Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
19 Toen
door
PlanU
Vandaag
om 11:01:05
Piko lok digitaal rijdt direct weg
door
bellejt
Vandaag
om 10:58:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
prutser
Vandaag
om 10:58:03
Gewoon wat busfoto's
door
Teun
Vandaag
om 10:55:29
"Nederlandse" modellen
door
Benelux795
Vandaag
om 10:54:32
RhB H0m, Albulisch
door
Boertje
Vandaag
om 10:51:16
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011
door
Karben
Vandaag
om 10:48:14
Schrootplaats
door
Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag
om 10:45:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
door
Eric v C
Vandaag
om 10:42:29
EifelBurgenBahn
door
Eric v C
Vandaag
om 10:25:57
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
Eric v C
Vandaag
om 10:22:59
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
TonM
Vandaag
om 10:09:06
20 en 21 april MobExpo
door
MOVisser
Vandaag
om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee?
door
RBlok
Vandaag
om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024
door
D_Loc
Vandaag
om 09:38:55
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 09:04:42
Les Billards du Vivarais
door
Sven
Vandaag
om 09:04:33
Station Roodeschool
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:36:23
diorama, voor lange treinen.
door
Benelux795
Vandaag
om 07:54:29
Raadplaatje
door
Benelux795
Vandaag
om 07:51:23
US diorama in H0
door
puntenglijder
Vandaag
om 07:31:13
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
25 april 2024, 23:33:55
NS 6000 (in schaal 0)
door
FritsT
25 april 2024, 23:04:33
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
25 april 2024, 22:23:03
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf
door
peterha
25 april 2024, 22:20:53
Ijzeren Rijn: militair transport
door
ijzeren rijn
25 april 2024, 22:10:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
25 april 2024, 21:39:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Schachbrett
25 april 2024, 21:09:44
Pfarrerwinkel bahn
door
Schachbrett
25 april 2024, 21:08:37
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Het ontstaan van Trammenlandt
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Vorige
-
Volgende
-
1
...
6
7
[
8
]
9
10
...
20
Omlaag
Auteur
Topic: Het ontstaan van Trammenlandt (gelezen 93351 keer)
Robkop
in 1964 met modelspoor begonnen
Offline
Berichten: 941
M* & bezig te digitaliseren
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #105 Gepost op:
15 april 2017, 22:08:06 »
Goede Vrijdag gehad , zo te zien !
Blijf de ontwikkelingen met belangstelling volgen .
Gelogd
De groeten van Rob
eemstede
Offline
Berichten: 1609
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #106 Gepost op:
19 april 2017, 15:36:35 »
Ja, weer mooi gemaakt.
Maar de garage blijft nog steeds mijn favoriete bouwsel.
Gr Frank.
Gelogd
Marco EB
Offline
Berichten: 542
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #107 Gepost op:
21 april 2017, 16:28:16 »
Vooruit dan Frank,
Bij de garage komt nog een opslag hoekje, ben even aan het passen en meten geweest.
En zo rommelen we af en toe een beetje voort.
Gelogd
mvg
Marco
De Burgemeester van Hespedam
Offline
Berichten: 454
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #108 Gepost op:
01 mei 2017, 21:58:24 »
Vakwerk!!!
De Burgemeester van Hespedam groet u!!
Hallo Marco,
Het witte geveltje op de foto, had je dat over uit een bouwpakket of, kun je dat los kopen.
Ik heb namelijk hetzelfde pakhuis en wil je "na apen"
Zie de foto bij de gele pijl.
Groet,
Niek
«
Laatst bewerkt op: 01 mei 2017, 23:03:57 door De Burgemeester van Hespedam
»
Gelogd
Bouwt aan Haagse Trams en modelbouw.
http://www.hespedam.nl
Facebook:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008028589246
Marco EB
Offline
Berichten: 542
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #109 Gepost op:
04 mei 2017, 07:23:38 »
Dank je Niek,
Het witte geveltje zat als extra bij de Faller garage.
Niet iets weggooien als modelbouwer.
Na-apen is niet erg.
Misschien kan je wat met de geveltjes van Holland scale die verkoopt wel losse voorkanten.
https://www.hollandscale.nl/catalogus/catalogus/onderdelen-halsgevel-stadspand-met-etalage-detail
mvg
Marco
Gelogd
mvg
Marco
De Burgemeester van Hespedam
Offline
Berichten: 454
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #110 Gepost op:
04 mei 2017, 12:48:53 »
Bedankt Marco!
Daar ga ik wat mee doen!!
Ik ben met deze creatie bezig..
Hartelijke groet!
