Afgaande op de dia's ging het destijds in 1985 ongeveer als volgt: de 36 werd door een Sik met werkplaatschef Nico Vermeer aan de knoppen de derde werkplaatsdeur van links naar binnen gereden
...nummerplaatjes ...
betrof het deze deur?
Heey vraagje, welke sik was dit? de 209?
Maar er zijn ook wel eens sleutelende hobbyïsten gesignaleerd die tijdens het rijden, half uit het raam hangend, een nietrokenbord van een DE-2 afschroefde. Daar zijn onbedoeld zelfs foto's van gemaakt. (nee, ik was het niet)
Ik heb ooit de nummerplaat van de 22 gehad maar die heb ik verkocht toen ik geld nodig had.
Ja ja, dat pijnlijke verhaal. Dan ben je een van de drie wijzen uit het westen en neem je een dag vrij. Je koopt een peperdure dagkaart, reist per spoor naar Winterswijk, maakt daar nog een fikse wandeling tot even buiten de stad om daar 3xDE II in de bocht te fotograferen. Met een werelddia in je camera maak je trots en tevreden de lange weg terug, en projecteert enige dagen later je ontwikkelde dia op het scherm om dan te zien dat de foto "verpest" is omdat er iemand op een wel hele apart manier heel ver uit het raam hangt. Wat dichterbij het scherm gekomen zie je iemand met een schroevedraaier een bord eraf schroeven
Je bent een rund als je met nummerplaten stunt Frank!Nu ligt 'ie volgens bij iemand in een doos met een heleboel soortgenoten die er geen **** omgeeft en ze alleen maar voor de heb verzamelt.
Zeg, Stibanswerkgroep 41, willen jullie je verhalen eerst eens op elkaar afstemmen...
Mijn hersenen of iemand die al 25 jaar regelmatig de diesellucht van een DE tankdop opsnuift