06:54
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door WesleyMunnik
31 August 2025, 22:36:15
  

Auteur Topic: Fyra-vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)  (gelezen 73157 keer)

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6541
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #150 Gepost op: 04 October 2017, 21:15:45 »
Er blijken nog meer “Boevenkop-“treinen rond te rijden.
Ook Amtrak in de USA heeft een zusje van de NS ICMG van Alstom:



Op de een of andere manier is deze toch meer geslaagd.

Gr, Hans

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3990
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #151 Gepost op: 04 October 2017, 21:44:34 »
Dat ben ik helemaal met je eens.  ;)
Een veel rustiger uiterlijk  ,zoals ik gisteren al  miste  bij de NS versie.
 Ook geen gapend gat aan de voorkant.
Dat kan  dan mooi op de mock-up uit getest worden ,daar is hij toch ook voor?
Peter
 
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 594
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #152 Gepost op: 04 October 2017, 22:32:13 »
Op de een of andere manier is deze toch meer geslaagd.

Houdt in ieder geval netjes zijn mond dicht  :-X
Maar ja, sinds de ervaringen met de Koploper is de NS natuurlijk panisch voor beweegbare boegkleppen die het altijd moeten doen bij aan- en afkoppelen.
« Laatst bewerkt op: 04 October 2017, 22:35:06 door VictorPM »

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3990
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #153 Gepost op: 04 October 2017, 22:48:48 »
Even afkijken bij de ICE's van de DB ???
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6541
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #154 Gepost op: 04 October 2017, 22:57:26 »
Maar ja, sinds de ervaringen met de Koploper is de NS natuurlijk panisch voor beweegbare boegkleppen die het altijd moeten doen bij aan- en afkoppelen.

@Victor,

Tja,.... hier werken de kleppen niet, die elders wel werken. Hier vriezen de wissels dicht die in koudere landen gewoon blijven functioneren. En zijn de wielen sneller vierkant dan in de landen om ons heen... én... groeien er ándere blaadjes aan de bomen. Die in de herfst zo vervelend aan de rails blijven plakken. ;D

Gr, Hans

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #155 Gepost op: 04 October 2017, 23:05:17 »
Wat er niet op zit, kan ook niet stuk gaan. Dat vind ik eigenlijk wel een handige vuistregel. Verder vind ik het ontwerp lang niet zo erg als hier gezegd wordt

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #156 Gepost op: 04 October 2017, 23:16:21 »
Maar ja, sinds de ervaringen met de Koploper is de NS natuurlijk panisch voor beweegbare boegkleppen die het altijd moeten doen bij aan- en afkoppelen.
Onzin.  :-\ In de diverse rangeerdiensten geregeld gecombineerd en gesplitst met ICM, en maar 2 á 3 keer d.m.v de knoppenbediening de doorloopkoppen gesloten. Niet slecht, in 4 jaar tijd ;) Was gewoon een bezuiniging in de onderhoudskosten.
Groeten Joop, machinist Lls

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #157 Gepost op: 04 October 2017, 23:17:20 »
Even afkijken bij de ICE's van de DB ???
Peter
Ook bij de ICE's blijven de beschermkappen geregeld open staan. Helemaal of gedeeltelijk. ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6541
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #158 Gepost op: 05 October 2017, 06:29:37 »
Verder vind ik het ontwerp lang niet zo erg als hier gezegd wordt

@MR,

Het ontwerp is m.i. niet zo zeer het probleem, maar de gekozen outfit.

Gr, Hans

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #159 Gepost op: 05 October 2017, 09:20:13 »
Ook bij de ICE's blijven de beschermkappen geregeld open staan. Helemaal of gedeeltelijk. ;)
Bij de nieuwste generatie ICE treinstellen moet de kap voor de koppeling zelfs verwijderd worden met een accuschroefmachine. Maar aangezien deze treinen 14 bakken lang zijn zullen ze niet snel gecombineerd worden, enkel in geval van nood. Deze schroefmachine hoort dan ook in elke cabine aanwezig te zijn.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #160 Gepost op: 05 October 2017, 09:52:43 »
LS Models kennende zouden ze die nabootsen in model, mochten ze dat ooit op de markt brengen. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

RikM

  • Offline Offline
  • Berichten: 930
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #161 Gepost op: 05 October 2017, 10:49:45 »

De schroefboormachine bedoel je?
« Laatst bewerkt op: 05 October 2017, 13:13:13 door Bert van Gelder »
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #162 Gepost op: 05 October 2017, 11:40:26 »
En op het moment suprème, blijkt de accu morsd00d. Handig.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #163 Gepost op: 05 October 2017, 12:16:13 »
Duitse grundlichkeit kennende hangt dat ding netjes aan een druppellader ;-)

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 594
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #164 Gepost op: 05 October 2017, 14:46:02 »
Even afkijken bij de ICE's van de DB ???
Peter
Daar hebben ze ook zat problemen met het splitsen/combineren van hun "halve ICE's", de ICE-2... maar dat schijnt vooral softwarematig te zijn, treinstellen die niet met elkaar willen communiceren.