Niek
Gelogd
Bouwt aan Haagse Trams en modelbouw.
http://www.hespedam.nl
Facebook:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008028589246
Marco EB
Offline
Berichten: 542
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #111 Gepost op:
04 mei 2017, 13:13:10 »
Helemaal eigenbouw?
Daar ben ik nog niet aan toe, komt wel na mijn 67e, hoop ik.
Het is een enorme bult werk en je wilt steeds meer, wel gaaf.
Cash & Carry ken ik wel uit een grijs verleden.
mvg
Marco
Gelogd
mvg
Marco
De Burgemeester van Hespedam
Offline
Berichten: 454
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #112 Gepost op:
04 mei 2017, 16:08:46 »
Ik bouw het rechtse huisje gemaakt uit overgebleven onderdelen en wat styreen.
Heb onlangs wel mijn eerste huis gebouwd van eigen ontwerp.
Kijk hier maar eens. :
http://www.hespedam.nl/page153.html#vandaag
Ps. wil eigenlijk jouw draadje niet vervuilen. mochten we nog wat uit te wisselen,
dan doen we dat wel via een PB-tje
Hartelijke groet,
Niek
Gelogd
Bouwt aan Haagse Trams en modelbouw.
http://www.hespedam.nl
Facebook:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008028589246
Marco EB
Offline
Berichten: 542
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #113 Gepost op:
30 juni 2017, 10:58:45 »
Er wordt nog wel wat gewerkt aan de baan, maar om met het mooie weer binnen te zitten werken, is niet mijn ding.
zo af en toe pak ik weer een penseeltje en een beetje lijm vast om wat verder te gaan.
Zo wordt er aan een winkeltje gewerkt.
Een beetje prutsen met styreen.
En een beetje aankleden met wat puppekes.
Ook wordt er aan een kleine eetgelegenheid gewerkt, het superhelden restaurant.
Er moeten wel wat auto's op de straat komen, maar gezien de grote Hollandscale huizen, zijn de de standaard H0 auto's erg klein.
Ook als je er een Preiser naast zet vallen die autotjes erg klein uit, Bij huizen van Faller bijvoorbeeld valt dat lang niet zo op.
Zoals op onder staande foto's te zien de schaal verschillen.
Van links naar rechts:
Faller AMS zou H0 moeten zijn. Oxford diecast 1:76, Berkina 1:87Draisine Klv 20 , Berkina 1:87 en merk onbekend 1:87
Er is dus gekozen voor de middelste schaal
En deze beroemdheden zal ik ergens verdekt moeten parkeren.
En Heinz overpeinst wat hij met zijn KDF wagen moet
Na wat Dinamo testjes, na te lezen in dit draadje:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,74309.0.html
Heb ik ook wat aan de Dinamo Harware gewijzigd op de trambaan, met als gevolg, alle trams moeten opnieuw ge ijkt gaan worden.
Zo blijf ik tenminste lekker bezig.
Gelogd
mvg
Marco
eemstede
Offline
Berichten: 1609
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #114 Gepost op:
30 juni 2017, 21:50:32 »
Hienz heeft er nu in ieder geval wielen onder gezet, dus kan er al meer mee dan in het begin.
(misschien naar de taartenwinkel rijden ? Of kan ie dat ook lopen ?)
Gr Frank.
Gelogd
Sven
Offline
Berichten: 7849
Eton Wick, UK
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #115 Gepost op:
01 juli 2017, 13:45:34 »
Zo hee, die bakker ziet er gezellig uit.
Het is overigens Brekina, niet Berkina. Merkwaardig dat het poppetje zo groot oogt. Is nu de bus te klein of het poppetje te groot?
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
MDG
Offline
Berichten: 253
Voor elk probleem bestaat een oplossing
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #116 Gepost op:
01 juli 2017, 23:22:20 »
Schaal is goed, kijk maar eens hoe je er zelf bij staat als 'potige' kerel naast zo'n kevertje.
Aangezien het een Nederlands dio is mogen de Hollanders wel wat 'groot' uitvallen.
Gelogd
Max de Groot
Mijn draadje; Vrije vertaling Nedstaal H0
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=91123.0
Marco EB
Offline
Berichten: 542
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #117 Gepost op:
21 augustus 2017, 21:21:48 »
De verplichte zomerstop is voorbij, nu kan ik weer af en toe een beetje gaan prutsen.
Net het Restaurantje even afgemaakt.
Gewoon Hollandscale huisje zonder ingrijpende verbouwing.
Wel een klein beetje de plastic shine er af gehaald.
En binnen in wat figuurtjes om de boel wat levendiger te maken.
De lampen zijn kraaltjes met een een led er in geplakt en de keuken is niet fraai, maar die zie je totaal niet, ging meer om het idee.
De friet met kip staat klaar om uit te serveren.
Maar boerenkool met worst staat ook op het menu.
Als ik het reëel bekijk krijg ik dit projectje niet af voor 5-12-2017.
De einddatum schuift een jaartje op.
Er moet even een ander projectje gedaan worden, Een digitaal pendelbaantje dan maar met berg en recyclen van de huisjes op de oude kerstbaan.
Een berg bouwt sneller dan een stad.
De DR5000 ligt in kast niets te doen dus die ga ik daar voor inzetten, echter dat avontuur zal ik in een ander topic proberen te zetten.
Aan de Trammenlandt werk ondertussen rustig door, maar ik heb eerst even de ruimte nodige voor mijn nieuwe project "Hallebergh".
Gelogd
mvg
Marco
Marco EB
Offline
Berichten: 542
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #118 Gepost op:
26 augustus 2017, 20:10:39 »
NEVER CHANGE A WINNING TEAM.
Never change a winning team, komt niet uit de lucht vallen.
Dat heb ik vandaag ook mogen ondervinden.
Om voor project "Halleberg" ruimte te creëren in de knutselkamer(tje), moet Trammenlandt even in transportmodus worden gezet (gedemonteerd en opgeruimd)
Echter niet zonder eerst even te testen zodat ik 100% zeker ben dat deze werkend is weg gezet.
En ja in het elektrisch gebeuren heb ik wat aangepast, de rij spanning verlaagd.
Dit betekend automatisch dat alle trams opnieuw geijkt moeten worden, maar dat is logisch en niet erg.
En omdat ik een uitwisselbaar ijkspoor heb voor de diverse te gebruiken systemen is het ook een kleine moeite, kost alleen maar een beetje tijd.
De eerste ijking liet meteen zien dat de decoders de lagere baanspanning echt een stuk prettiger vonden, Ook moeten bij sommige nog wat met CV5 en 6 gespeeld worden maar een maximum snelheid van 55 is ruim voldoende.
Ach waarom niet laten de boel gewoon even op de baan rijden.
En toen begon de ellende.
Trams reden door de remise muur heen (bij wijze van spreken) andere bleven tussen de deuren staan, wat weer voor ontwrichte deuren heeft gezorgd.
Stop secties in de baan werden gemist.
Zo heb je een tot saaiheid toe werkende baan en dan ben je terug bij af.
Na wat inregelen heb je alle trams keurig stoppend in de remise, rijden in de blokken weer te ver door.
Positie rijden wat voor de ingreep perfect werkte was nu een soort rad van fortuin.
Ik ben geen software kenner, maar ik had het helemaal gehad met i-Train.
Mijn irritatie grens was bereikt.
Omdat het te mooi weer was ben ik maar met een koude Jupiler in de tuin gaan zitten.
Na wat afgekoeld te zijn en een de instel mogelijkheden eens rustig overdacht te hebben, opnieuw begonnen.
de langste tram is 30 cm en de remise is 30,5 cm van binnen. dat is de meest kritische.
Eerst de rem vertraging bepaald zodat deze niet meer uit de blokken reed en stopte daar waar het voorheen "goed" was.
Daarna de remise in rijden en de bezetmelder verschuiving aangepast.
En dat lijkt te werken.
En zo tram voor tram weer opnieuw inregelen.
Helaas wijkt ook digitaal rijden af, stop punten zijn niet keer op keer hetzelfde, die variëren een paar cm, en bijeen marge van 0,5cm is dat knap lastig.
Maar sommige variëren wel 5 cm.
Nu even de Dinamo RMU voor de analoog trams even aanpassen en dan gewoon weer vrolijk verder.
Ach was origineel een testbaan en nu hebben we weer wat te testen.
Gelogd
mvg
Marco
Marco EB
Offline
Berichten: 542
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #119 Gepost op:
23 oktober 2017, 22:26:45 »
Trammenlandt mag weer gastoptreden maken op Eurospoor 2017 op de Beneluxspoor stand.
Wel nog even wat herstel werkzaamheden verrichten.
Gelukkig is digitaal maar 2 draadjes, helaas is dit digitaal en analoog door elkaar of was het nu gelukkig?
De hobby ruimte staat vol met project halleberg.
Hopelijk mag ik van moeders 1 dagje in de huiskamer prutsen, om nog een paar kleine werkjes te verrichten.
Terugplaatsen van een rangeersein
Verlichting aansluiten van het superhelden cafe.
Eurospoor 2017 ik heb er in ieder geval zin in.
Gelogd
mvg
Marco
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Vorige
-
Volgende
-
1
...
6
7
[
8
]
9
10
...
20
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Het ontstaan van Trammenlandt